Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس فوتبال کشورمان گفت: هرچند بحرین برخی مواقع پیروزی‌های تاریخی مقابل ایران کسب کرده اما اکنون  در حد و اندازه‌های تیم ملی ایران نیست. 

اخبار ورزشی- جلال چراغپور کارشناس فوتبال کشورمان درباره ارزیابی اش نسبت به دیدار تیم ملی فوتبال ایران مقابل بحرین بیان کرد: تیم ما در وضعیت خوبی قرار دارد و با توجه به برتری در بازی با هنگ کنگ و کامبوج، در وضعیت روحی و روانی مطلوبی به سر می‌برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قرعه تیم ملی هم به شکلی بود که توانستیم این شرایط عالی را بدست آوریم. یعنی ابتدا بیرون از خانه مقابل تیم ضعیف هنگ کنگ بازی کرده  و سپس در بازی خانگی هم با اختلاف گل زیاد تیم ضعیف تر کاموج را بردیم. سایر نتایج این گروه به ویژه تساوی بحرین و عراق هم به سود مان بوده است.

بحرین هم مانند سایر تیم های عربی روی موج سواری دوره خوبی داشته و اکنون آن دوره تمام شده است

او افزود: هرچند بحرین برخی مواقع پیروزی‌های تاریخی مقابل ایران کسب کرده و یک بار بازیکنانش پس از بردن تیم ما با پرچم عربستان رقصیدند، اما اکنون بحرین در حد و اندازه‌های تیم ملی ایران نیست. بحرین در برهه‌ای تیم خوبی داشت، اما این تیم هم مانند سایر تیم‌های عربی مانند قطر، کویت، اردن و حتی خود عربستان به دلیل نیروی انسانی محدودش، نمی‌تواند به شکل مداوم کیفیت بالایی داشته باشد و فراز و نشیب دارد. به نوعی می‌توانم بگویم این تیم‌ها موجی هستند، اما فوتبال ایران با توجه به پتانسیل و استعدادهایش همیشه می‌تواند تولیدات خود را در سطحی نگه دارد که تیم ملی تغذیه شود. می‌بیند که تیم ما در دروازه و دفاع نسبت به گذشته وضعیت منسجم تری دارد.

بازی پرخطری با بحرین پیش رو نداریم، اما گاهی مواقع از جایی گزیده می‌شوی که انتظارش را نداری

کارشناس فوتبال ایران ادامه داد: از طرفی مارک ویلموتس به عنوان سرمربی تیم ملی ایران هم جوان است و هم نسبت به کارلوس کی روش پرتغالی فوتبال شاداب تری از تیم ملی می‌خواهد. ویلموتس بازیکنان را آزاد‌تر می‌گذارد و ما فرشینگ و آزاد بودن را در تیم ملی می‌بینیم. در همین بازی با کامبوج مدافع، هافبک دفاعی و مهاجمان ما گلزنی کردند  و این امر نشان می‌دهد ویلموتس به نفرات تدافعی اش هم اجازه پیشروی می‌دهد. این مسائل به تفکر سرمربی بستگی دارد. در مجموع فکر می‌کنم بازی پرخطری با بحرین پیش رو نداریم، اما گاهی مواقع در فوتبال از جایی گزیده می‌شوی که انتظارش را نداری. باید در این دیدار با حوصله بازی کرده و مراقب حریف باشیم، اما خدا را شکر می‌کنیم که تیم مان وضعیت ایده آلی دارد.

ایراد مرکز دفاعی تیم ملی با ما حرف می زند

چراغپور درباره اینکه با وجود ارائه فوتبال تهاجمی از سوی تیم ملی ایران در بازی‌های اخیر، به نظر می‌رسد این تیم در دفاع هم ضعف‌هایی دارد به شکلی که تیم ضعیفی مانند کامبوج مقابل ایران پنالتی به دست می‌آورد، گفت: این موضوع به ناهماهنگی مدافعان میانی ایران یعنی پورعلی گنجی و کنعانی زادگان بازمی گردد. مرکز دفاعی تیم ملی با ما حرف می‌زند. کی روش هم روی رفع مشکلات این بخش تاکید زیادی داشت. زمانیکه سعید عزت اللهی در اوج آمادگی بود، شکاف بین ۲ مدافع میانی تیم ملی کمتر دیده می‌شد. همچنین امید ابراهیمی هم با دوندگی زیادش این نقص را پوشش می‌دهد، اما دیدیم در بازی با ژاپن پورعلی گنجی و در دیدار با عمان مجید حسینی به دلیل دور خوردن از بازیکن حریف مجبور به پنالتی دادن شدند. کاری که در بازی با کامبوج بیرانوند انجام داد.

او افزود: مرکز دفاع چهار نفره ما ایراد دارد و اکنون نباید به آن بپردازیم چراکه رسانه‌ها و کارشناس‌های بحرینی این هشدار را رصد می‌کنند. همین که سرمربیان تیم ملی مدام مدافعان میانی تیم ملی را تغییر می‌دهند، یعنی این بخش ایرادی اساسی دارد.   کی روش در جام ملت‌های آسیا بار‌ها زوج خط دفاعی تیم ملی را تغییر داد. ایرادی که در جام جهانی ۲۰۱۸ با توجه به تمرکز بازیکنان در خط دفاعی، کمتر به چشم آمد، اما وقتی تیم ملی می‌خواست در جام ملت‌ها و همین بازی‌های اخیر هجومی بازی کند، مشخص شد مرکز دفاعی تیم ملی مشکل دارد.  

پنالتی دادن بیرانوند در بازی با کامبوج به دلیل حفره ای که مدت ها است در مرکز دفاعی تیم ملی وجود دارد

او افزود: تیم ملی ایران در جام جهانی معماری ترکیبی حمله نداشت و روی ضد حملات متمرکز بود. دفاع مان هم جمع بازی می‌کرد، اما برای جام ملت‌ها وقتی تیم ملی مجبور شد با فشار منطقی رسانه ها، باز بازی کند و جای استفاده از ضدحملات و ارائه فوتبال دفاعی، رو به فوتبال تهاجمی بیاورد، اشکال تیم ملی از پرده برون افتاد و مشخص شد مدافعان میانی ما هماهنگ نیستند. همین مشکل همچنان وجود دارد. خطای پنالتی بیرانوند روی مهاجم کامبوج هم به دلیل همین حفره‌ای است که در مرکز دفاع وجود دارد. امیدوارم ویلموتس در ادامه با استفاده از زوجی خوب معضل را حل کند. در زمان برگزاری جام ملت‌های آسیا پیشنهاد دادم تیم ملی جای ۲ دفاع خطی از سه مدافع مرکزی استفاده کند و اکنون هم به این موضوع اعتقاد دارم.

سه مهاجم اصلی تیم ملی خوب بازی می‌کنند، اما باید ببینیم این عملکرد خوب مقابل چه تیمی بوده است؟

چراغپور درباره عملکرد مناسب بازیکنان تهاجمی تیم ملی در بازی‌های اخیر، بیان کرد: سه مهاجم اصلی تیم ملی خوب بازی می‌کنند، اما باید ببینیم این عملکرد خوب مقابل چه تیمی بوده است؟ به نظر من  تیم ملی در بازی‌های سخت‌تر نمی‌تواند به صورت همزمان با انصاری فرد، طارمی و آزمون استفاده کند مگر اینکه ویلموتس، کریم انصاری فرد را عقب‌تر بیاورد تا در طراحی حمله شرکت کند. اکنون به جز مسعود شجاعی، هافبک طراح خوبی نداریم و البته شجاعی هم با توجه به شرایط سنی اش نمی‌تواند ۹۰ دقیقه کامل بازی کند.   اشکان دژاگه هم از لحاظ بدنی شرایط خوبی ندارد و در بازی با بحرین غایب است. اگر ما بخواهیم از سه مهاجمان اصلی مان در ترکیب ثابت استفاده کنیم بازهم باید مهدی طارمی را به سمت چپ بیاوریم و ۴-۲-۳-۱ بازی کنیم تا حفره دفاعی مان هم پوشش داده شود. در جام جهانی و برخی بازی‌های جام ملت‌ها وحید امیری در پست وینگر چپ بازی کرد و از این طریق به هافبک‌های دفاعی کمک می‌داد تا فشار کمتری به مدافعان وارد شود.

با رفع نقاط کلیدی تیم ملی کار سختی  مقابل بحرین ندارد

چراغپور در پایان اظهار داشت: درصورتی که نقاط کلیدی تیم ملی را ترمیم کنیم، کار سختی مقابل بحرین نداریم. ما نباید دست به ماجراجویی بزنیم. بار‌ها ثابت شده احسان حاج صفی نمی‌تواند در مواقع حساس در پست هافبک دفاعی به تیم ملی کمک کند و یکی از ماجراجویی بازی دادن به احسان در همین پست است. بازی ریسکی برابر بحرین خطرساز خواهد شد.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: تیم ملی ایران تیم ملی جلال چراغپور کارشناس فوتبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۵۱۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیروزی کویت مقابل بحرین؛ ایران صدرنشین شد

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، دیدار تیم‌های ملی فوتسال کویت و بحرین از گروه D جام ملت‌های ۲۰۲۴ آسیا با برد ۲ به ۱ کویتی‌ها همراه شد.   در دیگر دیدار این گروه تیم ملی ایران توانست افعانستان را با نتیحه سه به یک شکست دهد تا در پایان بازی‌های دور نخست این گروه در صدر جدول قرار گیرد.

دیگر خبرها

  • ایران شخصیت قهرمانی را به نمایش گذاشت/ضعف‌های دفاعی برطرف شده است
  • مدافع شمس آذر باید اخراج می‌شد/ پنالتی استقلال درست بود
  • کارِ سخت جواد؛ ترکیب تیم استقلال مقابل شمس‌ آذر قزوین برای بازی امروز 31 فروردین
  • ترکیب استقلال مقابل شمس‌آذر (احتمالی)
  • پیروزی کویت مقابل بحرین؛ ایران صدرنشین شد
  • رقیب سنتی در انتظار هدیه شمس آذر است/ نباید به استقلال ایراد گرفت
  • برتری سخت شاگردان شمسایی در اولین گام جام ملت‌های فوتسال آسیا
  • باخت تیم فوتسال افغانستان در برابر ایران
  • شکایت مربی مشهور بعد از اخراج از تیم ملی!
  • آغاز جام ملت‌های فوتسال آسیا ۲۰۲۴ از امروز + ساعت و برنامه کامل بازی‌ ها