Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-16@07:06:10 GMT

جابجایی دیوار گورستان تهران غیرقانونی است

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۵۱۳۴۲

جابجایی دیوار گورستان تهران غیرقانونی است

امکان جابجایی دیوارهای گورستان عمومی تهران(بهشت زهرا(س)) در اراضی ۳۳ هکتاری باقرشهر قطعاً ادعایی غیر قانونی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از پایگاه خبری تحلیلی باقرشهرنیوز؛ محسن هاشمی رفسنجانی، رئیس شورای اسلامی کلانشهر تهران در حاشیه بازدید معاون رئیس جمهور و هیئت همراه از واگن سازی متروی تهران در همجواری روستای خیراباد باقرشهر، در گفتگو با خبرنگار باقرشهرنیوز گفت: باقرشهر را از جمله شهرهای مهم در جوار تهران دانست که در تاریخ بیست و چند ساله خود پیشرفت قابل توجهی داشته است که من آن را مرهون وجود تفکر شورایی در مدیریت شهری می دانم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هاشمی در پاسخ به سوال ما مبنی بر اظهار نظرهای غیر رسمی درباره امکان جابجایی دیوارهای گورستان عمومی تهران (بهشت زهرا(س)) در اراضی ۳۳ هکتاری باقرشهر که کاربری تعریف شده آن بوستان و تفرجگاه شهری است، گفت: قطعاً این ادعا ،ادعایی غیر قانونی است و من چنین موضوعی را نشنیدم و مطلع نیستم و اگر در این خصوص باقرشهر مشکلی را حس می کند ما آمادگی مذاکره و مساعدت را در شورای اسلامی تهران داریم.   رئیس شورای اسلامی تهران همچنین با رشد قابل توجه شهرهای کوچک گفت: تفکر شورایی، تفکر جامع و کامل برای مدیریت همه جانبه شهرها و روستاهاست که مشارکت مردم را نیز همراه دارد. بدیهی است شهر و روستایی عمران و آبادانی بیشتری خواهد داشت که تعامل بیشتری بین شهردار یا دهیار با شورای اسلامی شهر و روستا وجود داشته باشد.   در این بازدید که با حضور معاون رئیس جمهور، استاندار تهران و معاونین وی، فرماندار ری و دیگر مسئولان کشوری، استانی، شهرستانی و محلی حضور داشتند حاضرین از واگن سازی مترو تهران بازدید کردند. انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۵۱۳۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چمران: خطر زلزله بیخ گوشمان است/ ساختمان‌ها باید نوسازی شوند

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به نوسازی ساختمان‌های فرسوده در تهران و کشور گفت: در کشور شاهد تعداد زیادی از ساختمان‌های فرسوده هستیم و با این شکل، خطر زلزله بیخ گوشمان است.

به گزارش تسنیم، آیین بهره‌برداری از دسترسی جنوبی به حرم عبدالعظیم حسنی(ع) از بزرگراه شهید آوینی و رونمایی از ناوگان ماشین‌آلات سنگین در قالب یکصدوشانزدهمین پویش امید و افتخار صبح امروز با حضور مهدی چمران؛ رئیس شورای شهر تهران، هادی حق‌بین؛ معاون فنی عمرانی شهرداری تهران، حجت‌الاسلام قاضی عسگر؛ تولیت حرم عبدالعظیم حسنی(ع)، رضا شنگی؛ شهردار منطقه 20 و مهدی صداقتی؛ مدیر عامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران برگزار شد.

مهدی چمران؛ رئیس شورای شهر تهران در این مراسم، اظهار کرد: همه تلاش ما بر آسایش مردم است تا بتوانیم آن را با کارهای عمرانی و آبادانی فراهم کنیم.

وی افزود: خدمت به مردم و آبادانی موضوع بسیار با ارزشی است و این موضوع ناگفته نماند که خیلی از مشاغل به آبادانی و عمران وابستگی دارد.

چمران به ساخت و ساز در شهر تهران اشاره کرد و گفت: ساختمان‌سازی پایه‌های تولید اقتصادی در کشور است، البته ساختمان‌سازی باید به گونه‌ای شکل بگیرد که مقررات و قوانین آن به طور کامل رعایت شود.

رئیس شورای شهر تهران به نوسازی بافت فرسوده و ساختمان‌های فرسوده در تهران و کشور اشاره کرد و افزود: ما در کشور شاهد تعداد زیادی از ساختمان‌های فرسوده هستیم و با این شکل، خطر زلزله بیخ گوشمان است و چنانچه زلزله‌ای رخ دهد بسیاری از این ساختمان‌ها فرو می‌ریزند و باید این ساختمان‌ها نوسازی شوند.

وی گفت: باید ساختمان‌های محکم،‌ زیبا، و همراه با آرامش مردم بسازیم و این مسئله از هر جهتی کار شایسته و همراه با صواب خواهد بود و به اقتصاد کشور نیز کمک خواهد کرد.

چمران تصریح کرد: در مقطعی کارهای عمرانی متوقف شد و همین مسئله آسیب‌های جدی را به اقتصاد وارد کرد اما ما در این دوره از مدیریت شهری در تلاش هستیم که ساخت و ساز را رونق بدهیم. البته ساخت و ساز باید بر اساس طرح جامع انجام شود.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به نامگذاری سال 1403 از سوی رهبر انقلاب با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم گفت: در حوزه ساخت و ساز می توانیم از مشارکت مردم استفاده و خانه‌های فرسوده را نوسازی و بازسازی کنیم.

وی به موضوع بودجه‌ریزی در مدیریت شهری اشاره کرد و افزود: در سال گذشته شورای شهر تهران 10 هزار میلیارد تومان اعتبار جدا از اعتبار در نظر گرفته شده در حوزه حمل و نقل پیش‌بینی کرد و امسال نیز رقم قابل توجهی در حوزه حمل و نقل تخصیص پیدا کرده است.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: چمران : خدا کند اتفاق نیفتد ، اما زلزله تهران فاجعه تاریخ خواهد بود چطور ممکن است در برآورد خطر زلزله تهران اشتباه کنیم؟

دیگر خبرها

  • تصاویر جابجایی شبانه تسلیحات ارتش در سطح تهران
  • (تصاویر) گورستان ارامنه در روستای معموره
  • اسرائیل آغازگر یک تجاوز به خاک ما بود که باید تنبیه می‌شد
  • شهردار تهران پیگیر موضوع واگن‌ها در هیئت دولت است
  • تخصیص 15 هزار میلیارد تومان به حوزه حمل و نقل عمومی تهران
  • چمران: خطر زلزله بیخ گوشمان است/ ساختمان‌ها باید نوسازی شوند
  • خطر زلزله بیخ گوش پایتخت
  • زنگ خطر زلزله بیخ گوش تهران!
  • چمران: خطر زلزله بیخ گوشمان است/ ساختمان‌های فرسوده زیادی داریم
  • اقدامات توسعه‌ای شبکه مترو، باید به بهبود کیفیت جابجایی مسافران منجر شود