Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام علی اکبر ایمانی، امام جمعه فردیس در گفت وگو با ایکنا از البرز، اظهارکرد: شیعه هر سال آئین بزرگی چون پیاده‌روی اربعین را دارد که بسیار با شکوه و جهانی شده است؛ وقتی شیعیان از این آئین و مراسم بزرگ و با ارزش، اینگونه استقبال می‌کنند، دیگران نیز ترغیب می‌شوند تا در چنین آئینی حضور داشته باشند لذا می‌بینیم از دیگر مذاهب و ادیان نیز به پیاده‌روی می‌آیند و با این‌رویه، تقریب بین مذاهب و ادیان نیز شکل می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه آنچه که در راهپیمایی اربعین آثاری اجتماعی و سیاسی به همراه دارد حفظ وحدت مسلمانان در شرایط فعلی است، افزود: فلسفه قیام عاشورا نیز همین ایجاد وحدت و یکپارچگی میان مسلمانان بود چنانچه بعد از این قیام نیز شاهد رفع بسیاری از کدورت‌ها و ناآگاهی‌ها در میان مسلمانان بودیم و امروز هم این موضوع همچنان کارکرد خود را حفظ کرده است.
این مسئول تاکید کرد: موضوع راهپیمایی اربعین امروز می‌تواند از لحاظ سیاسی و اجتماعی نمونه‌ای از وجود وحدت میان مسلمانان و به خصوص شیعیان و اهل تسنن به شمار آید و راه را بر تفرقه‌های عمومی، مذهبی و دینی ببندد.
ایمانی با اشاره به تحرکات اخیر در کشور عراق در آستانه اربعین حسینی نیز عنوان کرد: اینکه بگویند در این شرایط صلاح نیست در عراق و راهپیمایی اربعین شرکت کنیم، اشتباه است و مصلحت همین است که پیاده‌روی اربعین تداوم داشته باشد.
امام جمعه فردیس تصریح کرد: در تحرکات اخیر مشخص شد پشت همه این توطئه‌ها آمریکا حضور دارد و بسیاری از تحرکات نیز از طرف عربستان ایجاد شده تا بر اعتراضات و ناآرامی‌ها افزوده شود اما خوشبختانه یکپارچگی و وحدت ملت ایران و عراق در برپایی راهپیمایی اربعین، توطئه‌های اخیر آمریکا و عربستان سعودی را خنثی کرد.
وی در پایان با تاکید براینکه پیاده‌روی اربعین نقش مهمی‌در ایجاد وحدت و تقریب دارد، گفت: امروز جهان، قدرت شیعه را می‌شناسد و زمینه تقریب و صلح میان شیعیان و پیروان ادیان و مذاهب مختلف وجود دارد که باید از این ظرفیت استفاده کرد. نباید فراموش کرد که دشمنان به دنبال فرصت هستند تا وحدت بین مسلمانان را از بین ببرند لذا باید هوشیار باشیم و به دشمنان فرصت استفاده از شرایط را ندهیم.

 

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن سیاسی ایمانی امام جمعه فردیس اربعین وحدت مسلمانان تفرقه قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۵۱۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در واگذاری غرفه‌های سعدالسلطنه عدالت رعایت شود

رئیس شورای شهر قزوین گفت: در واگذاری غرفه‌های سعدالسلطنه عدالت رعایت شده و برای هنرمندان امتیازات ویژه در نظر گرفته شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، علی فرمانی شامگاه -چهارشنبه بیست‌ونهم فروردین- در جلسه علنی شورا که با دستور کار بررسی لوایح شهرداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: نهضت‌های خدمات‌رسانی در شهر قزوین توسط مجموعه مدیریت شهری باید ایجاد شود.

وی اضافه کرد: باید با همت، عزم و اراده جمعی در همه حوزه‌ها نهضت‌های خدمت‌رسانی را ایجاد کنیم و بر اساس آنها خدمات مناسب و قابل توجهی را به شهروندان ارائه کنیم، به عنوان نمونه می‌توانیم در هر فصل سال نهضت‌هایی از جمله عمرانی، مدیریت ترافیک و یا فعالیت‌های مختلف فرهنگی را آغاز کنیم.

رئیس پارلمان شهری قزوین همچنین با اشاره به موضوع واگذاری غرفه‌های سعدالسلطنه از سوی سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری قزوین گفت: با توجه به رویکرد فرهنگی و مذهبی شورای ششم پیشنهاد می‌شود، ۱۰ درصد از غرفه‌های سعدالسلطنه در قالب مزایده با کاربری فرهنگی و مذهبی واگذار شود.

فرمانی افزود: با توجه به کمبود مراکز فروش اقلام مذهبی در شهر قزوین و ضرورت حمایت از فعالیت این بخش پیشنهاد می‌شود ۱۰ درصد از فضاها و غرفه‌های سعدالسلطنه با کاربری فرهنگی و مذهبی به فعالیت این عرصه و در قالب مزایده واگذار شود.

وی ادامه داد: واگذاری این غرفه‌ها می‌تواند در قالب مزایده و با قیمت کارشناسی و با رعایت آئین‌نامه صورت گیرد تا فعالان این عرصه در کنار کار فرهنگی در محیطی مناسب به کار و ارائه خدمات خود بپردازند.

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین همچنین بر رعایت عدالت در واگذاری غرفه‌ها سعدالسلطنه تأکید کرد و گفت: با توجه به اقدامات خوب شورای ششم در این حوزه این غرفه‌ها بر اساس تشریفات قانونی مزایده واگذار می‌شود و همچنین برای هنرمندان و متخصصان رشته‌های هنری نیز در واگذاری‌ها امتیازات ویژه‌ای در نظر گرفته شده است.

کد خبر 745593

دیگر خبرها

  • روز شهرکرد باید موجب وحدت و یکپارچگی شود
  • اتحاد ملی و انسجام اسلامی هم افزایی یا تعارض؟
  • در وعده صادق، کمترین ظرفیت خود را به رخ کشیدیم
  • در واگذاری غرفه‌های سعدالسلطنه عدالت رعایت شود
  • دانمارک سفارت خود را در بغداد می‌بندد
  • لزوم برنامه‌ریزی دقیق برای اجرای بهتر راهپیمایی اربعین سال جاری
  • «وعده صادق»؛ درس عبرت و وحدت
  • ناامنی‌های اخیر باهدف ایجاد تفرقه بین امت اسلامی طراحی شده بود
  • ناامنی‌ هایی که باهدف ایجاد تفرقه بین امت اسلامی طراحی شده
  • اعلام حمایت هیئات مذهبی مازندران از حمله موشکی سپاه