Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- معاون اجتماعی پلیس راهور ناجا، با تخلف خواندن اقدام رانندگان به بوق زدن‌های مکرر، گفت: در جدول جرایم رانندگی میزان جریمه برای بوق زدن‌های غیر ضروری مشخص شده است. تاریخ انتشار: 07:00 - 22 مهر 1398 - کد خبر: ۵۵۸۲۲۵

سرهنگ عین الله جهانی معاون اجتماعی پلیس راهور ناجا در گفتگو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، با بیان اینکه بوق به عنوان وسیله اخطاری-شنیداری در وسیله نقلیه کار گذاشته شده و جز ضروریات است، گفت: موارد، میزان استفاده و همچنین نوع صدای بوق در قوانین مشخص است و خارج از این چارچوب مشمول تخلف می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه زمانی استفاده از بوق خودرو مشخص است، افزود: استفاده از بوق برای مطلع کردن راننده دیگر یا عابر پیاده نسبت به حضور خود در صورتی که با سایر علایم اخطاری از جمله چراغ راهنما یا نور بالا یا پایین نتوانیم نیت خود را اعلام کنیم به کار می‌رود.


سرهنگ جهانی با تاکید بر اینکه بوق زدن باید از سر اجبار آن هم به صورت منقطع باشد، تصریح کرد: متاسفانه اکنون رانندگان از بوق استفاده‌های مختلفی از جمله فراخوان مسافر، سلام و خداحاظفی، تشکر یا اعلام اعتراض می‌کنند که این موارد ممنوعیت قانونی دارد.


وی با بیان اینکه در جدول جرایم رانندگی میزان جریمه برای بوق زدن‌های غیر ضروری دیده شده است، گفت: بوق مجاز طبق قانون بوق ممتد نبوده و از موارد دیگر تخلف و ممنوعیت قانونی می‌توان به استفاده از بوق‌های شیپوری، صوت بلبلی یا بوق‌هایی که صدای احشام و حیوانات است اشاره کرد.


سرهنگ جهانی با تاکید بر اینکه بوق زدن‌های غیر ضرور غیر از آلودگی صوتی اثری ندارند، افزود: ممکن است یک بوق وحشت ناک عامل ترس به عنوان مثال برای یک خانم باردار شود در این راستا اگر اتفاقی برای کسی رخ دهد به عنوان مسبب غیر عمد مسئولیت کیفری و مدنی برای فرد خاطی خواهد داشت.


وی با بیان اینکه رانندگان سرویس مدارس هم این تخلف را انجام می‌دهند، ادامه داد: تولید صدای نامتعارف یا ناهنجار از بوق‌های شیپوری، لوله اگزوز و سامانه صوتی و بلندگو ۴۰ هزار تومان جریمه دارد.


معاون اجتماعی پلیس راهور ناجا افزود: استفاده از بوق خودرو در مکان‌های ممنوع ۳۰ هزار تومان جریمه دارد و از طرفی اگر افراد از بوق‌هایی با صدای بلند و غیرمتعارف استفاده کنند، توسط مأموران راهور برابر جدول راهنمایی و رانندگی ۴۰ هزار تومان جریمه خواهند شد.


انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: سرهنگ جهانی پلیس راهور بوق زدن خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۵۱۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودروهای رسوبی در پارکینگ‌های کرمانشاه تعیین تکلیف می‌شود

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه از برنامه‌ریزی برای تسریع در تعیین تکلیف خودروهای رسوبی در پارکینگ‌های کرمانشاه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، حمیدرضا کریمی امروز _ پنجشنبه ششم اردیبهشت _ در جمع خبرنگاران با تاکید بر لزوم تعیین تکلیف وسایل نقلیه توقیفی موجود در پارکینگ‌های انتظامی استان کرمانشاه، اظهار کرد: بر این اساس و طبق قانون، پلیس راهور باید از طریق وسایل ارتباط جمعی به فاصله یک ماه دو مرتبه به مالکان خودروهای رسوبی و وسایل نقلیه فرسوده برای ترخیص اطلاع‌رسانی کند.

وی افزود: در صورتی که مالک ظرف مدت سه ماه از تاریخ انتشار آگهی وسایل نقلیه از مراجعه خودداری کند، وسیله نقلیه در حکم، رها شده تلقی می‌شود و طبق مقررات تعیین تکلیف خواهد شد.

دادستان کرمانشاه خاطرنشان کرد: برای وسایل نقلیه‌ای که دارای شماره تلفن و نشانی مالک است، علاوه بر فراخوان پلیس راهور از طریق پلیس‌های تخصصی مربوطه ابلاغ‌هایی به مالک صورت می‌گیرد یا با آن‌ها تماس گرفته می‌شود.

کریمی اضافه کرد: پلیس راهور باید لیست تمام خودروهای فرسوده غیرقابل استفاده و اسقاطی را شناسایی و تفکیک و به قید فوریت اقدامات لازم را برای ترخیص آن‌ها به صورت جداگانه اجرایی کند.

وی گفت: به منظور جلوگیری از انباشت مجدد خودروهای رسوبی در پارکینگ‌ها، در زمان توقیف هر خودرویی باید اطلاعات و مشخصات کاملی از مالک و متصرف آن همچون پلیس راهور، پلیس راه، پلیس‌های تخصصی انتظامی، کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها ثبت شود.

کد خبر 747738

دیگر خبرها

  • خودروهای رسوبی در پارکینگ‌های کرمانشاه تعیین تکلیف می‌شود
  • میزان جریمه‌های تعزیرات کهگیلویه و بویراحمد در فروردین اعلام شد
  • خبر جدید پلیس درباره نرخ جریمه رانندگی 1403
  • پلیس راهور: قانون افزایش جرایم راهنمایی و رانندگی ابلاغ نشده است
  • افزایش ۱۳ درصدی میزان حمل کالا در زنجان
  • حتا تعمیر خودرو در کنار خیابان ممنوع است + جزئیات
  • ◄ شایعه ای در مورد افزایش تبعات پرداخت نکردن جریمه های رانندگی
  • پیش‌بینی بارندگی قابل توجه برای یزد/ پرهیز از تردد غیرضرور داخل شهر
  • پرهیز از تردد غیرضرور داخل شهر در هنگام بارندگی
  • درآمد 6 هزار میلیاردی از جریمه رانندگان