Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- به گفته قناعتی، هیچگونه نظارتی بر فعالیت خودرو‌هایی که در گوشه خیابان غذا یا نوشیدنی می‌فروشند وجود ندارد که این مسئله ممکن است سلامت شهروندان را تهدید کند. تاریخ انتشار: 08:03 - 22 مهر 1398 - کد خبر: ۵۵۷۲۹۷

به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، اگر شب‌ها، در سطح شهر تهران رفت‌وآمد کرده باشید، حتما با فولکس واگن‌هایی مواجه شده‌اید که در گوشه ای از خیابان پارک شده‌اند و انواع نوشیدنی و اغذیه به فروش می رسانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«آیا این خودروها برای خرید و فروش مجوز دارند؟» ابوالفضل قناعتی عضو پیشین «شورای اسلامی شهر تهران» در گفت‌وگو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان در پاسخ به این سوال گفت: «این خودرو‌ها، هیچ‌گونه مجوز فعالیت ندارند.» او به همین جا بسنده نکرد و افزود: «نظارتی بر عملکرد این خودرو‌ها وجود ندارد.»

قناعتی در عین حال افزود: در برخی پارک‌های بزرگ شهر، تا صبح این ماشین‌ها در خیابان هستند و چون نظارتی وجود ندارد، حضور این خودرو می‌تواند بستر‌های توسعه جرم در حوزه مواد مخدر را نیز فراهم کند.

وی عنوان کرد: این غذا‌ها بدون هیچ نظارت بهداشتی تهیه می‌شوند و ممکن است مشکلاتی برای سلامتی شهروندان ایجاد کند.

عضو پیشین شورای اسلامی شهر تهران، در ادامه گفت و گوی خود با «میزان» به خودروها و چرخ هایی که در خیابان های سی‌تیر غذا به فروش می رساند هم گریزی زد و افزود: «باب شدن فروش غذا‌های فست فود در خودرو‌ها و چرخ‌های خیابان سی تیر نیز غلط بود، زیرا این خودرو‌ها علاوه بر سد معبر و ایجاد ترافیک، هیچگونه مالیاتی پرداخت نمی‌کنند و این امر تنها به ضرر مغازه داران و صنف‌های مختلف است.

عضو شورای شهر دوره چهارم گفت: جمع آوری این خودرو‌ها از خیابان‌ها و ساماندهی و کنترل بر فعالیت آن‌ها در یک نقطه مترکز، می‌تواند زمینه اشتغال زایی را نیز فراهم کند، ساماندهی این مراکز باید در منطقه‌ای باشد که نه سد معبر کند و نه باعث ایجاد ترافیک شود.

اما اعطای مجوز به این خودروها بر عهده چه نهادی است؟

سردار علی ذوالقدر رئیس پلیس امنیت عمومی پایتخت در گفت‌وگو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان گفت: ساماندهی و نظارت بر خودروهایی که در گوشه خیابان به فروش چایی، قهوه یا غذا مسغول هستند بر عهده شهرداری ها است.


انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: غذافروشی خیابان سی تیر شورای شهر نظارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۵۲۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارایی‌های عجیب کارت ملی در ایران؛ از خرید خودرو تا گوسفند!

یکی از عجیب‌ترین مواردی که درباره کارت ملی به گوش خورد فروش آن با مبالغی حتی تا ۳۰۰ میلیون تومان برای ثبت نام خودروی وارداتی بود.

فروش گوسفند در ازای کارت ملی هم طی روز‌های اخیر جنجالی شد که هر چند مسئولان آن را تکذیب کردند.

بد نیست بدانید که با کارت ملی لاستیک دولتی هم داده می‌شود که قیمت آن در بازار آزاد بسیار بالاتر است.

گویا کارت ملی تبدیل به شیوه‌ای برای ارائه کالا‌های یارانه‌ای و حتی سودجویی برخی دلالان شده است.

منبع: سرانه

tags # اخبار اجتماعی سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ چرا نئاندرتال‌ها محتویات معده حیوانات را می‌خوردند؟ (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • قیمت خودرو امروز ۵ اردیبهشت +جدول
  • سود بازار 1100 هزار میلیاردی خودرو
  • قیمت خودرو امروز ۴ اردیبهشت +جدول
  • ساینا، کوئیک،دنا پلاس و تارا اتوماتیک ارزان شدند؛ قیمت خودروهای مونتاژی چقدر پایین آمد؟ | جدول قیمت ها
  • کارایی‌های عجیب کارت ملی در ایران؛ از خرید خودرو تا گوسفند!
  • وزارت صمت مکلف به اعلام میزان فروش خودرو شد
  • سود فروش میوه برای فروشنده چقدر است؟
  • سود فروش میوه و تره‌بار حداکثر ۳۰ درصد نسبت به فاکتور خرید است
  • رابطه سیاه با دختر ۱۵ ساله در اتاق پشتی سوپر مارکت جنجال به پا کرد + فیلم دوربین مدار بسته
  • فروش خودروهای وارداتی ۵ برابر قیمت اصلی!