Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-03-28@11:51:57 GMT

پیاده‌روهای مسیر اربعین بخوانند

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۵۲۴۰۸

پیاده‌روهای مسیر اربعین بخوانند

حدودا 1400 "عمود" می شود، مسافتی 80 کیلومتری میان دو شهر نجف و کربلا، مسیری که سالانه میلیون‌ها زائر اربعین به عشق زیارت اباعبدالله آن را پیاده طی می‌کنند. پیاده‌روی در این مسیر طولانی نیازمند رعایت نکاتی است تا افراد بتوانند در کمال صحت و سلامت و با کمترین میزان خستگی آن را طی کرده و به مقصد نهایی خود برسند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر محمدباقر شمسی دکترای تخصصی فیزیوتراپی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا گفت: اولین نکته در بحث پیاده روی اربعین مربوط به نوع کفش و لباس است و مهمتر از آن میزان باری است که زوار در این مسیر با خود حمل می‎کنند.

وی تاکید کرد: تمام زوار باید پیش از شروع پیاده‌روی در این مسیر، حتما کفش و لباس استاندارد انتخاب کرده و حداقل میزان بار را به همراه داشته باشند.

وی افزود: بهترین کفش برای پیاده‌روی کفش اسپرت و ورزشی است، کفشی که بتواند به راحتی با حرکت پا خم و راست شود و پا در آن احساس راحتی کند.

شمسی تصریح کرد: در خصوص نوع لباس پیاده‌روی هم، شلوارهای نخی بهترین جنس هستند. لباس‌ها باید گشاد و آزاد باشند و فرد هنگام پیاده‌روی در آن احساس راحتی کند.

این دکترای فیزیوتراپی "کوله پشتی" را بهترین نوع کیف برای پیاده روی اربعین عنوان کرد وافزود: کوله پشتی باید دارای بندهای پهن بوده و بصورت دو بندی حمل شود تا وزن بار بر دو طرف بدن تقسیم شود.


وی با هشدار نسبت به حمل بار سنگین در این مسیر طولانی، گفت: حمل بار سنگین با توجه به مسافت طولانی مسیر پیاده روی می‌تواند عوارض خطرناکی داشته باشد، بنابراین توصیه می‌شود وزن کوله پشتی حداکثر 10 تا 15 درصد وزن بدن افراد باشد. البته هرچه کوله پشتی سبک‌تر باشد قاعدتا بهتر است.

وی افزود: هنگام چیدن کوله پشتی هم باید وسایل سنگین در انتهای کوله پشتی قرار داده شود و تا حد امکان از حمل وسایل غیرضروری اجتناب شود.

این دکترای فیزیوتراپی با اشاره به استفاده برخی افراد از "چرخ دستی" برای حمل بار در این مسیر، گفت: استفاده از این وسایل قطعا از کوله پشتی بهتر است و توصیه می‌شود افراد در صورت امکان از چرخ دستی و کالسکه برای حمل بار استفاده کنند.

شمسی با بیان اینکه در پیاده روی عضلات بدن بصورت متناوب فعالیت می‌کند، گفت: این فعالیت اگر درست انجام شود کمتر از یکجانشینی افراد را خسته می‌کند، بنابراین توصیه ما این است که افراد در فواصل زمانیِ مناسب با توانِ خود، اقدام به پیاده روی کنند و هرجا احساس خستگی کردند حتما استراحت کنند.

وی یادآور شد: توان هرکس در انجام پیاده‌روی متفاوت است و برخی سریعتر و برخی کُندتر حرکت می‌کنند و افرادی که سریع می‌روند نیاز است جلوتر رفته و مدتی استراحت کنند تا سایر افراد گروه به آنها برسند، چرا که هرکس متناسب با سرعت و توان خود باید حرکت کند.

شمسی در خصوص مدت زمان پیاده روی نیز گفت: روز اول پیاده‌روی بدن سرد است، بنابراین توصیه می‌شود افراد مسافت کمتری طی کنند و در روزهای بعدی و با گرم کردن بدن می‌توانند سرعت خود در پیاده‌روی را افزایش دهند، اما هر زمان که احساس خستگی کردند باید استراحت کنند.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: پیاده رو کربلا اربعین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۵۲۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افطاری ساده در بلوار کشاورز

پیاده‌راه «افطارخونه» ویژه ماه مبارک رمضان، از اول تا دهم فروردین از افطار تا ساعت ۱۰ شب، در پیاده‌راه بلوار کشاورز با آش و افطاری‌های ویژه دیگری، میزبان روزه‌داران خواهد بود. افطارخونه، حدفاصل میدان ولیعصر (عج) تا بلوار کشاورز به طول ۱۲۰۰ متر و با نورپردازی و آذین‌بندی ویژه‌ای فضاسازی شده است. به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3059199 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • ابتکار توکیو برای افزایش فضاهای مردم‌محور در شهر
  • تجلیل از ۵۲ راننده داوطلب خدمت خالصانه سفر اربعین
  • باغداران بخوانند/ برای جلوگیری از سرمازدگی درختان چه باید کرد؟
  • اطلاعیه مهم درباره بزرگراه شهید باقری؛ رانندگان بخوانند!
  • شمیران گردی مسافران نوروزی
  • تجلیل از رانندگان فعال اربعین حسینی در بام ایران + تصاویر
  • مالیات دهندگان بخوانند! / مجازات فرار مالیاتی چیست؟
  • افطاری ساده در بلوار کشاورز
  • تجلیل از رانندگان فعال اربعین در چهارمحال و بختیاری
  • کارمندها بخوانند؛ ساعت کار ادارات دولتی در فروردین ۱۴۰۳ تغییر کرد؟