Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-23@18:54:13 GMT

قوانین و مقرات ویژه گردشگری وضع شود

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۵۲۴۲۳

قوانین و مقرات ویژه گردشگری وضع شود

احمد حمزه زاده، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، با بیان این که در مقایسه با گذشته، دیدگاه و نگرش دستگاه‎ها و ادارات نسبت به صنعت گردشگری عوض شده است، گفت: این تغییر نگرش رویکرد خیلی خوبی است که باعث می‎شود صنعت گردشگری با سرعت بیشتری رونق یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین در این راستا سند توسعه گردشگری با همکاری تمامی بخش‌های دخیل در حوزه گردشگری تدوین شده و حدود 800 مورد مگا پروژه و ریز پروژه در آن تعریف شده است و بر اساس این سند، تخصیص اعتبارات استانی و فعالیت‎ها انجام می‎گیرد.

وی با اشاره به انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری اسلامی در سال 2018 از سوی سازمان همکاری کشورهای اسلامی، یادآور شد: هدف سازمان همکاری کشورهای اسلامی این نیست که به دنبال انتخاب یک شهر به عنوان پایتخت گردشگری، آن شهر به یکباره شاهد رشد چشمگیر افزایش تعداد گردشگران باشد، بلکه می‎خواهد در مرحله اول شهر معرفی شود و گردشگران به سمت آن هدایت شوند.

افزایش 37 درصدی تعداد گردشگران خارجی

حمزه زاده، ادامه داد: با اجرای برنامه‎های مختلف طی سال‌های 2016 تا 2018، میزان ورود گردشگران خارجی به استان، حدود 37 درصد افزایش یافت. بالغ بر 400 هزار نفر از مبادی ورودی چهارگانه وارد استان شدند و از این میان 236 هزار نفر به طرف تبریز آمدند و 140 هزار نفر آن‎ها در این شهر اقامت کردند. اگر میانگین هر کدام 1000 دلار در هزینه کنند، 140 هزار دلار نصیب تبریز می‎شود.

طی سه سال آینده میزان گردشگران ورودی وخروجی به نقطه سر به سر می‎رسد

وی با تاکید بر این که تراز منفی میان میزان گردشگران ورودی و خروجی در کشور وجود دارد، افزود: در ایران میزان ورود گردشگران حدود پنج و نیم میلون نفر و میزان خروج از کشور حدود هشت و نیم میلیون نفر محاسبه شده است و امیدواریم با توسعه گردشگری داخلی، میزان خروج گردشگران داخلی کاهش یابد و در عوض با رونق گردشگری داخلی، وضعیت زیرساخت‎ها بهبود یابد و به مرور شرایط برای سفر گردشگران خارجی محیا شود. پیش بینی می‎کنم که طی سه سال آینده این میزان به نقطه سر به سر برسد.

حمزه زاده هم‌چنین با بیان این که افزایش تعداد گردشگران رابطه مستقیمی با افزایش سرمایه گذاری در حوزه گردشگری دارد، گفت: در حال حاضر 35 هتل در استان و 80 پروژه گردشگری در دست کار است و بعد از ساخت برای نزدیک هفت هزار نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی دارد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، با بیان این که مزیت اصلی رقابتی ایران برای سفر، تاریخ، فرهنگ و آداب و رسوم است، گفت: ایران و به ویژه آذربایجان‌شرقی، کشور غنی از نظر فرهنگی و تاریخ است ولی متاسفانه نبود شناخت از این منطقه باعث شده است کمتر معرفی شود و از این رو در سند توسعه گردشگری استان به موضوعات بازاریابی و تبلیغات اشاره شده است.

وی با اشاره به نقش تصویر مقصد در توسعه گردشگری، یاد آور شد: ایجاد تصویر مثبت و ماندگار از مقصد گردشگری در ذهن گردشگران، باعث می‏ شود که آنان تمایل داشته باشند که بار دیگر به مقصد سفر قبلی خود برگردند و نسبت به مقصد وفادار می‏شوند.

قوانین و مقرات ویژه گردشگری وضع شود

حمزه زاده تاکید کرد: به نظرم به دنبال تشکیل وزارت میراث فرهنگی، باید قوانین و مقرات ویژه گردشگری وضع شود، چرا که در این حوزه قوانین حمایتی و تشویقی وجود ندارد و بهتر است که مجلس شورای اسلامی به این موضوع توجه کند.

وی هم چنین با هدف توانمندسازی فعالان حوزه گردشگری، از برگزاری دو کارگاه آموزشی در هر ماه با همکاری بخش خصوصی خبر داد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنای آذربایجان شرقی خبرگزاری بین المللی قرآن اجتماعی گردشگری میراث فرهنگی آذربایجان شرقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۵۲۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌دسترسی منطقه گردشگری سد کنگیر ایوان تکمیل می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد شریفی ظهر امروز یکشنبهبا اعلام این خبر اظهار کرد: با اعتبار تخصیص یافته از محل اعتبارات ملی به مبلغ ۵ میلیارد ریال، عملیات تکمیل و بهسازی راه دسترسی سدکنگیر واقع در شهرستان ایوان انجام می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام افزود: مجتمع ساحلی و تفریحی سد کنگیر به‌عنوان یکی از جاذبه‌های منطقه تفریحی کنگیر نقش محوری در جذب گردشگران به ایوان خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: مجتمع توریستی کیان که در محدوده دریاچه سدکنگیر قرار دارد مجموعه‌ای زیبا با امکانات رفاهی آماده پذیرایی از گردشگران است که این مجتمع گردشگری علاوه بر دارا بودن مناظر و طبیعت زیبا، مجموعه‌ای از جمله سویئت‌های اقامتی، آلاچیق، قایق‌های موتوری و… را دارا است.

کد خبر 6084592

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۰ درصدی سفر گردشگران خارجی به گیلان
  • توسعه زیرساخت‌های گردشگری در مسیر رشد ۲۵ درصدی جذب گردشگران
  • فرد تذکردهنده به کودک شعرخوان در حافظیه، توبیخ شد
  • توبیخ نیروی خاطی در حافظیه شیراز
  • نیروی خاطی در حافظیه توبیخ شد + فیلم
  • راه‌دسترسی منطقه گردشگری سد کنگیر ایوان تکمیل می‌شود
  • ماجرای یک توبیخ در حافظیه شیراز
  • تدوین برنامه بازاریابی و تبلیغات گردشگران خارجی در قزوین
  • آغاز تدوین برنامه بازاریابی و تبلیغات گردشگران خارجی در قزوین
  • اردیبهشت ماه؛ بهترین زمان برای دیدن جاذبه های رویایی ایلام