Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری کل استان کرمان از راه اندازی سامانه ارائه گواهی عدم سوءپیشینه در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی خبر داد. تاریخ انتشار: 08:56 - 22 مهر 1398 - کد خبر: ۵۵۸۴۵۸ به گزارش گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، خالقی گفت: با راه اندازی این سامانه، هزینه درخواست صدور گواهی سوء پیشینه حدود ۶۰ درصد کاهش یافته و به ازای هر درخواست، شخص متقاضی بایستی ۲۳ هزار تومان پرداخت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



 وی با اشاره به راه اندازی سامانه ارائه گواهی عدم سوء پیشینه در کرمان در توضیح بیشتر نحوه درخواست صدور این گواهی گفت: پیش از راه اندازی این سامانه، متقاضی می‌بایست پس از مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت و پرداخت هزینه، جهت انگشت نگاری به پلیس آگاهی مراجعه و در آنجا نیز هزینه این اقدام را پرداخت می‌نمود و سپس نتیجه این انگشت نگاری به دادسرای حوزه قضایی مربوطه اعلام می‌شد که پس از پرداخت هزینه الصاق تمبر گواهی مربوطه صادر و از طریق پست به فرد متقاضی یا نهاد درخواست کننده ارسال می‌شد.

معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری کرمان با بیان اینکه فرآیند سابق صدور گواهی سوء پیشینه زمانبر بود، افزود: در راه اندازی سامانه جدید، فرد تنها با یکبار مراجعه به دفتر خدمات الکترونیک قضایی و پرداخت مبلغی حدود ۲۳ هزار تومان درخواست خود را ثبت کرده و متنظر ابلاغ نتیجه درخواست خود می‌ماند.

خالقی ادامه داد: پس از انجام اقدامات لازم و صدور این گواهی، اطلاع رسانی صدور آن طی پیامکی به متقاضی اعلام و اصل نتیجه از طریق سامانه ابلاغ الکترونیک به دست متقاضی خواهد رسید.

این مقام قضایی در استان کرمان خاطرنشان ساخت: همانطور که ملاحظه می‌شود علاوه بر کاهش هزینه پرداختی، از رفت و آمد غیرضروری افراد در سطح شهر و مابین مراجع انتظامی و قضایی جلوگیری شده و نیز فرآیند ارسال نتیجه این درخواست که از طریق پست بود، کاهش یافته و به صورت الکترونیک به دست متقاضی می‌رسد.

خالقی گفت: در پایان ذکر این نکته ضروری است که اصالت گواهی‌های صادره با این روش از طریق سامانه درگاه خدمات الکترونیک قضایی (www.adliran.ir) قابل احراز است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دادسرای کرمان انگشت نگاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۵۲۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

البرز رتبه هشتم کشوری در صدور مجوزهای برخط کسب و کار در کشور است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛ شریعت جعفری گفت: با هدف توسعه صدور مجوزهای کسب و کارها در استان ۹ کمیته تخصصی تشکیل شده است و در این کمیته ها وضعیت درگاه ها ملی مجوزها بررسی و پیگیری می شود.

 

او ادامه داد: در این زمینه شعبه ویژه ۶بازپرسی کرج برای تخلفات صورت گرفته در زمینه کسب و کارها تشکیل شده است.

او تصریح کرد: در زمینه صدور مجوزهای برخط کسب و کار در استان تا این لحظه بیش از ۱۲۰ هزار درخواست ثبت شده که از این میان بیش از ۷۳ هزار درخواست برای صدور مجوز بررسی های لازم را داشته اند که نشان دهنده صدور ۶۰ درصدی مجوزهای کسب و کار برخط در استان البرز است.

 

به گفته شریعت جعفری بیشترین تعداد درخواست های مجوز کسب و کار با حدود ۵۴ هزار درخواست مرتبط با اتاق اصناف و پس از آن اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان صمت استان است.

 

رییس گروه اقتصادی اداره کل امور اقتصاد و دارایی استان گفت: کرج با ۵۷ درصد از کل درخواست ها بیشترین میزان درخواست مجوز کسب و کار را ثبت کرده است و طالقان چهارباغ هم با ۱ و ۴ درصد کمترین میزان درخواست را ثبت کرده اند.

دیگر خبرها

  • پرداخت هزینه‌های خدماتی و درمانی بیماران سرطانی توسط دولت، به زودی
  • ارتباط مردم و مساجد از طریق مرکز ارتباطات مردمی مساجد
  • ۱۴ هزار زوج اردبیلی وام ازدواج دریافت کردند
  • پرداخت ۳۵۰۰۰میلیارد ریال تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در استان اردبیل
  • ۱۱ هزار متقاضی در اردبیل تسهیلات فرزندآوری دریافت کرده اند
  • پرداخت ۳۵۰۰میلیارد تومان تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در استان اردبیل
  • پیگیری ترک فعل دستگاه‌ها در حوزه حدنگاری کرمان
  • رسیدگی به ۱۲ هزار پرونده بدون کاغذ در استان مرکزی
  • البرز رتبه هشتم کشوری در صدور مجوزهای برخط کسب و کار در کشور است
  • فعالیت سامانه نسخ الکترونیک بیمه سلامت پایدار شد