Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا، در کشورهای غربی تعداد کسانی که مسلمان می‌شوند، روز به روز در حال افزایش است. در این کشورها باوجود فضای اسلام‌هراسی و تبعیض علیه مسلمانان، افراد کنجکاو می‌شوند که بیشتر در مورد دین اسلام تحقیق و بررسی کنند و همین امر آنها را به سمت اسلام سوق می‌دهد و در نهایت مسلمان می‌شوند. برخی از افراد مانند رنگین‌پوستان و افراد تنگدست نیز به علت سرخوردگی از ظلم و تبعیضی که در کشورهای غربی به آنها روا داشته می‌شود، به دین اسلام گرایش پیدا می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سایت خبری وان ‌پز‌نتورک گزارشی در این زمینه منتشر کرده که مشروح آن از نظر می‌گذرد:

جمعیت مسلمانان در کشورهای غربی به سرعت در حال رشد است. دلیل اصلی این افزایش جمعیت البته مهاجرت‌ها و میزان بالای زاد و ولد در میان مسلمانان است. با این حال تعداد کسانی که در این کشورها به اسلام مشرف می‌شوند نیز بالاست. در حال حاضر گرایش به دین اسلام نسبت به بقیه ادیان جهان رشد سریعتری دارد که این ممکن است برای بعضی‌ها تعجب‌آور باشد.

در آمریکا، بخش بزرگی از جمعیت مسلمانان (حدود یک سوم آنها) را افراد آفریقایی تبار آمریکا تشکیل می‌دهند، البته تعداد قابل توجهی نیز از سفیدپوستان آمریکا به دین اسلام گرویده‌اند.

اسلام دارای بیشترین رشد جمعیت در جهان

بر اساس آمار مرکز تحقیقاتی «پیو» که در آمریکا مستقر است، اسلام در حال حاضر دارای بیشترین رشد نسبت به سایر ادیان در جهان است. در حال حاضر حدود 1.8 میلیارد نفر مسلمان در جهان وجود دارد که تقریباً یک چهارم جمعیت جهان را تشکیل می‌دهند و اسلام دومین دین بزرگ از لحاظ تعداد پیروان بعد از مسیحیت محسوب می‌شود.

با این حال، تخمین زده می‌شود در اواسط قرن 21 (حدود سال 2050)، اسلام پرجمعیت‌ترین دین دنیا شود. این امر هم به خاطر میزان سریع زاد و ولد مسلمانان و هم افزایش افراد تازه مسلمان رخ می‌دهد.

در جدول زیر بر اساس نتایج تحقیقات مرکز پیو، درصد تغییرات جمعیتی در میان پیروان ادیان مختلف نشان داده شده که اسلام در میان همه آنها از بیشترین افزایش جمعیت برخوردار است.

از لحاظ گستره حضور مسلمانان در جهان،‌ حدود 60 درصد از جمعیت مسلمانان در کشورهای آسیایی (به جیز خاورمیانه) ساکن هستند و بقیه آن‌ها در خاورمیانه، آفریقا و کشورهای اروپا و آمریکا حضور دارند.

علت افزایش گرایش به دین اسلام

در زمینه علت افزایش افراد تازه مسلمان، باید به این امر که جمعیت مسلمانان بسیار متنوع و در سراسر جهان گسترش یافته، توجه شود.

مطالعات زیادی در مورد ارزیابی علت اینکه چرا اکثر غربی‌ها به اسلام می گروند، انجام شده که در اینجا اطلاعاتی در مورد بررسی‌هایی که در آمریکا و بریتانیا و دیگر کشورها انجام شده، ارائه می‌شود.

باوجود تبلیغات منفی زیادی که در مورد اسلام صورت می‌گیرد و آن را به عنوان دین خشونت‌آمیز و جنگ‌طلب معرفی می‌کنند، بسیاری از افراد صلح و آشتی را در اسلام پیدا می‌کنند و هر چه بیشتر در مورد این دین تحقیق می‌کنند، بیشتر متوجه می‌شوند که باورهای آنها با واقعیت در تناقض است. در یک مطالعه انجام‌شده توسط دانشگاه کمبریج که در آن مصاحبه با افراد مختلف انجام شده، زنی در این زمینه گفته که به دلیل آرامش و ثبات مسلمانان باوجود دشواری‌هایی که تجربه می‌کنند، به دین اسلام گرویده است.  

علت بعدی افزایش گرایش به اسلام در کشورهای غربی آن است که بسیاری از اشخاص بعد از تحقیق در مورد اسلام، متوجه شدند که اصول آن ساده و منطقی است. این یکی از مهمترین عواملی است که اسلام را از ادیان دیگر متمایز می‌کند. کسی که مسلمان می‌شود با دستورات ساده و روشنی مواجه است:  پیروان اسلام باید به خدا و پیامبرش حضرت محمد(ص) ایمان داشته باشند، روزانه 5 بار نماز بخوانند، ذکات بدهند، روزه بگیرند و حج به جای بیاورند.

یکی دیگر از علت‌های اصلی گرایش به اسلام، نظم موجود در آن است. در اسلام رهنمودهایی ارائه می‌شود که زمینه رسیدن به نظم و انضباط را چه برای خود شخص و چه در سطح جامعه فراهم می‌کند. 

تبلیغات منفی درباره نقش زنان در اسلام نیز نتوانسته مانع گرایش به این دین در میان بانوان شود. بسیاری تحت تأثیر تبلیغات رسانه‌ها در مورد اسلام، فکر می‌کنند که اسلام زنان را به خاطر پوشش حجاب، تحت ظلم قرار داده است. این درحالی است که اسلام اولین دینی محسوب می‌شود که 1400 سال قبل حقوق زنان را به آنها برگرداند و مانع زنده به گور شدنشان در عصر جاهلیت شد.

میزان گرایش به اسلام در میان زندانیان نیز درصد بالایی دارد. وقتی افراد در شرایط نیازمندی و ناامیدی قرار می‌گیرند، عموماً به سمت دین به عنوان وسیله رستگاری پناه می‌آورند. بسیاری از کسانی که زندانی می‌شوند در این اوقات قرآن را مطالعه و درک می‌کنند و به عمل کردن به دستورات آن می پردازند. زمان تنهایی در زندان به زندانیان این فرصت را می‌دهد که در مورد اعمال و شیوه زندگی خود تفکر و تعمق کنند.

همچنین در اسلام به محض اسلام آوردن و گفتن شهادتین فرد و توبه از اعمال نادرست قبلی، گناهان گذشته او بخشیده می‌شود که این امر نیز زمینه‌ای برای گرایش به اسلام محسوب می‌شود.

یکی دیگر از دلایل مسلمان شدن اشخاص، ملاقات آنها با سایر مسلمانان است. در اسلام احترام، مهربانی و بخشش جزو ارزشهای اصلی محسوب می‌شوند که هر شخصی باید آنها را به جای بیاورد. بسیاری از تازه مسلمان شده‌ها وقتی در مورد علت مسلمان شدنشان از آنها سؤال پرسیده می‌شود، می‌گویند با مسلمانانی برخورد کرده و آشنا شده‌اند که دارای محاسن اخلاقی عالی بودند،‌ امری که کاملا با آنچه رسانه‌ها بیان می کردند، در تضاد بود. همین امر باعث می‌شود که آنها بیشتر درمورد اسلام تحقیق کنند و در نهایت به مسلمان شدن آنها ختم می‌شود.

تبعیض، عامل گرایش به سمت اسلام

وقتی که از یک مسلمان آمریکایی پرسیده شد که چرا آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار به دین اسلام مشرف می‌شوند، دلایل زیر را مطرح کرد:

تبعیض‌های موجود علیه ما باعث می‌شود که گرایش به اسلام جذاب باشد، زیرا این راهی برای نه گفتن به فرهنگی است که برای ما ارزش قائل نیست. از نظر جامعه‌شناختی، من فکر می‌کنم که یکی از دلایلی که بسیاری از آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار به اسلام روی می‌آورند این است که افرادی که این تبعیض‌ها را علیه ما انجام می‌دهند مسیحی هستند. عامل دیگری که من را نیز به اسلام علاقمند کرده، روش و نظم اسلام است. جامعه ما به دلیل نبود نظم و انضباط در حال فروپاشی است. یک عامل سوم نیز وجود دارد که احتمالاً هیچ کس به دلایلی مختلف آن را به طور صریح بیان نکرده است، اما به اعتقاد من دارای اهمیت است؛ اینکه اسلام تجربه تغییر دین و فرصت زندگی جدید را برای فرد بدون اینکه نیازی به اعتراف به گناهان و نجات از آن باشد، فراهم می‌کند. اسلام به مردم می‌گوید که آنها نیازی به اعتراف به گناه ندارند. تنها چیزی که آنها نیاز دارند، پیروی از رهنمودهای خداوند است که آنها را به بهشت می‌رساند. این چیزی است که انسان عادی دوست دارد آن را بشنود.

گزارش از حیدر عبداللهی

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا خبرگزاری بین المللی قرآن اسلام مسلمانان گرایش جمعیت رشد غرب آمریکا قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۵۲۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سپاه پاسداران مظهر اقتدار جهان اسلام

به گزارش خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، سید علاء الدین حیدری؛ فعال مدنی کُرد اهل سنت در یادداشتی آورده است:
 
تاریخ گواه این موضوع است که قرن هاست اقتدار از جهان اسلام رخت بر بسته و اقتدار کوچ کرده دنیای اسلام و گمشده امت اسلامی شده بود.
 
استعمار بر کشورهای مسلمان چنبره زده و مسلمانان را مستعمره خود کرده بود.
 
منابع سرزمین های اسلامی توسط استعمارگران به یغما رفته و مسلمانان در فقر و گرسنگی نگه داشته شده بودند.
 
کشورهای استعمارگر با تاراج سرمایه و منابع کشورهای اسلامی به پیشرفت و توسعه رسیدند و اما سهم مسلمانان بیماری و فقر و رنج گشته بود.
 
درد جانکاه تر از آن شد که بود. سرزمین فلسطین و قبله اول مسلمین توسط همین استعمارگران به مشتی صهیونیست فاشیست هدیه داده شد.
 
سرزمینی با ساکنان مسلمان به تعداد اندکی مهاجر یهودی صهیونیست بخشیده شد.
 
تخم کین و نفاق را در سرزمین مسلمانان به امید نابودی اسلام کاشتند.
 
صهیونیستها وارث قدرت همه استعمارگران شدند، وارث تمام دیکتاتوران و دانش آموخته مکتب همه هیتلران تاریخ بودند. اما جهان اسلام وارث نخوت قرن ها، تفرقه و عقب ماندگی های تاریخی و صد البته وارث چپاول استعمارگران و خالی شدن سرزمین های اسلامی از منابع و ذخایر خدادادی بودند. 
 
جهان اسلام تشنه عزت و اقتدار و گرسنه سربلندی بود. 
 
تحقیر جهان اسلام درد تاریخی مسلمانان است.
 
اما انقلاب اسلامی ایران همان گمشده جهان اسلام بود که سالها گرسنه و تشنه در بیابان های تاریخ بدنبال آن روان بودیم.
 
انقلاب اسلامی ایران به رهبری حضرت امام خمینی (ره) با عیار اقتدار و بازگشت سروری به مسلمانان پای به عرصه تاریخ معاصر گذاشت.
 
پیروزی انقلاب اسلامی شعله های امید و روح مقاومت در مقابل ظلم را در کالبد جهان اسلام دمید.
 
مولود مبارک و مایه این سربلندی فرزندی بود بنام "سپاه پاسداران انقلاب اسلامی" که توانست روح سرگردان و ناآرام مسلمانان را پس از سالها به آرامش برساند.
 
سپاه پاسداران فرزند خلف حضرت امام (ره) قهرمان عرصه های دفاع از ایران اسلامی و میدان دار میدان مقاومت و دفاع از مظلومین شد.
 
در سالروز تولد پاسدار بزرگ اسلام و رادمرد عرصه تقوا و شهادت، حضرت امام حسین(ع) و روز پاسدار، یاد و خاطره رشادتها و ایثار فرزندان دلاور میهن، که در لباس مقد‌س پاسداری خالق حماسه های بی بدیلی در دفاع و سازندگی ایران زمین هستند را گرامی می داریم.
 
جهان اسلام پس از قرن ها شاهد بازگشت اقتدار به خود بود. شاهد شکسته شدن هیمنه ی ابرجنایتکار قرن با دستان پرتوان سپاه پاسداران است. عملیات "وعده صادق" رمز بازگشت اقتدار به جهان اسلام بود که موجب عزت مسلمانان گردید.
 
امروز جهان اسلام سالگرد تاسیس این نهاد مقدس را باید جشن بگیرد.
 
جشنی دو چندان پرشور تا که ستون های خیمه ظالمین به لرزه در بیاید،  چرا که نکرده های قدرت های مسلمان را سپاه پاسداران انجام و توانست پرچم پیروزی و اقتدار را به اهتزاز درآورد.
 
پاسدار نام مقدسی است که بودنش لیاقت، پوشیدن لباسش افتخار و شهادت در راه اهداف عالیه اش سعادتی والاست.
 
این روز را به همه مفتخران به لباس پاسداری از آرمانهای انقلاب و نظام اسلامی تبریک عرض نموده و سربلندی و شکوفایی روز افزون همه پاسداران سرافراز اسلام را از خداوند متعال خواستارم. 
 
سپاه یک فرهنگ غنی و مکتبی اصیل است که باید قدر دانست و آنرا پاسداشت.
 
انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رئیسی: توسعه همکاری با کشورهای همسایه و مسلمان بویژه پاکستان از اولویت‌های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است
  • خشم مسلمانان و اپوزیسیون هند از اظهارات اسلام‌ستیزانه مودی
  • افزایش 22 درصدی ارزش صادرات صنایع دستی از آذربایجان‌غربی
  • تظاهرات مردم پاریس علیه اسلام‌هراسی
  • حمله نژاد پرستان انگلیسی به زنان محجبه
  • سپاه پاسداران مظهر اقتدار جهان اسلام
  • مسلمان شدن ۳۰ زن استرالیایی با الهام از مقاومت زنان غزه
  • "وعده صادق" آرزوی مسلمانان را محقق کرد/ جدا بودن شیعه و اهل سنت را دشمنان اسلام ایجاد کردند
  • تاسیس«ائتلاف مساجد، جمعیت‌ها و رهبران مسلمان اروپا» در فرانسه
  • ماجرای مسلمان شدن یک دختر مسیحی + فیلم