Web Analytics Made Easy - Statcounter

"قیس سعید" نامزد دور دوم انتخابات ریاست جمهوری تونس که براساس نظرسنجی‌ها پیروز این انتخابات شده است، تاکید کرد: نتایج این انتخابات "انقلابی جدید" برای تونس است. ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۲ بین الملل آفریقا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، "قیس سعید" نامزد مستقل دور دوم انتخابات ریاست جمهوری تونس که براساس نتایج نظرسنجی‌ها بین 72 تا 76 درصد آرا را بدست آورد، تصریح کرد: نتایج انتخابات انقلابی جدید در چارچوب احترام به قانون اساسی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نامزد مستقل پیروز در انتخابات افزود: دولت من برای اعتمادسازی دوباره بین سران و مردم در چارچوب قانون اساسی تلاش خواهد کرد. قانون کسی را مستثنی نخواهد کرد و آن را در قبال همگان از جمله خودم اجرا خواهم کرد.

وی افزود: ما براساس قانون اساسی عمل خواهیم کرد. ما برای مسائل خارجی عادلانه و در صدر آن مسئله فلسطین تلاش خواهیم کرد.

قیس سعید تصریح کرد که اولین سفر خارجی او به الجزایر خواهد بود و امیدوار به سفر به لیبی است.

هیئت انتخابات تونس میزان مشارکت در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری این کشور را 57.85 درصد اعلام کرد و طرفداران قیس سعید بعد از اعلام نتایج نظرسنجی‌ها برای شادمانی به خیابان‌ها آمدند و قیس سعید پیروزی زودهنگام خود در انتخابات را اعلام کرد.

قیس سعید به خاطر مواضعش در قبال مسئله فلسطین، "نامزد فلسطین در ریاست جمهوری تونس" توصیف شده بود.

قیس سعید بعد از پیروزی در دور اول انتخابات ریاست جمهوری تونس گفته بود: تنها مسئله‌ای که برایم مهم است، تبدیل خواست ملت به قانون است.

«قیس سعید» پیشتاز نتایج انتخابات ریاست جمهوری تونس/ اعلام پیروزی زودهنگام و جشن هوادارانپایان انتخابات ریاست‌جمهوری تونس؛ احتمال پیروزی "قیس سعید"

 

وی درباره مسئله فلسطین به عنوان مسئله اصلی جهان عرب به شبکه روسیا الیوم تصریح کرده بود: مشکل اعراب با یهودیان نیست. عادی سازی روابط با اسرائیل خیانتی بزرگ است.

قیس سعید با تاکید بر اینکه اعراب "در وضعیت جنگی با یک رژیم اشغالگر و غاصب به سرمی برند"، متعهد شد که به دارندگان گذرنامه رژیم اسرائیل اجازه ورود به تونس را نخواهد داد.

مواضع قیس سعید در قبال مسئله فلسطین مورد توجه فلسطینی‌ها قرار گرفت و برخی وی را "نامزد فلسطینی‌ها در ریاست جمهوری تونس" توصیف کردند.

تبریک حزب اسلامگرای النهضه به قیس سعید

حزب اسلامگرای النهضه تونس نیز به قیس سعید به خاطر پیروزی در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری تونس تبریک گفت.

بعد از ارزیابی‌های اولیه از پیروزی قیس سعید، حزب النهضه در بیانیه کوتاهی در صحفه اینترنتی خود این پیروزی را تبریک گفت.

حزب النهضه بعد از پیروزی قیس سعید در دور اول انتخابات ریاست جمهوری تونس، حمایت خود از وی را اعلام کرده بود.

انتهای پیام/

R7969/P/S8,88,90/CT10 واژه های کاربردی مرتبط تونِس

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تون س تون س

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۵۲۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دهم فروردین سالروز قیام سالروز قیام و حرکت بزرگ انقلابی مردم یزد

به گزارش خبرگزاري صداوسيما مرکز يزد ،قیام تاریخ‌ساز مردم مومن و ولایتمدار یزد در دهم فروردین ۱۳۵۷ به مناسبت چهلم شهدای تبریز نقطه عطفی در تاریخ انقلاب شکوهمند اسلامی است که باعث انسجام بیشتر حرکت مردم سراسر کشور به سمت پیروزی انقلاب شد. 
در این روز سرنوشت‌ساز مردم قهرمان یزد به دعوت سومین شهید محراب حضرت آیت‌الله محمد صدوقی (ره) در مسجد روضه محمدیه (حظیره) که به پایگاه انقلاب اسلامی در استان یزد شهرت یافته است، اجتماع کردند که این حضور گسترده آحاد مردم در قیام دهم فروردین رژیم پهلوی را به وحشت انداخت.
در این مراسم پس از سخنرانی تاریخی حجت‌الاسلام کاظم راشد یزدی در خصوص اوضاع و احوال کشور، مردم مومن که به شدت از رفتار طاغوت در سرکوب انقلابیون تبریزی خشمگین شده بودند، از مسجد خارج و در حیاط مسجد حظیره با شعار‌های انقلابی تنفر خود را نسبت به رژیم ستم شاهی ابراز کردند.
سپس عده‌ای با شعار‌های مختلف از مسجد خارج شدند و به سمت میدان شهدا کنونی و میدان امیرچقماق حرکت کردند و به تدریج به جمعیت تظاهرکنندگان اضافه شد که در این شرایط نیرو‌های نظامی و امنیتی وارد عمل شدند و با وجود پاشیدن آب داغ توسط ماشین‌های آتش‌نشانی، جمعیت پراکنده نشد و نظامیان اقدام به تیراندازی کردند که تعدادی از شرکت کنندگان در این راهپیمایی به شهادت رسیدند.
در قیام تاریخی مردم یزد ماموران رژیم شاه رضا نامداری، شهریار مرادی، مهدی قدک فروشان و حسین پارساییان را به شهادت رساندند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • استقبال پمپئو از احتمال معاونت ترامپ در انتخابات سال جاری
  • تحولات مصر؛ از انتخابات ریاست جمهوری تا بحران اقتصادی
  • شرط هاشمی رفسنجانی برای کاندیداتوری سیدمحمد خاتمی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۰ چه بود؟
  • دهم فروردین سالروز قیام سالروز قیام و حرکت بزرگ انقلابی مردم یزد
  • مقام آمریکایی ضد ایران زمین خورد و مرد!
  • سناتور ضدایرانی در ۸۲ سالگی درگذشت
  • آخرین پیش‌بینی‌ها درباره انتخابات آمریکا
  • از پشت میله‌های زندان تا کاخ ریاست جمهوری سنگال
  • پرونده ترور رهبر اپوزیسیون تونس با حکم اعدام برای ۴ نفر بسته شد
  • امیدوارم کاسبان تحریم در سال ۱۴۰۳ کم کارتر شوند!