Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- عملیات نظامی ترکیه علیه مناطق شمالی و شرقی سوریه با ورود ارتش سوریه به این منطقه وارد مرحله جدیدی شد. تاریخ انتشار: 09:03 - 22 مهر 1398 - کد خبر: ۵۵۸۴۶۸ به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان؛ عملیات نظامی ترکیه علیه مناطق شمالی و شرقی سوریه موسوم به "چشمه صلح" با ورود ارتش سوریه به مناطق مذکور وارد مرحله جدیدی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


• استقرار ارتش سوریه در مناطق شمالی این کشور
پس از انتشار خبر اعزام نیرو‌های ارتش سوریه به شمال این کشور توسط، نیروهای دموکراتیک سوریه از موافقت دمشق با اعزام ارتش به منظور جلوگیری از عملیات نظامی ترکیه علیه مناطق شمالی خبر دادند.      
نیرو‌های دموکراتیک سوریه با انتشار بیانیه‌ای توافق با دمشق را کمکی برای مقابله با تجاوز ترکیه خواندند.
• خروج باقیمانده نیرو‌های آمریکایی از مناطق شمالی سوریه
خبر اعزام نیرو‌های ارتش سوریه در مناطق شمالی در حالی مطرح می‌شود که آمریکا اعلام کرد باقیمانده نیرو‌های نظامی خود را در مناطق شمالی سوریه به دلیل "آسیب پذیر بودن" شرایط از این مناطق خارج می‌کند.
پیش بینی می‌شود هزار نظامی آمریکایی در این مرحله از مناطق شمالی سوریه خارج شوند.
اما زمان خروج و مکان استقرار این نظامیان اعلام نشده است.
• ادعای اردوغان مبنی بر ایجاد منطقه امن به عمق ۳۰ کیلومتر
«رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهور ترکیه، روز یکشنبه هدف از عملیات تهاجمی علیه مناطق شمالی سوریه را ایجاد منطقه‌ای امن به عمق ۳۰ کیلومتر از «کوبانی» در غرب تا «حسکه» در شرق عنوان کرد.      
وی همچنین مدعی شد نیروهای ترکیه و تحت حمایت این کشور تاکنون ۱۰۹ کیلومتر از جمله ۲۱ روستا را به تصرف خود درآورده‎اند.
• افزایش شمار تلفات طرفین درگیر
به گزارش سازمان موسوم به دیده بان حقوق بشر سوریه، تاکنون بیش از ۵۰ غیرنظامی و ۱۰۰ نیروی دموکراتیک سوریه در شمال شرقی سوریه کشته شده‎اند.   بیشتر بخوانید: آخرین تحولات شمال سوریه
آمار ضد و نقیضی از تلفات طرفین درگیر در این عملیات از سوی ترکیه و نیرو‌های دموکراتیک سوریه اعلام می‌شود. در حالی که نیرو‌های دموکراتیک سوریه آمار کشته‌های خود را ۵۶ نفر اعلام می‌کنند، دولت ترکیه اعلام کرده ۴۴۰ نیروی این گروه در جریان عملیات اخیر کشته شدند.      
از سوی دیگر ترکیه شمار تلفات خود را ۴ سرباز و ۱۶ فرد مسلح وابسته به ارتش ترکیه اعلام کرده است.
برخی از گزارش‌ها از کشته شدن ۱۸ غیرنظامی در جنوب ترکیه حکایت دارند.  
• افزایش نگرانی ها در مورد از کنترل خارج شدن مناطق محل استقرار زندانیان داعش
کشیده شدن نبرد به مناطقی که محل بازداشت زندانیان داعش در آن قرار دارد، نگرانی‌ها در مورد عدم حفاظت از این مراکز و درنتیجه فرار زندانیان را افزایش داده است.
براساس گزارش مقام‎های نیروهای دموکراتیک سوریه، حدود ۸۰۰ نفر از وابستگان اعضای خارجی داعش روز یکشنبه در جریان وقوع درگیری در مناطق نزدیک به اردوگاه «عین عیسی» از این اردوگاه گریختند.
دیده بان حقوق بشر سوریه شمار فراری‌ها را هزار نفر اعلام کرد. با این وجود آمار دقیقی از این افراد در دست نیست. ضمن اینکه محل فرار آن‌ها نیز نامشخص است.
در این اردوگاه ۱۲ هزار مظنون به عضویت در گروه تروریستی داعش در ۷ زندان وجود دارند که ۴ هزار نفر آنان خارجی هستند.
به نظر می‌رسد این زندانیان به سوی مرز ترکیه گریخته باشند.
• هشدار فرانسه در مورد عملیات نظامی ترکیه علیه سوریه
«الیزه» از اتخاذ تدابیری برای اطمینان از امنیت پرسنل نظامی و غیرنظامیان فرانسه در شمال شرق سوریه خبر داد.      
ریاست جمهوری فرانسه پس از جلسه اضطراری کابینه در بیانیه‌ای اعلام کرد: "در ساعات آینده اقدامات لازم برای اطمینان از امنیت نیرو‌های نظامی و غیرنظامی فرانسوی حاضر در منطقه در چارچوب ائتلاف بین المللی مبارزه با داعش و اقدامات بشردوستانه انجام خواهد شد. "
در این بیانیه جزئیات بیشتری از نوع و زمان اقدامات ارائه نشده است.
فرانسه پیشتر اعلام کرده بود نیروهایش را به دلیل اتکا به حمایت لجستیکی نیرو‌های آمریکایی از مناطق عملیاتی خارج می‌کند؛ چرا که این نیرو‌ها منطقه را ترک کرده‎اند.
یک منبع دیپلماتیک به رویترز گفته بود پاریس در حال آماده کردن شرایط خروج چند صد نیروی ویژه خود که با نیرو‌های کرد همکاری می‌کنند، از منطقه است. امدادگران فرانسوی نیز در مناطق شمالی سوریه حضور دارند.
الیزه، اولویت دولت فرانسه را توقف روند تجدید حیات داعش در منطقه اعلام کرده و در مورد فرار اعضای داعش از زندان‌ها هشدار داده است. ضمن اینکه پاریس تلاش‌های دیپلماتیک خود را برای توقف سریع عملیات نظامی ترکیه افزایش می‌دهد.
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: عملیات نظامی ترکیه علیه سوریه توافق دولت سوریه و کردها نگرانی فرانسه افزایش شمار تلفات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۵۲۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیونگ‌یانگ به آمریکا درخصوص «اقدامات عملی قدرتمند» برای تقویت قدرت نظامی خود هشدار داد

کره‌شمالی، آمریکا را به دلیل تلاش برای ایجاد مکانیسم جدیدی برای نظارت بر اجرای تحریم‌ها علیه کره‌شمالی محکوم کرد و نسبت به «اقدامات عملی قدرتمند» برای تقویت قدرت نظامی خود هشدار داد.

به گزارش ایسنا، آمریکا متعهد شده است که با کره جنوبی و سایر کشورها برای ایجاد جایگزینی با دستور هیئت کارشناسان سازمان ملل متحد برای نظارت بر اجرای تحریم ها که در پایان آوریل به دنبال وتوی روسیه برای تمدید آن منقضی می‌شود، همکاری کند.

کیم اون چول، رئیس دفتر امور آمریکای وزارت امور خارجه کره شمالی گفت:  اگر ایالات متحده نسخه جدیدی از تحریم ها را علیه کره شمالی معرفی کند، پیونگ‌یانگ از فرصت جدید برای تنظیم مجدد نیرو که واشنگتن بیش از همه از آن می‌ترسد، استفاده خواهد کرد.

این مقام گفت: تحریم‌های جدید تنها منجر به تقویت بیشتر قدرت نظامی پیونگ یانگ خواهد شد.

او با وعده انجام «اقدامات عملی قدرتمندتر» برای تقویت قدرت فنی نظامی کره شمالی گفت: «هر زمان که ایالات متحده قطعنامه تحریم جدید را در عرصه سازمان ملل تهیه کند آزمایش هسته‌ای قوی‌تر و توسعه‌یافته‌تر کره شمالی آغاز خواهد شد. تحریم‌های ایالات متحده به عنوان یک کاتالیزور و نیروی محرکه عمل کرد که باعث افزایش تدریجی قدرت ملی ما شد.

این مقام افزود: ما از حقوق حاکمیتی و منافع امنیتی خود در برابر تهدیدهای خصمانه و فشار تحریمی فزاینده از سوی ایالات متحده محافظت کرده و اقدامات واقعی قوی‌تری را انجام خواهیم داد.

وی تاکید کرد: ما به تحریم‌های آمریکا عادت کرده‌ایم و توانایی و قدرت زیادی برای ایستادگی در برابر هرگونه تحریم شدید داریم.

لیندا توماس گرینفیلد، سفیر آمریکا در سازمان ملل طی بازدید از منطقه غیرنظامی شده (DMZ) که دو کره را از هم جدا می‌کند، گفت که واشنگتن در حال بررسی گزینه‌های «خارج از چارچوب» است و تهدید کرد که «همه احتمالات» حتی خارج از قواعد سازمان ملل روی میز است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نظامیان فرانسوی کنار اوکراین علیه روسیه می‌جنگند
  • پیونگ‌یانگ به آمریکا درخصوص «اقدامات عملی قدرتمند» برای تقویت قدرت نظامی خود هشدار داد
  • واشنگتن و لندن ناتوان از مقابله با حملات ارتش یمن
  • ناتوانی واشنگتن و لندن از مقابله با حملات ارتش یمن
  • مانور فضایی کره جنوبی و آمریکا در برابر کره شمالی
  • کره شمالی: ما یک قدرت نظامی فوق العاده می‌سازیم
  • اوکراین: روسیه به مناطق غیرقابل پیش بینی حمله خواهد کرد
  • احتمال احیای داعش در منطقه تا چه حد جدی است؟
  • مراسم روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در ترکیه
  • ابواسماعیل به هلاکت رسید؛ انهدام مخفیگاه داعش