Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-24@01:09:23 GMT

امنیت دوچرخه‌های لندن چطور تامین می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۵۳۱۵۹

امنیت دوچرخه‌های لندن چطور تامین می‌شود؟

در پایتخت انگلستان، از کانتینرهای بازیافتی کشتی‌ها به عنوان انبارهایی برای نگهداری دوچرخه استفاده می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، با ترویج فرهنگ دوچرخه‌سواری در دنیا، بسیاری از خیابان‌ها در سراسر جهان مملو از دوچرخه‌هایی است که روز به روز در حال افزایش است. مشکلی که این روزها بسیاری از دوچرخه‌سواران با آن مواجه هستند، یافتن مکانی امن برای پارک این وسیله‌های نقلیه باارزش، به‌خصوص دوچرخه‌های برقی بسیار گران‌قیمت، در داخل شهر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گروهی از معماران اهل انگلستان برای حل معضل کمبود فضای امن برای نگهداری دوچرخه‌های همشهریان خود کانتینرهای بازیافتی کشتی‌ها را به انبارهایی مجهز به انرژی خورشیدی کردند.

این گروه از معماران که پیشرو طراحی زیرساخت‌های مناسب پارک دوچرخه‌ در جهان هستند، به طور مداوم در تلاشند امکانات لازم را در اختیار دوچرخه‌سواران قرار دهند تا در نتیجه افراد بیشتری را به سمت استفاده از این وسیله حمل‌ونقل پاک جذب کنند. دامنه فعالیت آن‌ها در زمینه ترویج دوچرخه‌سواری بسیار گسترده است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به تولید قفل‌ها، چرخ‌ها و مسیرهای دوچرخه‌سواری مجهز به پنل‌های خورشیدی اشاره کرد.

معماران لندنی در آخرین اقدام خود در زمینه دوچرخه‌سواری، از کانتینرهای بازیافتی کشتی‌ها برای ایجاد پارکینگ‌هایی امن برای نگهداری دوچرخه‌ها بهره گرفته‌اند. اگرچه انبارهای جدید به قدری کوچک است که تنها ظرفیت یک خودوری سواری را دارد، بااین حال می‌توان تعداد 24 دوچرخه را به طور همزمان در آن‌‍‌ها نگهداری کرد.

فضای داخلی کانتینرها به وسیله میله‌های قفسه بندی مخصوص به دو طبقه تقسیم شده است که این میله‌ها به راحتی دوچرخه‌ها را به طبقه بالایی هدایت می‌کند. درهای کشویی پارکینگ‌های جدید دوچرخه به وسیله یک قفل مکانیکی باز و بسته می‌شود تا دوچرخه‌سواران بتوانند به راحتی و بدون نیاز به کلید به دوچرخه‌های خود دسترسی پیدا کنند.

این درها از پنل‌های منفذدار تشکیل شده است که نور طبیعی خورشید را برای تصفیه هوای داخل انبار تامین می‌کند؛ با این‌حال، رنگ مات آن‌ها قابلیت دیده شدن دوچرخه‌ها را از بیرون به حداقل رسانده است. جالب است بدانید که سازندگان انبارهای جدید دوچرخه در کلانشهر لندن پشت‌بام این کانتینرها را به طور کامل با پنل‌های خورشیدی پوشانده‌اند که این پنل‌ها مجهز به حس‌گرهای حرکتی است و امنیت دوچرخه‌ها را تضمین می‌کند.   

کد خبر 393196

منبع: ایمنا

کلیدواژه: دوچرخه لندن انگلستان انگلیس کلانشهرهای جهان شهرهای جهان کلانشهر پنل خورشیدی دوچرخه برقی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۵۳۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرانک پرتوآذر قهرمان کراس کانتری کلاس۲ جهانی اسپانیا شد

فرانک پرتوآذر بانوی پرافتخار دوچرخه‌سواری کشورمان که به همراه تیم باشگاهی پامپ فورپیس راهی مسابقات کراس کانتری کلاس ۲ جهانی اسپانیا شده است توانست به مقام قهرمانی این مسابقات دست پیدا کند. این برای اولین بار است که یک رکابزن آسیایی توانسته است مدال طلای چنین سطحی را کسب نماید.

پرتوآذر پس از پایان این رقابت‌ها به طور مستقیم به تیم ملی دوچرخه‌سواری کشورمان در مسابقات قهرمانی آسیا در کشور مالزی ملحق خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی سایر حوزه ها

دیگر خبرها

  • همایش دوچرخه سواری و کوهپیمایی به یاد ورزشکار فقید
  • بانوی دوچرخه‌سوار کازرونی قهرمان مسابقات دوچرخه‌سواری کشور شد
  • برگزاری پنجمین دوره مسابقات ملی دوچرخه‌سواری جام چشمه سبز گلمکان
  • معرفی رکابزنان اعزامی به مسابقات کوهستان قهرمانی آسیا
  • مدال طلای مسابقات دوچرخه سواری کشوری از آن ورزشکار کازرونی
  • حضور سه دوچرخه سوار استان در اردوی تیم ملی
  • قهرمانی پرتو آذر در مسابقات کراس کانتری دوچرخه‌سواری اسپانیا
  • فرانک پرتوآذر قهرمان کراس کانتری کلاس۲ جهانی اسپانیا شد
  • قهرمانی پرتوآذر در دوچرخه‌سواری کراس کانتری کلاس۲ جهانی
  • همایش بزرگ دوچرخه سواری در آبیک برگزار می‌شود