Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-03-29@07:06:58 GMT

سبزوار کمتر از میانگین کشوری پزشک دارد

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۵۳۲۱۷

سبزوار کمتر از میانگین کشوری پزشک دارد

هم اینک ۳۶۰ پزشک عمومی و متخصص در شهرستان سبزوار فعالیت دارند که این تعداد از میانگین کشوری کمتر است.

به گزارش قدس آنلاین، رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: در شهرستان سبزوار به ازای هر هزار نفر حدود ۷۵ صدم پزشک وجود دارد که میانگین کشوری به ازای هر هزار نفر یک پزشک است.
دکتر علیرضا مسلم افزود: شهرستان سبزوار به ۱۲۵ پزشک عمومی، متخصص و فوق تخصص نیاز دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه کمبود پزشک از مشکلات دانشگاه علوم پزشکی سبزوار است ادامه داد: سال گذشته  ۳۵ پزشک در رشته های مختلف پاتولوژی، داخلی، زنان، بیهوشی، رادیولوژی، جراحی عمومی، مغز و اعصاب، نورولوژی، طب اورژانس، توانبخشی و ارتوپدی جذب این دانشگاه شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: بر مبنای شاخص‌های ایده آل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضریب پرستار به ازای هر تخت بیمارستانی یک و دو دهم است که این آمار در بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار به ازای هر تخت ۹ دهم است که نشان از کمبود نیروی پرستار دراین دانشگاه دارد.

مسلم افزود: تخت های بستری دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در طرح تحول سلامت ۲۵ درصد افزایش یافته است.
۳۷ مرکز بهداشتی و درمانی، ۱۹۴ خانه بهداشت و شش بیمارستان زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار به جمعیت ساکن در شهرستان های جوین، جغتای، خوشاب و داورزن در غرب خراسان رضوی خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌کنند.
سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: نبود پزشک متخصص

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۵۳۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت بیش از ۳۵ هزارزایمان در هرمزگان در سال گذشته

ایسنا/هرمزگان معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گفت: در سال ۱۴۰۲ در بیمارستان های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ۳۵ هزار و ۵۱۴ مورد زایمان ثبت شده است.

منوچهر کمالی اظهار کرد: در سال گذشته در استان تعداد ۳۵ هزار و ۵۱۴ زایمان به ثبت رسیده است، که از این تعداد زایمان ها ۱۸ هزار و  ۴۸۹ زایمان طبیعی و تعداد ۱۶ هزار و ۵۹۷ زایمان سزارین واز بین ۳۵ هزارو ۷۵۰ موالید زنده حاصل زایمان ها تعداد ۱۸ هزار و ۳۳۷ نوزاد پسر و تعداد ۱۷ هزار و ۴۱۳ نوزاد دختر به ثبت رسیده است.

وی با اشاره بر طرح ملی جوانی جمعیت برای آینده کشور و اهمیت آن افزود: در محدوه زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نسبت به سال گذشته شاهد افزایش نرخ باروری هستیم.

معاون درمان دانشگاه با تاکید بر نهادینه شدن زایمان طبیعی به جای زایمان به روش سزارین، بیان کرد: امن‌ترین روش زایمان، زایمان طبیعی محسوب می‌شود و لازم است تا فرهنگ سازی مناسب دربین بانوان و خانواده ها صورت گیرد.

کمالی با اشاره به اینکه ۷۴ اتاق خصوصی زایمان(LDR) در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه فعال است، ادامه داد: تعداد ماماهای شاغل در بیمارستان های دارای بلوک زایمانی ۴۸۲ نفر ومتخصص زنان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نیز ۸۱ نفرهستند.

وی در پایان گفت: ماماها نقش مهمی در نظام سلامت، کاهش مرگ و میر مادران و نوزادان، کاهش سقط عمومی جنین، کاهش عوارض ناشی از بارداری و زایمان و ترویج زایمان طبیعی دارند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اطلاعیه دانشگاه علوم پزشکی لرستان درپی درگذشت یکی از پزشکان متخصص استان
  • مسمومیت پنج نفر با گاز مونوکسیدکربن در اردبیل
  • دانشکده داروسازی در کردستان تاسیس می‌شود
  • کشف ۱۳ تن موادغذایی غیر بهداشتی در نیشابور
  • ملک‌زاده ماندنی شد
  • بهرمندی ۱۵۰ هزار نفر از مراکز سلامت محور گیلان
  • ارائه خدمت به ۱۵۰ هزار نفر در مراکز سلامت‌محور گیلان در طرح سلامت نوروزی
  • ثبت بیش از ۳۵ هزارزایمان در هرمزگان در سال گذشته
  • جزئیات فوت "پرستو بخشی" در بیمارستان نورآباد دلفان
  • کاهش ۳۵ درصدی حوادث ترافیکی در گناباد و بجستان