Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-23@22:57:39 GMT

استاد قانون اساسی، رئیس‌جمهور تونس شد

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۵۳۲۵۶

استاد قانون اساسی، رئیس‌جمهور تونس شد

تلویزیون رسمی تونس از پیروزی قیس سعید در دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور خبر داد.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، تلویزیون رسمی تونس اعلام کرد، قیس سعید، نامزد مستقل و استاد قانون اساسی این کشور با کسب ۷۶ درصد آرا در برابر نبیل قروی با کسب ۲۳ درصد آرا پیروز انتخابات ریاست‌جمهوری تونس در دور دوم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قروی نامزد ریاست‌جمهوری تونس نیز به شکست خود در دور دوم انتخابات این کشور اذعان کرد و گفت، او از هرگونه برقراری ارتباط با رای دهندگان محروم بود.

وی در کنفرانس خبری در مقر کمپین انتخاباتی خود در پایتخت تونس گفت: از تمام تونسی‌ها که به من و سعید رای دادند تشکر می‌کنم.

قروی گفت: مجازات زندان من باطل است و به رغم وضعیت روحی و جسمی‌ام و در حالی که آماده مناظره نبودم در این مناظره شرکت کردم.

این نامزد انتخابات تونس اشاره کرد: اگر زمانی که در زندان بودم امکان ملاقات من با طرفداران و اعضا و شخصیت‌های ملی بود بهتر می‌شد اما من در زندان بودم این امکان برایم فراهم نبود.

قروی افزود، حزب قلب تونس در انتظار نتایج رسمی هیئت عالی مستقل انتخابات خواهد ماند بعد از آن همه خواهند دانست که چگونه عمل کنند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: پیاده روی اربعین نفتکش SABITI سوریه ترکیه ایدز چنار محمودی جام جهانی والیبال تونس انتخابات ریاست جمهوری رئیس جمهور جدید قیس سعید استاد قانون اساسی پیاده روی اربعین نفتکش SABITI سوریه ترکیه ایدز چنار محمودی جام جهانی والیبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۵۳۲۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس جمهور این هفته به پاکستان و سریلانکا می‌رود

به گزارش قدس آنلاین، رئیس جمهور در این سفر همچنین با "آصف‌علی زرداری" همتای پاکستانی خود ملاقات خواهد داشت و علاوه بر آن با سفر به برخی شهرهای دیگر این کشور با علما، نخبگان، تجار و فعالان اقتصادی نیز دیدار و گفتگو می‌کند.

آیت الله رئیسی پس از پایان سفر به پاکستان، صبح چهارشنبه به دعوت رسمی "رانیل ویکرمسینگه"  رئیس جمهور سریلانکا سفری یک روزه به این کشور جنوب شرق آسیا دارد و علاوه بر برگزاری استقبال رسمی و ملاقات خصوصی در کاخ ریاست جمهوری، همراه با رئیس جمهور سریلانکا در مراسم افتتاح و آغاز بهره‌برداری رسمی از "ابر پروژه چندمنظوره اومااویا" شامل ۲ سد و نیروگاه ۱۲۰ مگاواتی که از سوی پیمانکاران ایرانی احداث شده است، شرکت خواهد کرد.

این پروژه چند منظوره که تمام مراحل مشاوره، طراحی و ساخت آن توسط مهندسان ایرانی انجام شده، از بزرگترین پروژه‌های عمرانی سریلانکا به ارزش حدود ۵۰۰ میلیون دلار است که تامین مالی آن از سوی دولت این کشور انجام شده و بیش از ۴۰۰ مهندس ایرانی در احداث آن نقش داشته‌اند.

همچنین، آیت الله رئیسی پس از پایان سفر به پاکستان، صبح چهارشنبه به دعوت رسمی "رانیل ویکرمسینگه" رئیس جمهور سریلانکا سفری یک روزه به این کشور جنوب شرق آسیا دارد و علاوه بر برگزاری استقبال رسمی و ملاقات خصوصی در کاخ ریاست جمهوری، همراه با رئیس جمهور سریلانکا در مراسم افتتاح و آغاز بهره‌برداری رسمی از "ابر پروژه چندمنظوره اومااویا" شامل ۲ سد و نیروگاه ۱۲۰ مگاواتی که از سوی پیمانکاران ایرانی احداث شده است، شرکت خواهد کرد.

این پروژه چند منظوره که تمام مراحل مشاوره، طراحی و ساخت آن توسط مهندسان ایرانی انجام شده، از بزرگترین پروژه‌های عمرانی سریلانکا به ارزش حدود ۵۰۰ میلیون دلار است که تامین مالی آن از سوی دولت این کشور انجام شده و بیش از ۴۰۰ مهندس ایرانی در احداث آن نقش داشته‌اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • مراسم رسمی استقبال از آیت‌ الله رئیسی در پاکستان
  • رئیس جمهور به پاکستان و سریلانکا سفر می‌کند
  • رئیسی عازم پاکستان و سریلانکا می‌شود
  • رئیس جمهور صبح چهارشنبه عازم سریلانکا خواهد شد
  • رئیس جمهور فردا عازم پاکستان می‌شود
  • رییسی فردا به پاکستان می‌رود
  • رئیسی به پاکستان و سریلانکا می‌رود
  • رئیس‌جمهور فردا به پاکستان می‌رود
  • رئیسی به پاکستان و سریلانکا سفر می‌کند
  • رئیس جمهور این هفته به پاکستان و سریلانکا می‌رود