Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، کامروز امینی، مدیرکل پزشکی قانونی استان کهگیلویه بویراحمدبا بیان اینکه طی ۶ ماهه نخست امسال ۲۳ نفر در این استان بر اثر غرق شدگی جان خود را از دست داده اند، افزود: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که آمار ۶ نفر بود، بیش از ۳۵۰ درصد افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: از این تعداد ۴ نفر زن و ۱۹ نفر مرد بوده اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۴ برابری داشته است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کهگیلویه بویراحمد خاطرنشان کرد: از مجموع فوتی‌های ناشی از غرق شدگی استان طی این مدت ۱۹ نفر در اداره پزشکی قانونی شهرستان بویراحمد، ۳ نفر در شهرستان گچساران و یک نفر در پزشکی قانونی دهدشت معاینه شده اند.

امینی افزود: طی سال ۹۷ فوت ناشی از غرق شدگی در استان ۱۳ نفر بوده و در سال ۹۶ این تعداد ۱۲ نفر بوده است که به ترتیب رتبه‌های هشتم و پنجم را در سالنامه آماری پزشکی قانونی کشور داشته‌ایم.

گفتنی است که استان کهگیلویه و بویراحمد، دارای ۱۴۰۰ رودخانه فصلی و دائمی و دو سد تفریحی شاه قاسم بویراحمد و کوثر گچساران است.

انتهای پیام/پ

افزایش ۴ برابری مرگ ناشی از غرق شدگی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حوادث علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۵۳۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۸ درصدی فوتی‌های حوادث ناشی از کار در آذربایجان‌ شرقی

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان شرقی گفت: سال گذشته ۱۰۰ نفر در این استان بر اثر حوادث ناشی از کار جان خود را از دست دادند که این تعداد در مقایسه با سال ۱۴۰۱ حدود ۲۸ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، مهرداد ستاره ظهر امروز _دوشنبه سوم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه همه این افراد مرد بودند، اظهار کرد: از این تعداد ۴۹ نفر به علت سقوط از بلندی، ۲۵ نفر براثر اصابت جسم سخت، ۱۳ نفر بر اثر برق گرفتگی، چهار نفر در اثر خفگی، چهار نفر به علت غرق شدن و پنج نفر بر اثر سوختگی جان خود را از دست دادند.

وی با بیان اینکه تعداد مصدومان حوادث ناشی از کار نیز در این استان هفت درصد افزایش یافته است، افزود: در این بازه زمانی یک هزار و ۵۰۱ نفر بر اثر مصدومیت حوادث ناشی از کار به ادارات پزشکی قانونی استان مراجعه کردند که از این تعداد ۴۸ نفر زن و بقیه مرد بودند.

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: اسفند سال گذشته ۱۰ نفر به علت حادثه کاری فوت کرده که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۴۰۱ حدود ۲ نفر افزایش یافته است.

ستاره ادامه داد: در ماه مذکور ۱۱۱ نفر نیز به علت مصدومیت حوادث کاری به ادارات پزشکی قانونی استان مراجعه کردند که پنج نفر از آنها زن بودند که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

کد خبر 746984

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی دومین پایگاه اورژانس هوایی کهگیلویه و بویراحمد در گچساران
  • افزایش تعداد جایگاه پمپ بنزین در کهیگلویه و بویراحمد
  • اجرای طرح نور در مراکز درمانی کهگیلویه و بویراحمد
  • برگزاری آیین تکریم و معارفه سرپرست بیمارستان شهید جلیل یاسوج
  • سامانه ناپایدار بارشی تا چهارشنبه در کهگیلویه و بویراحمد فعال است
  • افزایش ۲۷ درصدی مرگ بر اثر مسمومیت قرص برنج در مازندران
  • هشدار زرد هواشناسی برای کهگیلویه و بویراحمد
  • افزایش ۲۸ درصدی فوتی‌های حوادث ناشی از کار در آذربایجان‌ شرقی
  • وضعیت هوای ۷۲ ساعته کهگیلویه و بویراحمد
  • روزانه ۳ نفر در کهگیلویه و بویراحمد به سرطان مبتلا می شوند