Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده شطرنج ایران در دور چهارم مسابقات بزرگ سوئیس یک پیروزى مقابل سوپر استاد بزرگ هندى به‌دست آورد. ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۷ ورزشی رشته های ورزشی نظرات - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از روابط عمومی فدراسیون شطرنج، دور چهارم مسابقات بزرگ سوئیس شب گذشته به پایان رسید و پرهام مقصودلو با ریتینگ 2664 مقابل ویدیت سوپر استاد بزرگ هندى با ریتینگ 2718 به یک پیروزى ارزشمند رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در تاریخ شطرنج ایران، نمایندگان کشورمان تا به امروز تنها موفق به شکست دادن 9 سوپر استاد بزرگ شده اند که یکى از آنها برترى شب گذشته مقصودلو مقابل ویدیت بود.

این سومین پیروزى مقصودلو در این تورنمنت معتبر است. او پیش از این مقابل حریف اسپانیایى و اوکراینى اش به پیروزى رسیده بود. با این پیروزى مجموع امتیازات مقصودلو به 3.5 رسید.

مقصودلو در دور پنجم به مصاف وان هائو از چین مى رود.

مسابقات بزرگ سوئیس با حضور 154 بازیکن از 42 کشور جهان در یازده دور برگزار مى شود. مگنوس کارلسن (2876)، کارونا فابیانو (2812) ، سو وسلی (2767) و ویشواناتان آناند (2765) از جمله چهره هاى سرشناس این رقابت ها هستند.

پرهام مقصودلو نیز به عنوان بخت چهل و هشتم کسب عنوان قهرمانی، تنها ایرانى حاضر در مسابقات است.

مدال برنز برای انوشا مهدیان در مسابقات شطرنج رده‌های سنی قهرمانی جهان

انتهای پیام/

R1351/P/S3,33/CT12 واژه های کاربردی مرتبط شطرنج

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شطرنج شطرنج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۵۳۶۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‏ نپال مغلوب دختران شطرنجباز ایران شد

به گزارش خبرگزاری مهر، تیم بانوان شطرنج ایران پس از تساوی برابر شطرنج‌بازان کشور مغولستان در مسابقات خانتی مانسیسک برابر حریف نپالی قرار گرفت.

آناهیتا زاهدی فر در این دور از مسابقات استراحت کرد و ایرانی‌ها با ترکیب میترا اصغرزاده، ملیکا محمدی، طناز ازلی و پروا بهزاد نظیف موفق به شکست سنگین نمایندگان کشور عراق شدند.

تیم شطرنج بانوان ایران با کسب نتیجه تساوی ۲-۲ برابر شطرنج‌بازان مغولستان و کسب پیروزی قاطعانه ۴ بر صفر برابر نپال هم‌اکنون در جایگاه چهارم جدول رده‌بندی مسابقات قرار دارند. جدول این رقابت‌ها با حضور ۱۵ تیم از ۱۱ کشور در حال برگزاری است.

کد خبر 6085861 زینب حاجی حسینی

دیگر خبرها

  • قهرمانی نخبگان گیلان در لیگ برتر شطرنج بانوان کشور
  • برتری امید‌های ایران در دور دوم شطرنج شهر‌های آسیا
  • مهم‌ترین اخبار ورزشی ۳ اردیبهشت
  • پیروزی شطرنج‌بازان ایران در دور دوم شهرهای آسیا
  • ‏ نپال مغلوب دختران شطرنج‌باز ایران شد
  • ‏ نپال مغلوب دختران شطرنجباز ایران شد
  • تغییر مهم در سومین بازی تیم ملی در جام ملت‌ها
  • مهم‌ترین اخبار ورزشی ۲ اردیبهشت
  • سرانجام تابوی بزرگ مورایس شکسته شد
  • قهرمانی نوروزی در مسابقات شطرنج کشوری