Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-19@09:24:38 GMT

اربعین؛ مقدمه‌ساز حکومت جهانی موعود

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۵۳۶۸۴

اربعین؛ مقدمه‌ساز حکومت جهانی موعود

آیت‌الله نورالله طبرسی نماینده، ولی فقیه در مازندران در گفت‌وگو با ایکنا از مازندران با اشاره به قرارگرفتن در آستانه اربعین حسینی، گفت: یکی از مصادیق مهم ترویج معروفات در حال حاضر، کمک و تقویت حماسه جهانی اربعین به شیوه‌های مختلف است.
وی افزود: مراسم اربعین باید به همان شکل سنتی و در امتداد عزاداری‌های همراه با شور و شعور حسینی باقی بماند و ادامه یابد، زیرا که خداوند متعال ترویج دینش را بوسیله خون حضرت سیدالشهداء (ع) اراده فرموده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


طبرسی با بیان اینکه، این مراسم و همایش باشکوه انسانی بدون هیچ فراخوانی هر ساله و در آستانه اربعین حسینی برگزار می‌شود، تصریح کرد: این پیاده روی که در گذشته با هدف زیارت بارگاه ملکوتی سید و سالار شهیدان آغاز شد، امروز به یک اجتماع عظیم جهانی و معروفی بزرگ تبدیل شده است.
وی با اشاره به اینکه، امروز راهپیمایی اربعین حسینی از بحث مذهب و آئین فراتر رفته و تنها مختص شیعیان نیست، افزود: همه انسان‌های پاک طینت و آزاده از مسلمانان و مسیحیان گرفته تا زرتشتی و کلیمی و ... در یک زمان و در یک مکان مقدس گرد هم می‌آیند و یک صدا پیشوا و الگوی آزادگی و جوانمردی خود را صدا می‌زنند و به مقام شامخ او و یاران باوفایش ادای احترام می‌کنند.
رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران، گفت: علیرغم همه تلاش‌هایی که دشمنان برای ضربه زدن به فرهنگ عاشورا و قیام تاریخی و ماندگار حضرت سیدالشهدا (ع) می‌کنند، این حماسه در طول سال‌های اخیر به یک خیزش جهانی علیه اردوگاه مستکبران عالم مبدل شده و به فضل الهی هیچ قدرت معاندی قادر به تأثیرگذاری برای توقف و یا تضعیف آن نیست، زیرا که این جریان متصل به اقیانوس پر خیر و برکت عاشوراست.
امام جمعه ساری با بیان اینکه، این حرکت عظیم مردمی یک فرصت مغتنم برای رساندن پیام حقانیت اهل بیت (ع) به تمام احرار و آزادگان جهان است، اظهار کرد: حضور میلیونی عاشقان حسینی در پیاده روی اربعین در تحقق تمدن نوین اسلامی با وجود همه توطئه‌ها و دشمنی‌های بدخواهان اسلام ناب محمدی (ص) محقق می‌شود.
وی با بیان اینکه، امروز اجتماع عظیم اربعین حسینی تنها یک راهپیمایی ساده نیست، بلکه به یک فرهنگ با عظمت و یک حرکت سیاسی بی‌بدیل در جهان تبدیل شده است، افزود: این راهپیمایی با عظمت یکی از بزرگترین رویداد‌های دینی و فرهنگی در دنیاست که به نماد وحدت و همبستگی امت اسلامی و تمامی آزادی خواهان عالم تبدیل شده است و انشاالله مقدمه ساز حکومت جهانی حضرت بقیةالله العظم (ارواحنا فدا) خواهد شد.
طبرسی با تاکید بر حفظ بصیرت و هوشیاری از جانب تمامی دلدادگان حضرت اباعبدالله (ع) در مواجهه با توطئه‌های دشمنان، اظهار کرد: دشمنان از برخی اختلاف نظر‌های حاشیه‌ای مسلمانان برای ضربه زدن به پیکره امت اسلامی استفاده می‌کنند و لازم است در چنین شرایط بحرانی شیعه و سنی با کنار گذاشتن هر گونه اختلاف سلیقه حاشیه‌ای تنها به دنبال رسیدن به یک وحدت پایدار میان خود برای سربلندی آیین و شریعت اسلام باشند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: نماینده ولی فقیه اربعین پیاد روی مقدمه ظهور حکومت جهانی شریعت اسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۵۳۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی موضوع حاکمیت اسلامی در عصر غیبت در یک کتاب جدید

آیت الله سید کاظم حسینی حائری به سبک و سیاقی متفاوت، در کتاب «حاکمیت اسلامی در عصر غیبت» به مسئله‌ی حکومت اسلامی و وظایف حاکمان اسلامی در طول غیبت کبری پرداخته است. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی تسنیم، در میان مسلمانان، بالأخص شیعیان اثنی عشری در دوران متمادی از تاریخ، مسئله‌ی حکومت اسلامی و وظایف حاکمان اسلامی در طول غیبت کبری بسیار اهمیت داشته و تا اکنون مورد توجه و بررسی بسیاری از کارشناسان دین و مذهب قرار گرفته است. آیت الله سید کاظم حسینی حائری به سبک و سیاقی متفاوت و ممتاز، در کتابی با عنوان «حاکمیت اسلامی در عصر غیبت» که به تازگی توسط نشر بین‌الملل منتشر شده، به مفاهیمی پرداخته که حتی برای غیرمتخصصان در این موضوع، قابل فهم و درک است.

آیت الله حائری مؤلف کتاب، در ابتدا ذیل شبهات مطرح شده درباره‌‌ی حکومت اسلامی در دوران غیبت کبری، با تأمل در سیره‌ی حضرات معصومین علیهم‌السلام، حکمتِ غیبت و اخبار ممنوعیتِ خروجِ قبل از قیامِ حضرت قائم (عجل الله تعالی فرجه الشریف) را شرح و بسط داده است.

مسائلی همچون؛ مبانی فقهی ولایت فقیه بر اساس امور حسبیه، دلایل و میزان انتخاب در ولایت فقیه و مرجعیت و ولایت از موارد مهمی است که در این کتاب به طور جدی مورد ارزیابی قرار گرفته است. همچنین بررسی سندهای حدیثی و تبیین تعارض بین روایات که مؤلف تلاش کرده تا مسئله‌ی حکومت در عصر غیبت را طبق براهین مختلف و با تکیه بر منابع روایی و قرآن به طور آشکار و صریح بیان کند.

رونمایی از مجموعه کتاب‌های تفسیر قرآن رهبری در بیروت

علی‌رغم اینکه اکنون مسلمانانِ جهان علی‌الخصوص مردم ایران تحت بیرق حکومت اسلامی زندگی می‌کنند و به عنوان یک مسلمان در پی اهداف حضرت ولی‌عصر علیه السلام قدم برمیدارند، این کتاب راهنمای خوبی است تا اندیشه‌ها طبق فرامین و نص معصومین علیهم‌السلام با رجوع به علما و حاکمان اسلامی در عصر غیبت شکوفا شوند، تا جامعه هرچه بهتر برای ظهور و حکومت مهدوی آماده شود.

این کتاب با عنوان اصلی «ولایه الامر فی عصر‌ الغیبه» به زبان عربی توسط آیت الله سیدکاظم حسینی‌حائری تألیف و توسط دکتر محمدحسین کاکوئی و دکتر سیدمهدی نوری‌کیذقانی که هردو استاد و عضو هیئت علمی دانشگاه حکیم سبزواری هستند، ترجمه شده است.

کتاب «حاکمیت اسلامی در عصر غیبت» در 243 صفحه با قیمت 140 هزارتومان به تازگی توسط نشر بین‌الملل منتشر شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سومین همایش بین‌المللی معرفت و رسالت حسینی آغاز شد
  • امیدواریم عملیات وعده صادق مقدمه پیروزی نهایی اسلام و مسلمین باشد
  • پیش نشست پنجمین کنگره جهانی حضرت امام رضا(ع) برگزار شد
  • بازداشت سخنگوی «حزب التحریر» در افغانستان
  • بازداشت سخنگوی «حزب التحریر» در افغانستان
  • بررسی موضوع حاکمیت اسلامی در عصر غیبت در یک کتاب جدید
  • اولین جلسه ستاد مردمی اربعین حسینی ویژه اتباع
  • «قاطعیت و همسان انگاری همگان در اجرای قانون»؛ استاد علیدوست: امام علی (ع) «قاطعیت» در اجرای قانون دارند
  • رونمایی از مجموعه مقالات همایش بین‌المللی آثار جهانی فرهنگ و شعائر حسینی در کربلا،فردا
  • رونمایی از مجموعه مقالات همایش بین‌المللی آثار جهانی فرهنگ و شعائر حسینی در کربلا