Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-18@13:35:23 GMT

یک تحقیق جدید وجود آب روی ونوس را رد کرد

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۵۳۸۱۵

به گزارش دیجیتال ترندز، تحقیقی جدید در این اواخر ستاره شناسان را شگفت زده کرد. طبق این تحقیق میلیون ها سال قبل سیاره ونوس از حیات پشتیبانی می کرده و دمای آب و هوای آن کمتر بوده است. در نتیجه آب روی مایع سطح آن وجود داشته و به این ترتیب شرایط آن شبیه زمین بوده است. 

اما تحقیقی جدید از جریان گدازه های موجود روی سطح ونوس نشان می دهد این ایده ها صحت ندارند و آب و هوای این سیاره گرم و مرطوب نبوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محققان انستیتو LPI  با کمک اطلاعات مربوط به رصد سیارات شیوه جریان یافتن مواد مذاب آتشفشانی روی سطح سیاره را بررسی کردند.

تا پیش از این دانشمندان تصور می کردند رشته کوه ها روی ونوس مانند برخی قاره ها روی زمین از جنس گرانیت هستند. برای تشکیل بلندی های گرانیتی باید اقیانوس هایی از آب وجود داشته باشد. این یکی از دلایلی بود که سبب شد دانشمندان تصور کنند روی ونوس آب سطحی وجود داشته است.

اما تحقیقات انستیتوLPI از جریان گدازه ها روی منطقه Ovda Regio ونوس نشان داد آنها از جنس گرانیت نیستند. در حقیقت این گدازه ها از مواد بازالتی تشکیل شده اند. گدازه های بازالتی برای تشکیل نیازمند آب نیستند بنابراین رصد آنها نه تنها به معنای وجود اقیانوس روی ونوس نیست بلکه شواهد مربوط به این نظریه را نیز تضعیف می کند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۵۳۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فساد مالی رئیس سابق اطلاعات ارتش پاکستان


به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، روزنامه «اکسپرس تریبون» در گزارشی اظهار داشت دیوان عالی و وزارت دفاع پاکستان تحقیق از ژنرال فیض حمید در ارتباط با پرونده غصب زمین و مال همچنین سوءاستفاده از صلاحیت‌ها را آغاز کرده است.

این گزارش مدعی شد که «معز احمدخان» مالک شهرک خصوصی «تاپ سیتی» در نزدیک فرودگاه اسلام‌آباد به دیوان عالی پاکستان شکایت کرده است.

این تحقیق به دستور دیوان عالی پاکستان و وزارت دفاع این کشور صورت می‌گیرد و ارتش این کشور نیز یک کمیته ویژه را برای انجام این تحقیق تشکیل داده است.

بر اساس این شکایت، در ماه می سال 2017 میلادی شماری از ماموران اطلاعات ارتش پاکستان به دستور فیض حمید به شهرک و دفاتر احمدخان یورش می‌برند و مقداری طلا، الماس، پول نقد را با خود می‌برند.

مالک این شهرک در شکایت خود نوشته است پس از این یورش، فیض حمید و برادرش وعده حل مشکل و بازگرداندن اشیاء گرانقیمت را دادند اما به این وعده عمل نکردند.

 

ژنرال فیض حمید از سال 2019 تا 2022 مسولیت ریاست سازمان اطلاعات ارتش پاکستان را به عهده داشت و پیش از آن مدیر مبارزه با تروریسم این سازمان بود.

این ژنرال بازنشسته در پرونده‌های جنجالی زیادی دخیل بوده است. نواز شریف، نخست وزیر سابق پاکستان او و جنرال باجوه را عامل سرنگونی حکومت خود می‌داند.

ژنرال فیض حمید اولین مقام پاکستانی بود که در روزهای سقوط حکومت پیشین افغانستان به کابل سفر کرد.

دیگر خبرها

  • فساد مالی رئیس سابق اطلاعات ارتش پاکستان
  • مشکلات اقتصادی فراروی اشتغال زنان در افغانستان
  • عامل چاقی مردان و زنان که احتمالا نمی‌دانید
  • شورای تحقیق جذب هیات علمی تشکیل می‌شود
  • چرا برخی از مردم یک گوشی "صامت" را به یک گوشی "هوشمند" ترجیح می‌دهند؟
  • سازمان ملل: اسراییل اجازه دسترسی به شاهدان حمله هفتم اکتبر را نمی‌دهد
  • زنان مریخی مردان ونوسی یا یک تفاوت‌ شخصیتی ساده؟!
  • نتایج یک تحقیق جدید؛ این ماده غذایی خطر ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد
  • به کمک این ترفند‌ها مُچ فیک‌نیوز‌ها را بگیرید!
  • لذیذترین کیک گدازه شکلاتی فقط در ۷ دقیقه + فیلم