Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت‌الله طبرسی بابیان اینکه تقویت حماسه جهانی اربعین، یکی از مصادیق مهم ترویج معروفات است، گفت: این حماسه در طول سال‌های اخیر به یک خیزش جهانی علیه اردوگاه مستکبران عالم مبدل شده و هیچ قدرت معاندی قادر به توقف و یا تضعیف آن نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، آیت‌الله «نورالله طبرسی» امروز (22 مهرماه) در آستانه اربعین حسینی با اشاره به اینکه یکی از مصادیق مهم ترویج معروفات در حال حاضر، تقویت حماسه جهانی اربعین به‌انحاءمختلف است، به خبرنگاران گفت: مراسم اربعین باید به همان شکل سنتی و در امتداد عزاداری‌های همراه با شور و شعور حسینی باقی بماند و ادامه یابد، زیرا که خداوند متعال ترویج دینش را به‌وسیله خون حضرت سیدالشهدا (علیه‌السلام) اراده فرموده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده ولی‌فقیه در مازندران بابیان این‌که این مراسم و همایش باشکوه انسانی بدون هیچ فراخوانی هرساله و در آستانه اربعین حسینی برگزار می‌شود، افزود: این پیاده‌روی که درگذشته باهدف زیارت بارگاه ملکوتی سید و سالار شهیدان امام حسین (علیه‌السلام) آغاز شد، امروز به یک اجتماع عظیم جهانی و معروفی بزرگ تبدیل‌شده است.

 

آیت‌الله طبرسی با اشاره به این‌که امروز راهپیمایی اربعین حسینی از بحث مذهب و آئین فراتر رفته و تنها مختص شیعیان نیست، بیان کرد: همه انسان‌های پاک‌طینت و آزاده از مسلمانان و مسیحیان گرفته تا زرتشتی و کلیمی و ...، در یک‌زمان و در یک مکان مقدس گرد هم می‌آیند و یک‌صدا پیشوا و الگوی آزادگی و جوانمردی خود را صدا می‌زنند و به مقام شامخ آن حضرت ویاران باوفایش ادای احترام می‌کنند.

 

رئیس ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر مازندران افزود: علیرغم همه تلاش‌هایی که دشمنان برای ضربه زدن به فرهنگ عاشورا و قیام تاریخی و ماندگار حضرت سیدالشهدا (علیه‌السلام) می‌کنند، این حماسه در طول سال‌های اخیر به یک خیزش جهانی علیه اردوگاه مستکبران عالم مبدل شده و به فضل الهی هیچ قدرت معاندی قادر به تأثیرگذاری برای توقف و یا تضعیف آن نیست، زیرا که این جریان متصل به اقیانوس پر خیروبرکت عاشوراست.

 

وی بابیان این‌که این حرکت عظیم مردمی یک فرصت مغتنم برای رساندن پیام حقانیت اهل‌بیت (علیه‌السلام) به تمام احرار و آزادگان جهان است، خاطرنشان کرد: حضور میلیونی عاشقان حسینی در پیاده‌روی اربعین امیدبخش تحقق تمدن نوین اسلامی باوجود همه توطئه‌ها و دشمنی‌های بدخواهان اسلام ناب محمدی (صلی‌الله علیه وآله وسلم) است.

 

آیت‌الله طبرسی بابیان این‌که امروز اجتماع عظیم اربعین حسینی تنها یک راهپیمایی ساده نیست، بلکه به یک فرهنگ باعظمت و یک حرکت سیاسی بی‌بدیل در جهان تبدیل‌شده است، تصریح کرد: این راهپیمایی باعظمت یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای دینی و فرهنگی در دنیاست که به نماد وحدت و همبستگی امت اسلامی و تمامی آزادی خواهان عالم تبدیل‌شده است و انشا الله مقدمه‌ساز حکومت جهانی حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) خواهد شد.

 

وی بابیان این‌که دشمنان از برخی اختلاف‌نظرهای حاشیه‌ای مسلمانان برای ضربه زدن به پیکره امت اسلامی استفاده می‌کنند، ضمن تأکید بر حفظ بصیرت و هوشیاری از جانب تمامی دلدادگان حضرت اباعبدالله (علیه‌السلام) در مواجهه با توطئه‌های دشمنان، تصریح کرد: در چنین شرایط بحرانی شیعه و سنی باید با کنار گذاشتن هرگونه اختلاف‌سلیقه حاشیه‌ای تنها به دنبال رسیدن به یک وحدت پایدار میان خود برای سربلندی آیین و شریعت اسلام باشند.

 

پایان پیام/286

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی زائران اربعین حسینی اربعین پیاده روی اربعین مسجد اربعین ۹۸ کانون های مساجد مرز بین المللی شلمچه مقام معظم رهبری نماینده ولی فقیه در مازندران اربعین حسینی آیت الله طبرسی امربه معروف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۵۳۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش نشست پنجمین کنگره جهانی حضرت امام رضا(ع) برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، پنجمین کنگره جهانی حضرت رضا علیه السلام با پیش نشست ترکیه استانبول برگزار شد.

این پیش نشست پنجشنبه، ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ رأس ساعت ۱۴:۳۰ الی ۱۶:۳۰ به وقت ایران در دانشگاه آرل استانبول، ترکیه برگزار گردید.

گفتنی است این نشست با مشارکت اساتید جمهوی اسلامی ایران و ترکیه برگزار شد.

کد خبر 6081678 فاطمه علی آبادی

دیگر خبرها

  • همایش بین‌المللی «معرفت و رسالت حسینی» در کربلا آغاز شد
  • ترویج بی‌حجابی مقدمه تحقق اهداف دشمن در کشور است
  • ترویج بی حجابی در جامعه از توطئه‌های دشمن است
  • سومین همایش بین‌المللی معرفت و رسالت حسینی آغاز شد
  • پیش نشست پنجمین کنگره جهانی حضرت امام رضا(ع) برگزار شد
  • حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع)، مصادیق بارز کرامت
  • چرا قبور مطهر بقیع تخریب شدند؟
  • اولین جلسه ستاد مردمی اربعین حسینی ویژه اتباع
  • رونمایی از مجموعه مقالات همایش بین‌المللی آثار جهانی فرهنگ و شعائر حسینی در کربلا،فردا
  • رونمایی از مجموعه مقالات همایش بین‌المللی آثار جهانی فرهنگ و شعائر حسینی در کربلا