Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-24@22:19:58 GMT

آقای استاندار! از قیمت مرغ در کرمان خبر دارید؟

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۵۳۹۶۹

آقای استاندار! از قیمت مرغ در کرمان خبر دارید؟

آقای استاندار روزها از مصوبه کاهش قیمت مرغ در کرمان می‌گذرد و خبری از مرغ ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومانی نیست؛ جای این سئوال باقی است که وقتی کسی برای مصوبه تنظیم بازار در کرمان تره هم خرد نمی‌کند ضرورت برگزاری این همه جلسه بی‌نتیجه چیست؟ ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۵ استانها کرمان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، استاندار کرمان وقتی مشاهده کرد که جلسات پنجره واحد سرمایه‌گذاری با حضور نمایندگان تام‌الاختیاری برگزار می‌شود که اختیارات لازم برای تصمیم‌گیری و صدور مجوز را ندارند و عملا شاهد اتفاقات خاصی در این جلسات نبود با تعطیلی یک جلسه و برخورد قاطع، مدیران استان را ملزم به حضور در جلسات پنجره واحد سرمایه‌گذاری استان کرمان کرد و بعد از آن روند برگزاری این جلسات در کرمان تغییر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آقای استاندار نمونه چنین جلساتی خروجی چندانی نداشته و صرفا برگزاری جلساتی است که الزامی به رعایت مصوبات آن نبوده و به کسی پیگیر اجرای این مصوبات‌‌‌ نمی‌شود که از جمله آن می‌توان به جلسه تنظیم بازار استان کرمان اشاره کرد.

اواخر تیر ماه سال جاری بود که عباس تابش رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، قیمت نهایی مرغ براساس پیشنهاد وزارت جهاد کشاورزی و در راستای حمایت از تولیدکنندگان و طبق نظر ستاد تنظیم بازار کشور را 12 هزار و 900  تومان اعلام کرد و پس از کش و قوس‌های فراوان بالاخره در جلسه تنظیم بازار دوشنبه هشتم مهر ماه استان کرمان قیمت مرغ در استان کرمان هم 12 هزار و 900 تومان اعلام و این مصوبه از صبح چهارشنبه دهم مهر در کرمان لازم‌الاجرا شد.

آقای استاندار با وجودی که 12 روزی از زمان اجرای این مصوبه در استان می‌گذرد و البته ماه‌ها از زمان اجرای آن در کشور، هنوز خبری از مرغ 12 هزار و 900 تومانی در استان نیست و گویی مافیای مرغ و دست‌های پشت پرده، خطی از ستاد تنظیم بازار نمی‌خوانند و مرغ همچنان با همان قیمت 13 هزار و 600 تومان به دست مصرف‌کننده می‌رسد.

مرغ در کرمان با قیمت 13650 تومان می‌تازد؛ از دست‌های پشت پرده گرانی مرغ در کرمان تا نبود تدبیردو نرخی بودن قیمت مرغ در کرمان کار نظارت بر عرضه را سخت کرده استمشکلی برای توزیع گوشت مرغ در کرمان نداریم

مهدی حسینی‌نژاد مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان متولی قیمت مرغ در استان کرمان را اتحادیه تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان مرغ عنوان کرده و می‌گوید: با متخلفان و با کسانی که مرغ را با قیمت بیشتر از مصوبه ستاد تنظیم بازار بفروشند برخورد شده و پرونده آنها به تعزیرات حکومتی ارجا می‌شود.

البته مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان به این مطلب هم اشاره کرده که مقرر شده است تا اتحادیه تولیدکنندگان مرغ، گزارش تفصیلی از دلایل گرانی مرغ و مشکلات خود را ارائه کنند تا در جلسه بعدی تنظیم بازار درباره این مسئله تصمیم‌گیری می‌شود اما جای این سئوال باقی است که مگر نباید قبل اینکه ستاد تنظیم بازار مصوبه‌ای داشته باشد تمام ابعاد آن سنجیده و بررسی شود نه اینکه پس از جلسه‌های متعدد برای یک موضوع مصوبه گرفته و آن را لازم‌الاجرا کنیم بعد خودمان مصوبه خودمان را اجرا نکنیم.   

آقای استاندار ماه‌ها از تصویب قیمت مرغ در کشور می‌گذرد اما مردم کرمان مجبورند که مرغ را بیش از قیمت مصوب مصرف کنند و از همه بغرنج‌تر اینکه سامانه 124 بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت هم توجهی به قیمت مصوب تنظیم بازار ندارد.

ارسلان میری مدیر‌کل تعزیرات حکومتی استان کرمان نیز دهم مهرماه جاری با اشاره به عدم رعایت قیمت مصوبه مرغ ستاد تنظیم بازار استان کرمان اظهار داشت: دلیل اصلی گرانی مرغ در کرمان گرانی قیمت مرغ زنده است.

مدیر‌کل تعزیرات حکومتی استان کرمان با اشاره به احتمال تبانی تولید‌کنندگان مرغ و کشتارگاه‌ها در استان افزود: قرار است اول وقت فردا جلسه‌ای در دفتر معاون اقتصادی استانداری کرمان برگزار و این موضوع بررسی شود.

از جلسه‌ای که قرار بود پنجشنبه یازدهم مهرماه برگزار شود روزها گذشته اما در عمل خبری از کاهش قیمت مرغ در کرمان نیست از این رو دوباره به سراغ میری مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمان رفتیم.

میری با بیان اینکه کشتارگاه‌ها باید پای کار بیایند اما می‌گویند که قیمت‌های ستاد تنظیم بازار کشور را قبول ندارند افزود: بر این اساس فعلا اقدام خاصی نمی‌توانیم بکنیم.

وی با بیان اینکه متولی این حوزه جهاد کشاورزی است و آنها باید در زمینه قیمت مرغ پاسخگو باشند افزود: تعزیرات حکومتی در حلقه پایانی این زنجیره قرار دارد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمان با اشاره به اینکه متولیان تولید، کشتارگاه‌ها و کمیسیون تنظیم بازار در استان کرمان در زمینه قیمت مرغ وحدت رویه ندارند بیان کرد: ما منتظر تصمیم نهایی آنها هستیم.

وی افزود: هر چند ما در جلسات قبل بر این مسئله تاکید داشتیم که با متخلفان برخورد می‌کنیم اما زمانی که مرغ با قیمت بیشتر از مصوبه تنظیم بازار به دست فروشنده می‌رسد نمی‌توان با فروشنده به عنوان متخلف برخورد کرد.

میری با اشاره به اینکه قیمت مرغ در کرمان از مبداء که همان تولیدکننده و کشتارگاه‌ها هستند گران است گفت: برای کاهش قیمت مرغ در کرمان باید از ابتدای این مسیر شروع کنیم تا به توزیع کننده برسیم و توزیع کنندگان در شرایط فعلی مقصر نیستند.     

آقای استاندار! این روزها همه جا صحبت از گرانی است و مردم ما به‌ویژه اقشار آسیب‌پذیر جامعه روزهای سختی را می‌گذرانند اما مردانه ایستاده و خم به ابرو نمی‌آورند تا مبادا دشمنان نظام شادمان شوند که به اهداف خود در این سرزمین نزدیک شده‌اند با این وجود مشاهده چنین رفتاری از سوی مسئولان نظام برای مردم غیر قابل تحمل است و گویی مسئولان ما صدایشان از جای گرم در می‌آید و نگرانی از بابت گرانی و افزایش قیمت‌ها ندارند.

آقای استاندار وقتی کسی برای مصوبات تنظیم بازار استان تره هم خرد نمی‌کند، پس ضرورت برگزاری این همه جلسه بی‌نتیجه چیست؟

آقای استاندار شاید لازم است که جلسات دیگری در استان هم تعطیل شوند تا عده‌ای به خود بیایند.

انتهای پیام/ش

R7860/P/S6,67/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۵۳۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش‌هایی از تخلفات مجتمع‌های بین راهی قم اعلام شد

استاندار قم گفت: گزارش‌هایی از تخلفات مجتمع‌های بین راهی اعلام شده که اداره کل گردشگری موظف است نظارت‌ها را از این مجتمع‌ها افزایش دهد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، سیدمحمد آقامیری در پنجمین جلسه کارگروه تنظیم بازار استان اظهار داشت: این کارگروه مطابق مصوبه هیات وزیران اختیار دارد در راستای مدیریت، تنظیم بازار و جلوگیری از افزایش نرخ تورم روی کالاها قیمت‌گذاری کند.

وی ضمن تأکید بر اجرای طرح ناظران افتخاری در استان افزود: یکی از بهترین‌ راه‌های شناسایی سودجویان و گران‌فروشان این است که مردم خود بر بازار نظارت کنند.

استاندار قم گفت: بعد از تلاش‌های فراوان و توسعه زیر ساخت‌های سامانه 124، این سامانه آماده دریافت گزارشات مردمی‌ بوده و بازرسان حداکثر ظرف 24 ساعت برای برخورد با واحد صنفی متخلف به آنجا اعزام خواهند شد.

وی بیان کرد: واحدهای صنفی موظف هستند کالاهای خود را به نرخ مصوب شده فروش برسانند و اگر فروشنده‌ای بر خلاف این موضوع اقدام کند با جریمه‌های سنگین تعزیرات مواجه خواهد شد.

آقامیری همچنین با بیان اینکه نظارت‌ها بر مجتمع‌های بین راهی نیز باید افزایش داشته باشد، تصریح کرد: گزارش‌هایی از تخلفات مجتمع‌های بین راهی اعلام شده که اداره کل گردشگری موظف است نظارت‌ها را از این مجتمع‌ها افزایش دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه نظارت بر بازار یکی از عوامل کاهش تورم محسوب می‌شود، عنوان کرد: ما از همان اول بنا را بر این گذاشتیم که قم با به عنوان شهر ارزان در کشور معرفی کنیم و الحمدلله ماهانه به این موضوع نزدیک می‌شویم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بررسي قيمت گوشت با قيمت هاي نامتعارف در جلسه تنظيم بازار استان
  • تشدید گشت های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • توزیع بیش از ۲۴ تن اقلام اساسی طرح تنظیم بازار در سپیدان
  • واردات گوشت گرم به ۶۰۰ تن می‌رسد
  • گزارش‌هایی از تخلفات مجتمع‌های بین راهی قم اعلام شد
  • فروشگاه‌ها تامین مالی می‌شوند
  • اجرای قانون مالیات بر سوداگری در مهار نرخ ارز،مسکن،خودرو و طلا موثر است/مصوبه مجلس به رونق بورس کمک می کند
  • چالشی در خصوص تأمین و قیمت کالای شکر خوزستان ایجاد نشود
  • امروز ۴ اردیبهشت؛ قیمت ریال عربستان در بازار آزاد
  • گوشت قرمز ۲۹۹ هزار تومانی وارد بازار شد؛ از کجا می‌توان گوشت ارزان خرید؟