Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک مقام ارشد کرد سوریه اعلام کرد، یادداشت تفاهم امضا شده بین نیروهای دموکراتیک سوریه و ارتش سوری تنها نظامی است و روسیه در شمال سوریه منطقه پرواز ممنوع را به اجرا گذاشته است.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه اسکای نیوز، آلدار خلیل، مسؤول مرکز روابط دیپلماتیک در "جنبش جامعه دموکراتیک" در توییتر نوشت، یادداشت تفاهم امضا شده بین نیروهای کرد و ارتش سوریه گامی پیشگیرانه برای حمایت از مرزهاست و اداره خودمختار از لحاظ انجام وظایف دولت در حفظ امنیت کشور به عنوان یک طرح و ایده هیچ مغایرتی با گام جدید لحاظ شده ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام ارشد کرد اظهار کرد: توافق با دمشق و مسکو در وهله نخست یک توافق نظامی برای استقرار نیروها در مناطق هم‌مرز با ترکیه است.

وی افزود: توافق مربوطه به وضعیت اداره خودمختاری یا وضعیت شهرها و شهرک‌های دیگر نمی‌پردازد فقط مربوط به اداره فوق‌العاده اوضاع برای توقف پیشروی نیروهای ترکیه و تجاوزاتشان به خاک سوریه است.

این مقام کرد ادامه داد: ملت ما در شمال و شرق سوریه در هیچ مرحله‌ای به دنبال جدایی نبوده بلکه برعکس ثابت کردند که هدف آنها وحدت سوریه و جامعه آن است.

اداره خودمختاری در شمال و شرق سوریه روز یکشنبه از توافق با دولت سوریه در زمینه ورود ارتش سوری به مناطق کردنشین و استقرار در طول مرزهای سوریه و ترکیه برای ممانعت از حمله ترکیه خبر داد و گفت، این توافق فرصت را برای آزادسازی بقیه خاک سوریه از دست ارتش ترکیه نظیر عفرین و دیگر شهرک‌ها فراهم می‌کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: حمله ترکیه به شمال سوریه کردهای سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۵۴۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بنیامین نتانیاهو: با تحریم گردان اسرائیلی مقابله می‌کنیم

رسانه‌ها از خشم سران اسرائیلی از تحریم‌های احتمالی واشنگتن علیه گردان «نیتسح یهودا» وابسته به ارتش اسرائیل خبر دادند.

به گزارش ایلنا، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت که با تحریم‌هایی که علیه هر واحد نظامی اسرائیل به دلیل نقض حقوق بشر اعمال شود، مقابله خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، منابع آمریکایی گزارش دادند که «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا ممکن است تحریم‌هایی را علیه یک یگان نظامی افراطی اسرائیل به دلیل نقض حقوق بشر در کرانه باختری اعلام کند.

رسانه‌های اسرائیلی شنبه گذشته گزارش دادند که تحریم‌های مورد انتظار شامل حذف این یگان نظامی از دریافت کمک‌های نظامی آمریکا به ارتش اسرائیل یا مشارکت آن در آموزش مشترک با ارتش آمریکا می‌شود.

پیش از این، رسانه‌های اسرائیل گزارش دادند که تحریم‌های احتمالی آمریکا علیه گردان «نیتسح یهودا» وابسته به ارتش اسرائیل خشم سران اسرائیل را برانگیخته است و عده‌ای آن را عبور از خطوط قرمز توصیف کرده‌اند.

«ایتامر بن گویر» وزیر امنیت داخلی اسرائیل در این باره گفت که تصمیم آمریکا برای تحریم گردان نیتسح یهودا خطرناک است و از خطوط قرمز عبور می‌کند.

«بنی گانتز»، وزیر کابینه جنگ اسرائیل نیز گفت که اعمال تحریم‌های آمریکا علیه یک یگان ارتش یک اقدام خطرناکی است و من برای جلوگیری از این تصمیم گیری تلاش خواهم کرد.

«بزالل اسموتریچ» وزیر دارایی رژیم صهیونیستی نیز در این باره گفت که اعمال تحریم‌های آمریکا علیه ارتش اسرائیل جنون مطلق و تلاشی برای تحمیل کشور فلسطین بر ماست..

دیگر خبرها

  • ارتش روسیه به سامانه ضدهوایی اس-۵۰۰ مجهز می شود
  • دومین شکست بزرگ اطلاعاتی اسرائیل پس از طوفان الاقصی چیست؟
  • مراسم روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در ترکیه
  • توافق 4 کشور منطقه برای "راه توسعه" / اتصال اروپا به خلیج فارس از طریق ترکیه و عراق / مسیر ترانزیت جدید بدون ایران
  • استعفای یک مقام ارشد دیگر ارتش رژیم صهیونیستی
  • حمله پهپادی به عین الاسد
  • حمله پهپادی به پایگاه نظامی «عین الاسد»
  • رای مثبت پارلمان تاجیکستان به خرید پهپاد از ترکیه
  • بنیامین نتانیاهو: با تحریم گردان اسرائیلی مقابله می‌کنیم
  • آینده اقتصاد سوریه/ شرایط روزبه‌روز سخت می‌شود