Web Analytics Made Easy - Statcounter

براساس اسناد فاش شده، یکی از مشاوران ارشد رئیس جمهور افغانستان سالانه تا ۲۵۰ هزار دلار از یک موسسه غیردولتی در آمریکا حقوق دریافت می‌کرد اما دلیل پرداخت چنین حقوقی به وی هنوز مشخص نیست. ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۱ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، یک رسانه محلی افغانستان اعلام کرد که «همایون قیومی» سرپرست وزارت دارایی افغانستان و مشاور ارشد «اشرف غنی» در سال 2016 میلادی 105 هزار دلار را از یک موسسه آمریکایی دریافت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس گزارش «طلوع نیوز»، قیومی در سال 2017 میلادی نیز از «موسسه کارآیی دولت‌ها» 255 هزار دلار دریافت کرده بود.

این موسسه غیر دولتی آمریکایی در سال 2005 میلادی توسط غنی تاسیس شد و رئیس جمهور کنونی افغانستان تا سال 2011 و پیش از بازگشت به کابل برای رهبری تیم حکومت انتقالی ریاست آن را به عهده داشت.

طلوع می‌افزاید که این موسسه در سال‌های اخیر با دولت افغانستان بویژه وزارت دارایی این کشور چندین پروژه داشته و سود بسیار خوبی نیز از این پروژه‌ها کسب کرده است.

فهرست درآمدهای این موسسه نشان می‌دهد که از سال 2016 به بعد درآمدهای این موسسه بطور تدریجی هرسال تا سه برابر افزایش یافته است.

دیده‌بان شفافیت افغانستان می‌گوید که این نهاد نیز دربارۀ این انستیتوت و نحوۀ کارکرد آن در وزارت مالیۀ افغانستان پرسش‌هایی دارد که پاسخ نیافته‌اند.

توافق همسر اشرف غنی با سرمایه گذاران اسرائیلی برای فعالیت در افغانستاندولت «اشرف غنی» و مشاوری که بیش از رئیس جمهور آمریکا حقوق می‌گرفتافشاگری معاون پارلمان افغانستان از فساد در ریاست جمهوری و سکوت «غنی» +فیلم

«ناصر تیموری» پژوهشگر دیدبان شفافیت افغانستان نیز در این باره گفت که شفافیت لازم درباره چگونگی کارکرد این موسسه در وزارت دارایی و دولت افغانستان وجود ندارد.

گفتنی است که پیش از این نیز «رولا غنی» بانوی اول افغانستان به فساد مالی و همچنین اجازه فعالیت به سرمایه گذاران اسرائیلی در افغانستان متهم شده بود.

انتهای پیام/.

R1447/P/S8,87,1413/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "افغانستان"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار افغانستان اخبار افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۵۴۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام پنجمین تانک «آبرامز» ارتش اوکراین

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه از انهدام پنجمین تانک آمریکایی آبرامز متعلق به ارتش اوکراین خبر داد.

وزارت دفاع روسیه روز پنجشنبه اعلام کرد در نبرد میان نیروهای روسی و نظامیان اوکراینی در نزدیکی آودیوکا، یک تانک آمریکایی آبرامز دیگر، متعلق به ارتش اوکراین، منهدم شد.

این پنجمین تانک آمریکایی آبرامز است که در نبرد میان نیروهای روسی و اوکراینی هدف قرار گرفته و منهدم می شود.

وزارت دفاع روسیه دیروز هم اعلام کرد که نیروهای روسیه موفق شدند مواضع خود را در محور آودیوکا، بهبود بخشند. ارتش اوکراین حدود ۲۵۵ نیروی نظامی خود را در این محور از دست داد.

وزارت دفاع روسیه دیروز اعلام کرد که پدافند هوایی این کشور ۲۱۰ پهپاد و ۲۱ موشک هیمارس ارتش اوکراین را سرنگون کرد.

کد خبر 6064318

دیگر خبرها

  • انهدام پنجمین تانک «آبرامز» ارتش اوکراین
  • مک‌کال:بایدن برای آزادی زندانیان از افغانستان کاری نکرده است
  • ارائه پیوست برای تمام پروژه‌های عمرانی الزامی است
  • امضای تفاهمنامه همکاری وزارت مهاجرین طالبان با موسسات خصوصی
  • استعفای مقام آمریکایی در اعتراض به حمایت واشنگتن از تل‌آویو
  • این رزومه باعث استخدام یک برنامه‌نویس با حقوق سالانه 300 هزار دلاری در گوگل شد
  • جزئیات تجاوز بامدادی آمریکا به شرق سوریه
  • اجرایی شدن قانون سمع شکایات در افغانستان
  • آمریکایی‌ها از اپل شکایت کردند
  • توزیع بسته معیشتی بین مهاجرین افغانستانی + فیلم