Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از  فدراسیون شطرنج، دور چهارم مسابقات بزرگ سوئیس شب گذشته به پایان رسید و پرهام مقصودلو با ریتینگ ۲۶۶۴ مقابل ویدیت سوپر استاد بزرگ هندی با ریتینگ ۲۷۱۸ به یک پیروزی ارزشمند رسید.

در تاریخ شطرنج ایران، نمایندگان کشورمان تا به امروز تنها موفق به شکست دادن ۹ سوپر استاد بزرگ شده اند که یکی از آن‌ها برتری شب گذشته مقصودلو مقابل ویدیت بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سومین پیروزی مقصودلو در این تورنمنت معتبر است. او پیش از این مقابل حریف اسپانیایی و اوکراینی اش به پیروزی رسیده بود. با این پیروزی مجموع امتیازات مقصودلو به ۳.۵ رسید.

مقصودلو در دور پنجم به مصاف وان هائو از چین می‌رود.

مسابقات بزرگ سوئیس با حضور ۱۵۴ بازیکن از ۴۲ کشور جهان در یازده دور برگزار می‌شود. مگنوس کارلسن (۲۸۷۶)، کارونا فابیانو (۲۸۱۲)، سو وسلی (۲۷۶۷) و ویشواناتان آناند (۲۷۶۵) از جمله چهره‌های سرشناس این رقابت‌ها هستند.

پرهام مقصودلو نیز به عنوان بخت چهل و هشتم کسب عنوان قهرمانی، تنها ایرانی حاضر در مسابقات است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار ورزشی فدراسیون شطرنج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۵۴۲۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برتری امید‌های ایران در دور دوم شطرنج شهر‌های آسیا

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، تیم شطرنج امید مردان ایران در دور دوم پیکار‌های «شهر‌های آسیا» در خانتی مانسیسک روسیه با ترکیب مسعود مصدق پور، سینا موحد، آبتین عطاخان، سیدکیان پورموسوی وارد میدان شد و برابر تیم بغدادی از کشور عراق به پیروزی ۴ بر صفر رسید. بردیا دانشور در این دور از مسابقات استراحت کرد.   با وجود سرمایه‌گذاری روس‌ها در این مسابقات و حضور ۴ تیم از کشور میزبان، تیم امید ایران با کسب ۲ پیروزی قاطع ۴ بر صفر در دور ابتدایی، هم‌اکنون صدرنشین جدول رده‌بندی مسابقات است.   در بخش بانوان نیز امید‌های کشورمان با کسب تساوی ۲-۲ برابر شطرنج‌بازان مغولستان و پیروزی ۴ بر صفر برابر نپال هم‌ اکنون در جایگاه چهارم جدول رده‌بندی مسابقات قرار دارند. جدول این رقابت‌ها با حضور ۱۵ تیم از ۱۱ کشور در حال برگزاری است.

دیگر خبرها

  • شوک بزرگ؛ تیم اماراتی الهلال را از آسیا حذف کرد
  • ادامه آمار جادویی حسن‌زاده در تیم ملی
  • برتری امید‌های ایران در دور دوم شطرنج شهر‌های آسیا
  • حیرت بلینگام از درخشش وازکز مقابل بارسلونا؛ اسطوره لعنتی رئال مادرید! / عکس
  • تیم ملی فوتسال ایران با سوپر استارش نتوانسته نتایج قاطعش را تکرار کند
  • حسرت بزرگ چهار تیم لیگ برتر در سال 1403!
  • سرانجام تابوی بزرگ مورایس شکسته شد
  • سهمیه المپیک در دستان مهمدی
  • کامبک درخشان دختران جوان ایران مقابل ازبکستان
  • صعود مهمدی به نیمه نهایی