Web Analytics Made Easy - Statcounter

جعفر شهامت روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح ابرار هفته دولت امسال توسط رئیس جمهوری اعلام رسمی شد که در قالب آن ۲ هزار کیلومتر امسال و تا پایان دولت پنج هزار کیلومتر راه‌های روستایی به شکل امانی پیمانی ساخته می‌شود. 

وی با اشاره به افزایش هزینه‌ها اظهار داشت: با امکانات راهداری بخشی از کاهش هزینه‌ها اعمال می‌شود تا بتوان خدمات‌‍رسانی بهتری به روستاها کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌‎ای خراسان جنوبی با بیان اینکه به لحاظ شاخص جمعیتی روستاهای بالای ۲۰ خانوار مشمول طرح ابرار می‌شوند عنوان کرد: استان خراسان جنوبی به لحاظ شاخص جمعیت وضعیت آن تقریبا متناسب با میانگین کشوری است ولی به لحاظ طول راه باقی مانده برای پوشش روستاهای بالای ۲۰ خانوار از متوسط کشوری عقب‌تر هستیم. 

وی اضافه کرد: بیرجند، نهبندان، سربیشه، طبس، درمیان، زیرکوه و قاینات شهرستان‌هایی است که به طور عمده این طرح در آنها اجرا می‌شود.

شهامت با بیان اینکه برای سال اول در قالب طرح ابرار ۱۰۴ کیلومتر تعهد داریم اظهار داشت: در شهرستان‌های نهبندان، سربیشه، بیرجند، طبس ، قاینات و درمیان کار شروع شده است. 

وی بیان کرد: پروژه‌های نیمه تمام که اعتبار دارد در مسیرهای روستایی توسط راه و شهرسازی تکمیل می‌شود و برخی پروژه‌های جدید نیز با استفاده از امکانات راهداری شروع خواهد شد. 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌‎ای خراسان جنوبی با بیان اینکه در مدت ۲ سال ۳۰۰ کیلومتر راه روستایی را در استان آسفالت می‌شود افزود: اگر اعتبارات ملی یا استانی بیشتر باشد طول این راه‌ها نیز افزایش خواهد یافت. 

وی با ابراز امیدواری از اینکه طرح ابرار بیشتر راه‌های روستایی استان را پوشش دهد گفت: هفت دستگاه بلدوزر در مسیرهای روستایی شروع به کار کرده‌اند قیر مورد نیاز نیز تامین شده و در برخی مسیرها ابنیه فنی و لوله‌گذاری انجام می‌شود. 

شهامت با بیان اینکه راه‌های روستایی با حداقل مشخصات است اظهار داشت: در این قبیل راه‌ها نمی‌توان با ۱۲۰ یا ۱۶۰ کیلومتر رانندگی کرد بلکه حداکثر سرعت راه روستایی بین ۵۰ تا ۶۰ کیلومتر است. 


وی هدف از اجرای طرح ابرار را توسعه روستایی عنوان کرد و افزود: اعتبارات امسال برای راه روستایی بین راه و شهرسازی و راهداری تقسیم می‌شود که حدود ۷۰ درصد برای تکمیل پروژه‌های موجود به راه و شهرسازی داده خواهد شد و ۲۵ درصد برای پروژه‌های معدود به راهداری منتقل می‌شود.

راه‌های اصلی استان خراسان جنوبی  یکهزار و ۹ کیلومتر، طول راه‌های فرعی استان سه هزار و ۶۰۰ کیلومتر و راه آسفالت روستایی پنج هزار و ۶۵۳ کیلومتر است.

۹۸۹۳* ۶۰۵۴
 

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خراسان جنوبی توسعه روستایی راه و شهرسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۵۴۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگراه قم - جعفرآباد بهسازی می‌شود

مسعود زوارزاده گفت: بزرگراه قم - جعفرآباد یکی از محور‌های مهم و کریدوری استان قم با استان مرکزی و از سویی دیگر راه دسترسی شهرستان جعفرآباد و توابع به عنوان قطب‌کشاورزی و دامداری استان است.

 رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای جعفرآباد ترافیک ترکیبی این بزرگراه را از عوامل اصلی در تخریب و استهلاک آن دانست و تصریح کرد: تردد انواع ماشین‌آلات نیمه‌سنگین، سبک، ادوات کشاورزی و ... در طول این بزرگراه ضرورت ارتقا و بهسازی آن را دوچندان کرده‌است.

زوارزاده گفت: این طرح به طول ۷۰۰ مترمربع، در۲ خط رفت و برگشت از اول اردیبهشت‌ماه امسال آغاز و تا پایان ماه جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

 رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای جعفرآباد در خصوص مشخصات جغرافیایی قطعه ورودی بزرگراه قم - جعفرآباد عنوان کرد: موقعیت مکانی این قطعه از بزرگراه موجب شده تا در فصول بارشی سال شاهد آب‌گرفتگی و تخریب سطوح آسفالتی آن باشیم.

جعفرآباد با وسعتی حدود ۶۵۰ کیلومترمربع در ۳۵ کیلومتری شمال غربی شهر قم قرار دارد.

طبق مصوبه اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰ هیات دولت وقت، بخش جعفرآباد به شهرستان ارتقا پیدا کرد، این شهرستان جدیدالتاسیس از ۲ بخش مرکزی و دهستان قاهان تشکیل شده که جمعیت رسمی شهرستان ۲۷ هزار نفر و جمعیت غیررسمی آن ۴۰ هزار نفر است.

در حوزه راهداری استان قم حدود ۲ هزار کیلومتر راه شامل ۲۱۳ کیلومتر آزادراه، ۲۳۲ کیلومتر بزرگراه، ۱۵۴ کیلومتر راه اصلی، ۱۵۰ کیلومتر راه فرعی و یک هزار کیلومتر راه روستایی وجود دارد.

استان قم دارای هشت راه مواصلاتی اصلی و چهار راه فرعی است که از جمله آنان می‌توان به آزادراه قم - تهران به طول ۱۳۰ کیلومتر، جاده قدیم قم - تهران، بزرگراه قم - ساوه به طول ۸۷ کیلومتر، جاده قدیم قم - کاشان، آزادراه قم - کاشان به طول ۱۰۴ کیلومتر، آزادراه قم - گرمسار به طول ۱۷۳ کیلومتر و بزرگراه قم - سلفچگان - اراک به طول ۱۳۶ کیلومتر اشاره کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • خسارت ۱۴۵ میلیارد تومانی بارندگی به کشاورزی خراسان جنوبی
  • تجهیز، بازسازی و خرید ماشین آلات راهداری خراسان جنوبی با اعتبار ۱۳۲ میلیارد تومان
  • بزرگراه قم - جعفرآباد بهسازی می‌شود
  • تجهیز ماشین آلات راهداری با اعتبار هزار و ۳۲۰ میلیارد ریال
  • ماشین‌آلات راهداری خراسان جنوبی تجهیز و بازسازی شد
  • ۲۰۰ میلیارد تومان برای رفع تنش آبی در طبس ابلاغ شد
  • اصفهک، روستایی کویری که در مسیر جهانی شدن است
  • اصفهک؛ سفری به عمق زیبایی در دل کویر/ روستایی مطرح در سطح جهانی
  • آسفالت ۱۰۵ کیلومتر راه روستایی استان کرمان در سال ۱۴۰۲
  • بهره برداری از ۱۰۵ کیلومتر راه روستایی در کرمان