Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-18@14:41:28 GMT

شناسایی انحراف در ۲۵ طرح اشتغالزای همدان

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۵۴۳۴۹

شناسایی انحراف در ۲۵ طرح اشتغالزای همدان

معاون اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان از پرداخت ۱۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزا در سالجاری خبر داد و گفت: در سالجاری ۲۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در استان صورت گرفته است.

مصطفی قربانفر در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه انحراف تسهیلات اشتغالزا در استان همدان ۵.۶ درصد است، از شناسایی و غیرفعال شدن ۲۵ طرح اشتغالزا در استان خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه انحراف تسهیلات اشتغال در کشور ۱۵ درصد است، اظهار کرد: با نظارت‌هایی که بر طرح‌های اشتغالزای استان صورت گرفته، تا کنون ۲۵ مورد انحراف در طرح‌های اشتغال استان شناسایی و تسهیلات آنها غیرفعال شده است.

وی تصریح کرد: به بانکهای عامل استان نامه‌ داده شده تا تسهیلات افرادی که برای طرح‌های اشتغالزا وام دریافت کرده اما در عمل دچار انحراف شده اند یکجا پس گرفته شود و با نرخ آزاد حساب کنند.

قربانفر یادآور شد: از سال ۹۶ تا کنون ۲۳۲۶ طرح اشتغال روستایی در استان همدان تسهیلات اشتغال دریافت کرده‌اند که از این تعداد ۱۳۰۰ طرح مربوط به اداره کار بوده و از این تعداد ۲۵ مورد انحراف شناسایی شده است.

معاون اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان عنوان کرد: در استان همدان در مجموع ۳۰۳ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی پرداخت شده که ۸۰ میلیارد تومان آن متعلق به امسال و ۲۲۰ میلیارد تومان متعلق به سال گذشته بوده است.

وی با اشاره به پرداخت تسهیلات خوداشتغالی توسط کمیته امداد و بهزیستی، خاطرنشان کرد: این دو نهاد حمایتی سالیانه ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات خوداشتغالی پرداخت می‌کنند که در سالجاری نیز ۱۵۰ میلیارد تومان سهمیه دارند.

قربانفر با بیان اینکه براساس آخرین آمار وزارت کار ۵۲۶ نفر در طرح کارورزی قرارداد بسته‌اند، ادامه داد: در استان همدان ۵۲۶ نفر در طرح کارورزی قرارداد بسته اند که در نهایت ۱۱۲ نفر جذب بازار شدند به طوریکه رشته‌های فنی از جمله برق، مکانیک و حسابداری از رشته‌هایی هستند که بیشترین جذب را در بازار کار داشته‌اند.

وی با بیان اینکه فامنین بیشترین جذب کارورز را داشته است، اظهار کرد: فامنین با وجود اینکه شهر کوچکی است نسبت به سهم خود عملکرد خوبی داشته و شهرستان نهاوند کمترین عملکرد را در جذب کارورزان داشته است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تسهیلات اشتغالزایی طرح اشتغال روستایی استانی اقتصادی کارورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۵۴۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی نیروی کار اتباع خارجی غیر مجاز در استان البرز 

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری البرز؛ سیروس دهقان شیری با تاکید بر تشدید نظارت‌ها و برخورد قانونی با اشتغال اتباع خارجی غیرمجاز در استان، گفت براساس مفاد قانون کار، اتباع خارجی که فاقد کارت کار باشند، اجازه اشتغال در اصناف و واحد های تولیدی استان را نداشته و در صورت مشاهده بکارگیری، کارفرمای آن‌ها متخلف شناخته شده و مشمول جریمه و حبس خواهد بود. 

دهقان شیری افزود ۱۶۵۳ مورد گشت های مشترک بازرسی کار در سال ۱۴۰۲ اجرا شده است و ۲۴۹۱ نفر از اتباع خارجی که به صورت غیر قانونی فعالیت داشتند شناسایی شده است.

وی گفت در این خصوص ۱۵۱ کارفرمای متخلف به مراجع قضایی معرفی شده و ۸۹۸ نیروی کار ایرانی در سال ۱۴۰۲ جایگزین اتباع خارجی غیرمجاز در واحدهای تولیدی و صنعتی شدند. 

دهقان شیری همچنین افزود کارفرمایان می‌توانند با مراجعه به سامانه جامع اشتغال اتباع خارجی، نسبت به استعلام و درخواست پروانه کار برای نیرو‌های خارجی مورد نیاز خود اقدام کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • ممنوعیت استفاده از نیروی کار اتباع غیرمجاز در واحد‌های تولیدی
  • ۲ هزار و ۴۹۲ نیروی کار غیرمجاز خارجی در البرز شناسایی شدند
  • شناسایی نیروی کار اتباع خارجی غیر مجاز در استان البرز 
  • پرداخت ۷۳ درصد تسهیلات اشتغالزایی مددجویان در اردبیل
  • شناسایی ۱۷۱ تبعه خارجی غیرمجاز در واحدهای اقتصادی کرمانشاه
  • اشتغال بیش از ۴ هزار نفر در معادن شهرستان بردسکن
  • پرداخت بیش از یک هزار فقره تسهیلات اشتغال در ایلام
  • جذب ۳۰۰ میلیارد تسهیلات کشاورزی در سوادکوه شمالی
  • جذب 300 میلیارد تسهیلات کشاورزی در سوادکوه شمالی
  • جزئیات تسهیلات ۲۰۰ هزار میلیارد تومانی اشتغال در ۱۴۰۳