Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، سردار سید حسین جلالی جانشین معاونت فاوا ناجا گفت: از آبان ماه سال گذشته با برگزاری ۸ جلسه مختلف در جهت بررسی نیاز‌های و مشکلات اربعین سال قبل در حوزه فناوری و اطلاعات به صورت استانی و یگان‌های مختلف شکل گرفت و پیوست فاوایی و دستورالعمل جامع اربعین تهیه و به استان‌های هدف ارسال و ابلاغ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: مجموعه اقداماتی که از ابتدای سال شروع و در ابتدای ماه صفر به پایان رسیده نصب ۱۳۰ دوربین برای پایش تصویری در مسیر ایلام تا پایانه مرزی مهران صورت گرفته که از این تعداد ۸۰ دوربین آن‌ها از شهر ایلام تا مهران و ۵۰ دوربین از شهر مهران تا پایان مرزی نصب شده و هیئت رئیسه ناجا می‌توانند به صورت تصویری این مسیر را تحت نظارت و کنترل خود قرار دهند.

جلالی ادامه داد: در حوزه ارتباطات رادیویی برای یگان‌هایی که در ایام ماموریت اربعین وارد مرز‌ها می‌شوند از ابتدای سال با نصب سیستم دی ام اس و تغییر آن از آنالوگ به دیجیتال می‌توان پوشش و ارتباط بیشتر و با کیفیت بهتری در مسیر جاده‌ها و یگان‌های مرزی داشته باشند و این امر در مرز‌های چهار گانه صورت گرفته است.

او اظهار کرد: در حوزه زیرساخت با کمک ستاد کل نیرو‌های مسلح از سال گذشته با ارتقاء پهنای باند لازم برای انتقال صوت، دیتا و تصویر از مناطق مرزی به سمت مراکز استان‌ها در جهت رویت و نظارت توسط فرماندهان استان‌ها و هیئت رئیسه ناجا بر وضعیت مناطق مرزی و عملکرد یگان‌های زیر مجموعه انجام شده است.

سردار جلالی گفت: در حوزه کنترل گذرنامه‌ها در ۵ ماهه گذشته اقدامات مورد نظر در خصوص نرم افزار‌ها با نصب سرور‌های مورد نیاز انجام دادیم و کاربران در پایانه‌های مرزی با توجه به حجم زیاد زائران می‌توانند تنها با ۷ ثانیه و به صورت تصویری روادید این عزیزان را کنترل کنند.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به نصب‌ای وی ال اس یا ردیاب بر روی خودرو‌های پلیس خاطر نشان کرد:با نصب نزدیک به ۸ هزار ردیاب بر روی خودرو‌های پلیسی از ابتدای امسال، امکان پایش میزان تردد خودرو‌ها عبوری و همچنین مسیر و مکان آن‌ها نیز مشخص می‌شود.

جانشین معاونت فاوا ناجا با بیان اینکه آمار ورود و خروج در پایانه‌ها یک امر ضروری است، گفت:در زمینه آمارگیری با نصب سامانه‌ها مورد نیاز و اقدامات صورت گرفته، فرماندهان به صورت الکترونیک می‌توانند ورود خروج دقیق زائران را رصد کنند.

انتهای پیام/ ن

نصب ۱۳۰ دوربین در مسیر تردد زائران

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: عتبات عالیات اربعین 98

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۵۴۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه پایانه‌های مرزی و افزایش پرواز‌ها میان ایران و پاکستان

 مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی و رئیس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و پاکستان که صبح امروز به همراه رئیس جمهور و تعدادی از اعضای هیئت دولت به اسلام آباد سفر کرد، در حاشیه مراسم امضای ۸ سند همکاری میان دو کشور اظهار کرد: همکاری‌های حمل‌ونقلی از جمله در حوزه بنادر و دریایی، هوایی، ریلی، جاده‌ای از مسائل مطرح شده به‌منظور توسعه روابط دو کشور بود.

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: توسعه پایانه‌های مرزی میان دو کشور از لحاظ ساختاری و حمل مستقیم بار، از موضوعاتی بود که میان مقامات دو کشور مطرح شد.

به گفته بذرپاش، برقراری پرواز مستقیم میان تهران و اسلام آباد و افزایش پرواز‌ها میان تهران- لاهور یا مشهد- لاهور از دیگر موضوعات همکاری ایران و پاکستان بود.

منبع : وزارت راه وشهرسازی

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت گندم از مزارع استان ایلام
  • توسعه پایانه های مرزی و افزایش پروازها میان ایران و پاکستان
  • توسعه پایانه‌های مرزی و افزایش پرواز‌ها میان ایران و پاکستان
  • تسهیل تجارت و تردد در پایانه های مرزی از رویکردهای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای است
  • سرمایه گذاری ۶۵۰۰ میلیاردی در منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی
  • سرمایه گذاری ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی سرمایه گذاران در منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی
  • جابجایی مسافر در پایانه‌های مرزی سیستان و بلوچستان ۴۶ درصد افزایش یافت
  • افزایش ۴۶ درصدی جابه‌جایی مسافر از طریق پایانه‌های مرزی سیستان و بلوچستان
  • عملیات راهسازی در قطعه رانشی کیلومتر ۱۱ بزرگراه ایلام مهران شتاب می گیرد
  • عملیات راهسازی در قطعه رانشی بزرگراه ایلام- مهران شتاب می‌گیرد