Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@07:01:46 GMT

عکس‌های واقعی از مدل‌های مینیاتوری حیات‌وحش

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۵۴۳۹۱

عکس‌های واقعی از مدل‌های مینیاتوری حیات‌وحش

مجله مهر:  یک عکاس با استفاده از روش عکاسی مینیاتوری از حیات وحش،   برای حفظ جنگل ها و محیط زیست تلاش کرده و به این بهانه خطر نابودی محیط زیست را به دیگران یادآوری میکند. عکاسی  مینیاتوری این روزها طرفداران زیادی پیدا کرده است، یکی از جذابیت های این نوع عکاسی این است که فرد  سعی می کند تمام صحنه را با ایده خودش بسازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه این گزارش شاهد یکی از آخرین پروژه های عکاسی واتسال کاتاریا خواهید بود که حیات وحش را به تصویر کشیده است.

این عکاس جوان می‌گوید:« من این سری عکس های مینیاتوری مفهومی را برای ایجاد آگاهی مردم شروع کردم.   چرا که ما به سرعت در حال از دست دادن این سیاره هستیم. همه گونه ها مسئولیت تعادل زمین را بر عهده دارند و فقط ما، انسان ها، آن را اشتباه انجام میدهیم. تعادل اکولوژیکی انقدر مهم است که اگر قدم اشتباهی بردارید،   همه چیز از هم پاشیده می‌شود. »

او برای هر عکس یک شعار در نظر گرفته است، مثلا برای عکس زیر نوشته است:«اگر درختان را نجات دهید، جان خود را نجات داده‌اید. »

او در توضیح این عکس می‌گوید:« جنگل زدایی با سرعت نگران کننده ای در حال اتفاق افتادن است. ما در حال پایان دادن به سیاره خود هستیم اما اگر درختان را نجات می دهیم ، در واقع زندگی را پس انداز کرده‌ایم.»

خانه حیوانات را ویران می‌کنیم

این عکاس گفت: « به دلیل جمعیت زیاد و جنگل زدایی با انبوه ، ما خانه های  حیوانات را از بین می‌بریم و آنها را مجبور می کنیم در زیستگاه‌های یکدیگر زندگی کنند. در طبیعت ، فیل و کرگدن به ندرت از مسیرهای دیگر عبور می کنند ، اما وقتی این کار را انجام دهند یعنی فقط یکی از آنها زنده مانده است. برای نجات این سیاره باید جنگل زدایی را متوقف کنیم. »

حیات وحش برای سرگرمی ما نیست

این زیبا ، خنده دار و هیجان انگیز نیست. ما در حال گرفتن خانه و زندگی به دور از حیوانات هستیم و وقتی آنها سعی می کنند از خانه خود محافظت کنند ، ما فقط آنها را سرزنش می کنیم. حیات وحش برای سرگرمی ما نیست؛ آنها در اینجا برای هدف خود هستند. آنها نقش خود را در نجات این سیاره انجام می دهند. فقط ما - انسانها مورد غفلت قرار می گیرند و سیاره مان را نابود می کنند. خیلی دیر نیست ، بنابراین برای نجات سیاره زمین ما ، از خواب بیدار شوید و حیوانات وحشی را نجات دهید.

زمین بدون حیات وحش زنده نخواهد ماند

این یک حقیقت غم انگیز است اما اکنون این حیوانات در دام ما افتاده‌اند

کد خبر 4746169 عارف چراغی شوی

منبع: مهر

کلیدواژه: عکاسی عکس حفظ محیط زیست حیات وحش صفحه اول روزنامه ها دکه روزنامه مطبوعات ایران اربعین حسینی کیوسک مطبوعاتی اربعین 98 صفحه اول روزنامه های اقتصادی صفحه اول روزنامه های ورزشی اینفوگرافیک رادیو مهر زائران اربعین فضای مجازی امام حسین ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۵۴۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رمزگشایی از ویدئوی جنجالی از سه حیوان وحشی در شرق تهران | این حیوانات گرگ هستند؟!

همشهری آنلاین- زهرا رفیعی: دیده شدن حیات‌وحش درون شهرهای بزرگ دلایل مختلفی دارد و مهم‌ترین آن دسترسی به منابع غذایی بدون دردسر است. اخیرا فیلم شغال‌های پارک جنگلی لویزان در فضای مجازی به اشتباه تحت عنوان «گرگ‌های تهرانپارس» منتشر شده است. به‌گفته متخصصان سازمان حفاظت محیط‌زیست، این شغال‌های سرحال، صرفا برای دسترسی به پسماند غذایی گردشگران به محیط‌زیست انسانی نزدیک شده‌اند در غیراین صورت، در حیات‌وحش، هیچ حیوانی انسان را دوست خود نمی‌داند و به او نزدیک نمی‌شود.

حضور چه حیواناتی در حاشیه تهران عادی شده است؟

محمد کرمی، رئیس اداره مدیریت حیات وحش استان تهران: بررسی‌های ما نشان می‌دهد که این شغال‌ها در پارک جنگلی لویزان دیده شده‌اند. با تغییر کاربری زمین‌های اطراف تهران از مناطق جنگلی و مراتع به زمین‌های کشاورزی، پارک‌های جنگلی و یا مناطق شهری، حضور حیات وحش در سکونتگاه‌های حاشیه‌ای معمول شده است. دیده شدن حیات وحش در پارک جنگلی لویزان که حدود ۵۰سال عمر دارد امر طبیعی است ولی باید بدانیم که از سوی دیگر دیده شدن حیات وحش در نزدیکی انسان، نشان‌دهنده عدم‌مدیریت پسماند گردشگران در طبیعت است. در هر آخر هفته طبیعت‌گردان حجم قابل توجهی از پسماند مرغ و گوشت را در طبیعت پارک‌های جنگلی مثل سرخه حصار و لویزان و... جا می‌گذارند این درحالی است که برای حیات وحش دسترسی به غذای آسان اولویت است. وقتی پسماند انسانی مهیا باشد شغال‌ها و روباه و... دیگر به سراغ خرگوش و موش که شکار کردنش سخت‌تر است نمی‌روند. شغال‌ها شکارچی طبیعی ندارند یعنی عامل کنترل‌کننده این‌گونه دسترسی به غذاست. نه‌تنها شغال، که سایر گونه‌ها در حیات وحش، وقتی غذا برایشان فراهم باشد همه توله‌هایشان را نگه می‌دارند و یا برخلاف معمول، چند قلوزایی در آنها افزایش می‌یابد. به‌طور مثال وقتی بارندگی در یک‌سال خوب باشد، علفخواران نیز چند بره به دنیا می‌آورند. درست مثل غذارسانی به سگ‌های بلاصاحب وقتی غذارسانی دستی صورت گیرد، مادر توان شیردهی به همه توله‌هایش را دارد در نتیجه جمعیت گونه به‌صورت تصاعدی افزایش می‌یابد.

چرا نباید به حیات وحش نزدیک شد

آدم‌ها به ۲ دلیل به حیات وحش نزدیک می‌شوند؛ یا از آنها می‌ترسند و به طرفشان سنگ و چوب پرت می‌کنند و یا از سر ترحم به آنها غذا می‌دهند و سعی می‌کنند آنها را اهلی کنند. در هر دو صورت حیوان می‌تواند به انسان حمله و بیماری کشنده هاری را به انسان منتقل کند. متخصصان حیات وحش از مردم می‌خواهند درصورت مواجهه با حیات وحش به آنها نزدیک نشوند و مراتب را به شماره ۱۵۴۰متعلق به سازمان حفاظت محیط‌زیست اطلاع دهند. غذا دادن به حیوانات به‌خصوص حیات وحش، حیوان دوستی نیست.

شغال کیست و چه می‌خورد؟

شغال طلایی تنها شغال بومی ایران است. شغال جانوری اجتماعی است و به‌صورت خانوادگی (نر و ماده و توله‌هایشان) زندگی می‌کنند. این جانور انطباق‌پذیری خوبی با شرایط مختلف دارد و از منابع غذایی متنوعی شامل میوه‌ها، جوندگان، پرندگان، حشرات و سم‌داران کوچک تغذیه می‌کند. جثه شغال شبیه گرگ ولی به‌مراتب کوچک‌تر از آن است. گوش‌ها، دست و پا و دو طرف بدن گندمگون، زیر بدن زرد زنجبیلی و یا تقریباً سفید است. رنگ شغال‌های جنوب ایران روشن‌تر از شغال‌های نواحی شمال است. قسمت انتهایی دم گاهی بریده به‌نظر می‌رسد و رنگ آن تیره‌تر است. در موقع دویدن معمولاً دم را پایین و بین پاها نگه می‌دارد.

کد خبر 846149 برچسب‌ها حیوانات - حیات وحش خبر مهم حیوانات - انقراض گونه‌ها زهرا رفیعی مجله پارک ملی سازمان حفاظت محیط زیست

دیگر خبرها

  • ماجرای پرسه توله شیر در خانه مرد ساروی چیست؟
  • پلنگ و میمون و مار پیتون در خیابان‌های مازندران/ و حالا پرسه توله شیر در خانه باغ مرد ساروی
  • ماجرای پرسه توله شیر در خانه باغ چه بود؟
  • حیات بشر در قمر یخی زحل محتمل است
  • آدم فضایی سبز را فراموش کنید؛ حیات فرازمینی ممکن است بنفش باشد
  • رمزگشایی از ویدئوی جنجالی از سه حیوان وحشی در شرق تهران | این حیوانات گرگ هستند؟!
  • ماجرای دیده شدن دسته گرگ ها در تهرانپارس چیست؟ + ویدئو | واکنش رئیس اداره حفاظت و مدیریت حیات وحش
  • پیگیری قضایی محیط زیست مازندران از قاچاقچی حیات وحش در فضای مجازی
  • کشف «کلید احتمالی» برای یافتن حیات فرازمینی
  • بنفش رنگ جدید حیات در سیارات دیگر شد