Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@20:13:26 GMT

پویش ترویج کتابخوانی دانش‌آموزی از محله کوزه‌گری

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۵۴۴۴۷

پویش ترویج کتابخوانی دانش‌آموزی از محله کوزه‌گری

به گزارش خبرنگار مهر، دبیرخانه دائمی ترویج کتابخوانی و شبکه کودکان دوستدار کتاب شیراز در ادامه سلسله برنامه های خود، این آیین را از صبح دوشنبه به منظور آغاز فعالیت های ترویجی در مدارس محلات و مناطق کمتر برخوردار شیراز در این دبستان برگزار کرد.

در برنامه «شکوفه های کتاب» که ۴۰۰ دانش آموز مقطع ابتدایی دبستان عباس پور حضور داشتند علاوه بر اجرای نمایش شهروندی با موضوع کتاب و اهدای کتاب به دانش آموزان، یک کتابخانه کودک با ۵۰۰ جلد کتاب در دبستان راه اندازی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین گزارش، در سال جاری برنامه‌ریزی جدی در مسیر ترویج کتابخوانی در سطح دانش آموزی با همکاری نواحی آموزش و پرورش شیراز، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری شیراز و همراهی نهادهای مردمی انجام شده است که تا پایان آذرماه برگزار می شود.  

به گزارش خبرنگار مهر، «پیشتازان کتاب»، «جشن تکلیف کتابخوانی»، «جشنواره باغ کاغذی» و بیش از ۱۰ عنوان رویداد فرهنگی و هنری از جمله برنامه هایی است که در دبیرخانه دائمی ترویج کتابخوانی شیراز طراحی شده و به انجام خواهد رسید.

کد خبر 4746175

منبع: مهر

کلیدواژه: شیراز فرهنگ و ارشاد فارس کتاب و کتابخوانی اربعین 98 اربعین حسینی مرز مهران ایلام بوشهر زائران اربعین گرگان شیراز قزوین رادیو اربعین استانداری سمنان نیروی انتظامی شهرکرد خطبه های نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۵۴۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۳ برابری فعالیت‌های فرهنگی در کردستان

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان گفت: در شش ماهه گذشته شاهد رشد ۳ برابری فعالیت‌های فرهنگی در کردستان بوده‌ایم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، معصومه حسنی خونسار عصر امروز در دیدار دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری؛ راه‌اندازی محافل قرآنی و کتابخانه هدهد سفید را از اقدامات مؤثر این دولت ذکر کرد و اظهار داشت: در حال حاضر 54 با کتابخانه عمومی در استان وجود دارد که از این تعداد 16 باب روستایی و 38 باب کتابخانه شهری و مشارکتی با سایر ادارات هستند.

وی از عضویت 51 هزار نفر در کتابخانه‌های کردستان خبر داد و گفت: 900 هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های استان وجود دارد و در شش ماهه گذشته شاهد رشد 3 برابری فعالیت‌های فرهنگی در کردستان بوده‌ایم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان افزود: راه‌اندازی کتابخانه مرکزی حضرت آیت‌الله خامنه ای یکی از مهم ترین و برجسته ترین اقدامات در این زمینه بوده که خوشبختانه به خوبی مورد توجه علاقمندان به کتاب و کتابخوانی قرار گرفته است.

وی برگزاری نشست‌های مطالعاتی، نشست‌های کتابخوان، کارگاه‌های آموزشی، جلسات مشاوره، محافل ادبی، نشست‌های جمع‌خوانی کتاب، رونمایی از کتاب، مسابقات کتابخوانی مکتوب و مجازی، نقد کتاب، نشست‌های تخصصی کتابخوان، قصه‌گویی، برنامه‌های ویژه در بخش‌های کودک، جشنواره رضوی، جشنواره قصه‌گویی، طرح‌های «هدهد سفید» و «با هم بخوانیم» را از جمله این برنامه‌ها برشمرد.

حسنی عنوان کرد: در سال گذشته 24 هزار و 500 جلد کتاب با موضوعات متنوع از سوی خیرین و واقفین کتاب اهدا شده که بسیار حائز اهمیت است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان خواستار حمایت مسئولان استان از کتابخانه‌های عمومی شد و تصریح کرد: توجه به ترویج فرهنگ کتابخوانی می‌تواند نقش تعیین‌کننده‌ای در ارتقای شاخص‌های کتابخوانی داشته باشد.

انتهای پیام/481/

دیگر خبرها

  • رشد ۳ برابری فعالیت‌های فرهنگی در کردستان
  • قیمت کتاب درسی دانش آموزان اعلام شد/ جزئیات ثبت سفارش
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی/ اعلام قیمت کتب دوره ابتدایی
  • مسئولین استان نسبت به کتابخانه‌ها متفاوت عمل کنند
  • نحوه مدیریت و رویکرد کتابخانه‌های عمومی استان زنجان متحول شده است
  • پویش حمایت از کودکان غزه در دبستان شهدای روستای ویدوجا
  • اجرای طرح کوله پشتی کتاب در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری
  •  اجرای طرح «کوله پشتی کتاب» در چهارمحال و بختیاری
  • ترویج فرهنگ کتابخوانی نیاز امروز جامعه است
  • کتابخانه‌های عمومی با برگزاری برنامه‌های فرهنگی مردم را به کتابخوانی ترغیب کنند