Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-18@03:28:22 GMT

انتقال بیش از 121 هزار زائر از همدان به مرزها

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۵۴۴۹۲

انتقال بیش از 121 هزار زائر از همدان به مرزها

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان از انتقال21 هزار و 121 مسافر به شهرهای مرزی خبر داد و گفت: از ابتدای آغاز طرح اربعین تا کنون 21 هزار و 121 زائر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی استان همدان به شهرهای مرزی منتقل شدند.

مصطفی پناهنده در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به انتقال زائران کربلا در روز پنجم، افزود: در روز گذشته 1977 مسافر با 65 اتوبوس، مینی‌بوس و میدل باس به مرزها اعزام شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به افزایش 23 درصدی تردد در محورهای استان، اظهار کرد: از ابتدای طرح اربعین تا روز پنجم 3 میلیون و 396 هزار و 500 تردد در محورهای استان همدان صورت گرفته است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که 2 میلیون و 751 هزار تردد بوده، رشد 23 درصدی دارد.

پناهنده تصریح کرد: روز گذشته که پنجمین روز طرح اربعین بود، 602 هزار تردد در محورهای استان همدان صورت گرفت که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که 630 هزار تردد بوده، کاهش 4 درصدی داشته است.

وی با اشاره به اینکه نرخ تردد روز پنجم طرح اربعین 25 درصد نسبت به کل سال افزایش دارد، اضافه کرد: محور همدان تا 3 راهی بهار پرترددترین محور استان در این ایام بوده که در روز گذشته 84 هزار تردد در این محور ثبت شده است.

وی با تأکید بر اینکه فعلا کمبودی در زمینه تعداد اتوبوس وجود ندارد، یادآور شد: با توجه به اینکه در زمان بازگشت زائران 75 درصد از ناوگان را به انتقال زائران اختصاص خواهیم داد به طور قطع با کمبود مواجه می‌شویم بنابراین از مردم می‌خواهیم از سفرهای غیرضروری با وسایل حمل و نقل عمومی اجتناب کرده و یا برای سفرها از سایر وسایط نقلیه استفاده کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان با اشاره به اینکه بلیط فروشی برای مرزها تا 24 مهر ادامه دارد، بیان کرد: از 24 مهر برای بازگشت مسافران بلیط فروشی وجود دارد.

پناهنده با تأکید بر اینکه بلیط فروشی برای مرزهای مهران و خسروی براساس قیمت مصوب انجام می‌گیرد، یادآور شد: قیمت مصوب اتوبوس‌های 44 نفره 65 هزار تومان، اتوبوس‌های 32 نفره 80 هزار تومان و اتوبوس 25 نفره 100 هزار تومان است و اگر اتوبوسی رقمی اضافه دریافت کند با تلفن 141 تماس بگیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: راهداری و حمل ونقل جاده ای زائران اربعین حسینی استانی اقتصادی اربعین ۹۸

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۵۴۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهم بالای عابران پیاده در تصادفات فوتی سال گذشته تهران

معاون عملیات پلیس راهور تهران گفت: ۴۱ درصد تصادفات فوتی سال گذشته تهران مربوط به عابران پیاده بود.

به گزارش مشرق، سرهنگ احسان مؤمنی در خصوص ترددهای عابرین در معابر توضیح داد و گفت: برابر ماده ۲۱۵ آئین نامه راهنمایی و رانندگی عابرین پیاده مکلف هستند در هنگام عبور از سطح معابر حتماً از پیاده رو عبور کنند.

وی افزود: در جاهایی که پیاده رو نیست عابرین پیاده باید از سمت چپ معبر و خلاف جهت دیگر وسایل نقلیه عبور کنند و دلیل آن هم این است که وسایل نقلیه‌ای که از روبرو در حال تردد هستند آنها را ببینند و اگر یک درصد حواس راننده پرت شد و به سمت آنها رفت عابرین بتوانند جان خود را نجات دهند.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: بر اساس همین ماده ۲۱۵ عابرین پیاده گرامی از پریدن و دویدن ناگهانی در سطح معابر باید جدا خودداری کنند.

سرهنگ مؤمنی افزود: همچنین تردد عابرین پیاده در سطح معابر بزرگراهی ممنوع است و اگر زمانی که می‌خواهند به سمت دیگر بروند باید از گذرگاه‌های عابرین پیاده و پل‌های هوایی که به همین منظور تعبیه شده است استفاده کنند.

وی گفت: عابر پیاده ای که از عرض معابر بزرگراهی عبور می‌کند مسلماً اگر تصادفی برای او روی دهد همکاران بنده به او نیز سهم تقصیر می‌دهند. بله عابرین پیاده هم بر اساس ماده ۲۱۵ آئین نامه راهنمایی و رانندگی در تصادفاتی که از محل‌های ممنوع عبور می‌کنند سهم تقصیر می‌گیرند.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ اظهار داشت: ۴۱ درصد از تصادفات منجر به فوت شهر تهران در سال گذشته مربوط به عابرین پیاده بوده است. وقتی این آمار را بررسی می‌کردیم دریافتیم که بالای ۶۰ درصد از این آمار مربوط به تصادفات عابرین در معابر بزرگراهی بوده است. یعنی جایی اتفاق افتاده است که دقیقاً عابرین پیاده نباید از آنجا تردد می‌کردند. در تمام این ۶۰ درصد به عابرین پیاده سهم تقصیر داده‌ایم.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • سهم بالای عابران پیاده در تصادفات فوتی سال گذشته تهران
  • پیشرفت فیزیکی ۷۸.۵ درصدی شبکه آبیاری و زهکشی البرز
  • ۴۱ درصد تصادفات فوتی سال گذشته تهران مربوط به عابران پیاده بود
  • بازدید بیش از ۳میلیون زائر از یادمان‌های شهدا در استان کرمانشاه
  • برداشت گاز همدان از خطوط انتقال به چهار میلیارد و ۱۵۷ میلیون مترمکعب رسید
  • ۴.۶ میلیون مسافر از پایانه های مرزی آذربایجان غربی تردد کرده اند
  • انتقال خون لرستان سه رتبه نخست کشوری را کسب کرد
  • سال گذشته بیش از ۴۶ هزار گلستانی خون خود را اهدا کردند
  • اعزام هزار و ۲۱۹ زائر از همدان به حج تمتع
  • تردد نزدیک به ۱۰۵هزار ناوگان ترانزیتی از پایانه های مرزی آذربایجان غربی