Web Analytics Made Easy - Statcounter

تصمیم دولت ترامپ برای خارج ساختن نظامیان آمریکایی از سوریه باعث خشم نمایندگان هر دو حزب اصلی این کشور در کنگره شده و این قانونگذاران در تدارک برای طرح و تصویب انواع قطعنامه‌ها و لوایح علیه این تصمیم و همچنین در راستای اعمال تحریم‌ علیه ترکیه به دلیل عملیاتش علیه مناطق کردنشین شمال سوریه هستند.

به گزارش ایسنا، پایگاه هیل گزارش داد، قانونگذارانی از هر دو حزب دموکرات و جمهوریخواه آمریکا در حال آماده‌سازی اسنادی به هدف لغو تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای خارج ساختن نظامیان این کشور از شمال سوریه هستند؛ تصمیمی که به عقیده بسیاری از سیاستمداران آمریکایی ترکیه را قادر به دست زدن به عملیاتش علیه نیروهای کُرد در شمال سوریه موسوم به عملیات "چشمه صلح" ساخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لیندسی گراهام، سناتور جمهوریخواه آمریکایی که مکررا از ترامپ به خاطر این تصمیمش و پاسخ ضعیف وی به عملیات ترکیه انتقاد کرده، طبق این گزارش قرار است بعد از بازگشت قانونگذاران آمریکایی به کنگره در چند روز آینده، لایحه‌ای را به منظور اعمال تحریم‌های شدید علیه آنکارا ارائه دهد.

با این حال مشخص نیست این لایحه که با مشارکت کریس ون هولن، سناتور دموکرات آمریکایی تدوین شده، به رای‌گیری در صحن اصلی سنا خواهد رسید یا خیر هر چند که مارتا مک‌سالی، سناتور جمهوریخواه حمایتش را از این لایحه اعلام کرده است.

به گزارش هیل، او گفته است: ما نمی‌توانیم به شکل مفروض با طرفی همپیمان باشیم که تحت رهبری اردوغان به حرکت در مسیر اشتباه ادامه می‌دهد و به کشوری دیگر حمله می‌کند. ما باید در سنا نقش خود را ایفا کرده و ترکیه را پاسخگو کنیم.

جمهوریخواهان مجلس نمایندگان آمریکا نیز در حال آماده کردن تدابیری از جانب خود با رهبری لیز چنی بوده و گزارش شده که حدود 30 جمهوریخواه از این تلاش حمایت کرده‌اند.

طبق اعلام چاک شومر، رهبر اقلیت سنای آمریکا، دموکراتهای مجلس نمایندگان و سنای این کشور نیز روز یکشنبه آینده قطعنامه‌ای را علیه تصمیم ترامپ ارائه خواهند کرد. شومر در صحبتهایش در یک کنفرانس خبری عنوان کرد، این اقدام از جانب نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا مورد حمایت واقع شده و انتظار می‌رود که این قطعنامه "حمایت قاطع دو حزب" را دریافت کند.

شومر خاطر نشان کرد: من قصد دارم به سختی برای به تصویب رساندن این قطعنامه به عنوان یک قطعنامه مشترک و دوحزبی تلاش کنم و رئیس جمهور آمریکا را وادار به عقب‌نشینی از کاری که کرده، کنم.

این قطعنامه که همچنان در دست آماده‌سازی است، از ترامپ خواهد خواست تصمیمش برای عقب‌نشینی نیروهای آمریکایی از شمال سوریه را لغو کند و از رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه نیز می‌خواهد به عملیات نظامی خود علیه نیروهای کُرد  در شمال سوریه پایان دهد.

در کنار همه این لوایح، روز جمعه لایحه‌ای دیگر از سوی الیوت اِنگل، رئیس کمیته امور خارجه مجلس نمایندگان آمریکا که یک دموکرات است و همچنین مایکل مک‌کال، عضو جمهوریخواه ارشد این کمیته به هدف اعمال تحریم‌هایی علیه رهبران و بانکهای ترکیه و ممنوع کردن فروش تسلیحات به آنکارا مطرح شد. طبق محتوای این لاحیه، این تحریم‌ها به مجرد این که ترامپ به کنگره آمریکا ثابت کند اردوغان عملیات نظامی خود را متوقف کرده،‌ برداشته خواهند شد.

ترامپ در دسامبر 2018 نیز از برنامه خود برای خارج کردن آمریکا از سوریه خبر داد اما مجلس سنا قطعنامه‌ای را در واکنش به آن تصویب کرده و ترامپ را مجبور به عقب‌نشینی از این برنامه خود کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: حمله ترکیه به شمال سوریه کنگره آمریکا دونالد ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۵۴۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ: بایدن مقصر حمله ایران به اسرائیل است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، رییس جمهور سابق آمریکا این بار به بهانه حمله تنبیهی ایران علیه رژیم صهیونیستی، جانشین خود در کاخ سفید را هدف انتقاد قرار داد.

«دونالد ترامپ» رییس جمهور سابق آمریکا مدعی شد که «جو بایدن» رییس جمهورآمریکا در حمله موشکی و پهپادی گسترده ایران به اراضی اشغالی تا حدی مقصر است.

نامزد فعلی جمهوری خواهان در رقابت های انتخاباتی ۲۰۲۴ آمریکا گفت: فقدان رهبری از سوی جو بایدن باعث جسورتر شدن تهران شده است!

رییس جمهور سابق آمریکا مدعی شد که حملات ایران به این دلیل انجام شد که آمریکا ضعف زیادی نشان می‌دهد.

ترامپ درباره عدم حمایت بایدن از اقدام نظامی تل آویو علیه تهران گفت: نقطه ضعفی که ما نشان دادیم، غیرقابل باور است و اگر من بر سر کار بودم این اتفاق نمی افتاد.

کد خبر 6079193

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی شهید باقری از سکوت دولت‌های عرب در قبال حملات اسراییل
  • دلزدگی مردم آمریکا از رقابت دوباره بایدن و ترامپ
  • ترامپ : بایدن مقصر حمله ایران به اسرائیل است
  • ترامپ: بایدن مقصر حمله ایران به اسرائیل است
  • نقد کارشناسان آمریکایی و صهیونیستی به ضعف بایدن در قبال ایران
  • درخواست ترامپ برای اجتناب از پیگرد قضایی بررسی می‌شود
  • حمله ایران علیه اسرائیل برنامهٔ کنگره را به‌هم ریخت
  • پشیمانی آمریکا از حمله اسرائیل به ساختمان کنسولی ایران
  • مقام سابق آمریکایی: ترامپ تصور می‌کرد اوکراین باید بخشی از روسیه باشد
  • واکنش کاخ سفید به تورم بالا در آمریکا: ترامپ بدتر خواهد بود