Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از شهرنوشت، پیروز حناچی صبح دوشنبه ۲۲ مهر ماه در مراسم پیاده‌روی صبحگاهی در باشگاه انقلاب که با حضور وزرای بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزیر ورزش و جوانان برگزار شد، با اشاره به ادبیات کهن کشورمان درباره ورزش گفت: در ادبیات کهن ما آمده است که «ز نیرو بود مرد را راستی / ز سستی کژی زاید و کاستی».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر امروز در زندگی شهری شاهد شیوع اضافه وزن، فشار خون و دیابت و تبعات ناشی از آن هستیم، باید به ورزش همگانی بپردازیم و همه باید تلاش کنیم که شهروندان بیشتر به ورزش روی بیاورند. این امر ممکن نمی‌شود مگر این که دستگاه‌های ذیربط همکاری کنند.

وی سخن خود را با بیتی از حافظ با این مضمون که «حسنت به اتفاق ملاحت جهان گرفت / آری به اتفاق جهان می توان گرفت»، پایان داد.

در ادامه مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان گفت: در مسیر توسعه، هر چه جامعه در امر ورزش و کمک به سلامت جسم و روح مردم هزینه کند، این هزینه بسیار کمتر از هزینه‌ای است که باید بابت درمان بیماری‌ها پرداخت شود.

وی افزود: تلاش می‌کنیم با ورزش همگانی یک جامعه بانشاط و پرشور داشته باشیم و در همین راستا، سه برنامه مهم امسال اجرا کردیم. در بخش توسعه ورزش همگانی ابتدا برنامه ورزش تابستانه بود که تقریبا در همه شهرستان‌های کشور در رشته‌هایی مانند پیاده‌روی، کوهنوردی و ورزش‌های بومی و محلی با پوشش ۱۰ تا ۱۲ میلیون نفری برگزار شد. در ورزش روستاییان، دوره مسابقه‌ای به نام جام خوشه‌چین در حال برگزاری است که نزدیک به یک و نیم میلیون نفر از روستاییان در رشته‌های محلی و بومی مسابقه می‌دهند و در دهه فجر مراحل نهایی آن برگزار می‌شود. همچنین المپیک استعدادهای برتر مسابقات ورزشی بین سنین ۱۲ تا ۱۵ سال هم برگزار شد که با هدف توسعه ورزش همگانی و استعدادیابی است.

سلطانی‌فر گفت: ما این برنامه را از جمع حدود ۴ میلیونی شروع کردیم و در مجموع ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار نفر را گلچین کردیم که از میان آنها استعدادهای برتر را انتخاب کنیم.

سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این مراسم عنوان کرد: کشور ما در سال‌های بعد از انقلاب دستاوردهای عظیمی را در عرصه سلامت کسب کرد و در کاهش مرگ و میر کودکان و زنان به عنوان گروه‌های آسیب‌پذیر و توسعه شبکه بهداشتی و درمانی کشور در سازمان جهانی بهداشت درخشید.

وی گفت: ما می‌توانستیم با ۶ دلار کودکان را در برابر ۶ بیماری مهلک واکسینه کنیم. با خانه‌های بهداشت از مرگ و میر مادران و کودکان جلوگیری کردیم اما امروز گرفتار بیماری‌های غیرواگیر هستیم که نیازمند تغییر الگوی زندگی است و یکی از مهمترین عوامل ورزش همگانی محسوب می‌شود.

در حاشیه این برنامه، نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مدال UHC را به شهردار تهران اهدا کرد. این مدال به پاس تلاش‌های پیروز حناچی برای ترغیب شهروندان به انجام ورزش همگانی، استفاده از دوچرخه و حمل و نقل پاک و شرکت در کمپین سه‌شنبه‌های بدون خودرو به وی اهدا شد. مدال UHC در ایران تنها به ۵ نفر تعلق می‌گیرد که شهردار تهران یکی از این افراد است.

کد خبر 458816 برچسب‌ها پیروز حناچی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: پیروز حناچی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۵۴۷۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر بهداشت و درمان از بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی اسلامشهر بازدید کرد

به گزارش خبرنگار مهر، بهرام عین الهی ظهر سه شنبه با حضور در اسلامشهر از روند احداث و تکمیل بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی این شهرستان بازدید کرد.

بر اساس این گزارش وزیر بهداشت در این بازدید که با همراهی مهدی شریفیان نماینده مجلس شورای اسلامی، حسین حبیبی فرماندار شهرستان و قناعتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران صورت گرفت میزان پیشرفت احداث این بیمارستان مورد بررسی و ارزیابی قرار داد.

گفتنی است ساخت بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی اسلامشهر، از سال ۱۳۸۸ آغاز و تا سال ۱۴۰۰ تنها ۲۳ درصد پیشرفت فیزیکی داشت، از زمان آغاز فعالیت دولت سیزدهم مورد توجه جدی دولت قرار گرفت و امروز این بیمارستان با بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی مراحل پایانی ساخت خود را سپری می‌کند و طبق اعلام مسئولان وزارت بهداشت و درمان در صورت تأمین اعتبارات امسال به بهره برداری خواهد رسید.

کد خبر 6080232

دیگر خبرها

  • اعلام برنامه‌های شبکه بهداشت و درمان شهرستان پیشوا
  • معاون وزیر ۲ خانه بهداشت روستایی را در گرمسار افتتاح کرد
  • اعطای تسهیلات به صنعت داروسازی و اظهار امیدواری معاون وزیر صمت
  • پله‌های برقی تهران نونوار می‌شود
  • انتصاب ۲ عضو جدید در هیات رییسه فدراسیون ورزش‌های همگانی
  • تبریک کمیته ملی المپیک و وزیر ورزش به فرنگی‌کاران
  • ۵ مطالبه مهم استاندار آذربایجان شرقی از معاون وزیر بهداشت
  • تاکید یک مقام تبلیغی برتکریم مقام دختران استان تهران طی دهه کرامت
  • در سفر نخست وزیر عراق به واشنگتن چه گذشت؟
  • وزیر بهداشت و درمان از بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی اسلامشهر بازدید کرد