Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-29@13:47:11 GMT

زوار اربعین به زیارت و حضور کوتاه اکتفا کنند

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۵۴۸۴۷

زوار اربعین به زیارت و حضور کوتاه اکتفا کنند

حجت الاسلام سید محسن محمودی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این که هدف از زیارت اربعین این است، که نام خود را جزو ارادتمندان و زائران سیدالشهدا(ع) ثبت نام کرده و در این کنگره بزرگ اعلام حضور کنیم، اظهار داشت: راهپیمایی اربعین مانور عظیم و حرکت عاشورایی به سوی ظهور است، که با حضور در این راهپیمایی می خواهیم، نشان دهیم، ما هم هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: حرکت بزرگ اربعین سال به سال قوی تر و مستحکم تر می شود و حضور میلیونی امسال نیز در تاریخ شیعه بی نظیر است.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران گفت: با توجه به امکانات و شرایطی که امروز در کشور عراق وجود دارد، می بایست همه زوار عزیز ضمن حضور در این گردهمایی الهی و خدایی به حداقل زیارت اکتفا کنند، تا موجب ایجاد مزاحمت و مشکل برای دیگران نشوند، تا تمام عاشقان و دلباختگان اهل بیت عصمت و طهارت که از سراسر جهان اسلام به کربلا عزیمت می کنند، بتوانند از این فیض عظما بهره مند شده و در رقم خوردن این شکوه نقش داشته باشند.

محمودی اضافه کرد: قطعا اگر کسی قدمی ولو با حضور بسیار کوتاه در کربلا بردارد، نام او جزو عاشقان سیدالشهدا(ع) ثبت و ضبط خواهد شد.

کد خبر 4746226

منبع: مهر

کلیدواژه: اربعین 98 اربعین 98 اربعین حسینی مرز مهران ایلام بوشهر زائران اربعین گرگان شیراز قزوین رادیو اربعین استانداری سمنان نیروی انتظامی شهرکرد خطبه های نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۵۴۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسؤولان جلوی هنجارشکنی‌ها را بگیرند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمود محمودی در نماز ججمعه کنگان با تسلیت ایام شهادت مولای متقیان امیرالمومنین علی علیه السلام اظهار کرد: امام علی (علیه السلام) پرورش یافته مکتب نبی مکرم اسلام، شخصیتی دولی و بین المللی که محبوب و مقبول همه ادیان و مذاهب است.

وی افزود: در عظمت مولای دو عالم همین بس که دوست و دشمن مدح او گفته اند.

خطیب جمعه کنگان بیان داشت: امیرالمومنین شیوه حکومت داری را به همه زمامداران عالم یاد داد و سفارشات او و شیوه و سیره زندگانی او بویژه در حوزه گره گشایی از کار مردم، رسیدگی به فقرا و ایتام و ساده زیستی درسی برای همگان است.

محمودی به شب قدر و فضیلت لیالی قدر در آئینه آیات و روایات اشاره و با عنوان اینکه عمل در شب قدر ارزشی مضاعف و شب قدر شب بخشیده شدن و تطهیر ذنوب در دریای غفران الهی است گفت: شب قدر فرصتی برای بازگشت به سوی خدا، توبه و انابه و پیمودن طریق راستی است.

خطیب جمعه کنگان افزود: شب قدر شب قرآن صامت و قرآن ناطق است و همه باید به قرآن کریم توجه و عمل و هم با امام زمان که قرآن ناطق است انس پیدا کنیم.

وی با اشاره به نامگذاری روز ۱۹ رمضان به نام روز نهج البلاغه و با عنوان این مطلب که بزرگان دیگر مذاهب و نیز شخصیت‌های برجسته ادیان دیگر مکرر نهج البلاغه را مطالعه و درباره آن شرح‌های متعدد نوشتند، افزود: روز نهج البلاغه فرصتی برای بازگشت و رجوع و مطالعه نهج البلاغه است.

امام جمعه کنگان بیان کرد: پیشنهاد می‌شود مؤسسات و مراکز و خانه‌های قرآنی بخشی از کار خود را به حوزه نهج البلاغه اختصاص دهند.

محمودی گریزی به وضعیت سواحل و عدم رعایت حدود دین در ماه مبارک رمضان زد و گفت: هم مردم و هم مسئولان بایستی با ورودی جدی مانع هنجارشکنی شوند و اجازه ندهند عده‌ای حدود دین را زیر پا بگذارند.

وی در ادامه با گرامیداشت روز ۱۲ فروردین و عنوان این مهم که تشکیل حکومت اسلامی آمال انبیا و اولیای الهی بوده گفت: جمهوریت به نظام مقبولیت و اسلامیت به نظام مشروعیت می بخشد.

خطیب جمعه کنگان با اشاره به دشمنی دشمنان با جمهوری اسلامی و نیز از طرفی لزوم توجه به مبانی اصیل جمهوری اسلامی افزود: همه بایستی تلاش کنند که مبانی و قوانین کشور در مرحله عمل عینیت بخشیده شود.

محمودی به شعار سال و مسئله جهش تولید با مشارکت مردم اشاره و با عنوان این مسئله که هیچ دولتی بدون مشارکت مردم نمی‌تواند اقتصاد کشور را حل کند گفت: دولت و مجلس با عدم ارائه قوانین سخت و دست و پاگیر در مسیر سرمایه گذاران، زمینه و بستر را برای مشارکت بهتر و بیشتر مردم در نهضت جهش تولید را فراهم نمایند.

کد خبر 6064949

دیگر خبرها

  • مسؤولان جلوی هنجارشکنی‌ها را بگیرند
  • مراسم شب‌های قدر در مسجد وکیل و بوستان دراک‌ برگزار می‌شود
  • «بی‌طرفی»؛ سیاستی که وزیر ورزش از آن کوتاه نمی‌آید
  • ثبت افزون بر ۸ میلیون تردد در استان سمنان
  • شب های احیا در شبکه جام جم
  • مساجد و حسینیه‌ها پایگاه اصلی شروع راهپیمایی امسال روز قدس در یزد
  • سفر عاشقان مولا علی (ع) در شب‌های قدر به «کوی محبت»
  • چند خبر کوتاه از ورزش قزوین
  • شجاع کوتاه نمی‌آید، حتی در عشق آباد! (عکس)
  • تجلیل از ۵۲ راننده داوطلب خدمت خالصانه سفر اربعین