Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اکوفارس به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان ، احسان منصور کیایی گفت: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان با مشارکت گسترده شاغلین حمل و نقل جاده ای استان حضوری فعال در ارائه خدمات به زائرین اربعین حسینی خواهد داشت. رئیس کمیته حمل و نقل و سوخت ستاد اربعین حسینی در ادامه ضمن اشاره به تشکیل کمیته حمل و نقل و سوخت افزود: تشکیل این کمیته بستری مناسب برای پیشبرد هرچه بهتر برنامه های اجرایی مراسم بوده و از آنجاییکه استان اخلاق محور سمنان میزبان عبوری زوار استانهای شرقی و شمالی می باشد با تمسک جستن به راه و کلام امام حسین (ع) با آمادگی هر چه بیشتر گروههای امدادی و نظارتی بتوانیم خدمات شایسته ای را به زائرین ارائه نماییم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایشان با تاکید بر آمادگی ناوگان حمل ونقل مسافری استان برای ارائه خدمات به زائرین افزود : تمامی ظرفیت ناوگان مسافربری جاده ای استان با کمترین هزینه برای اعزام زائرین اختصاص یافته و کلیه تمهیدات برای ترددایمن زائران اربعین حسینی انجام شده است. وی ضمن تشکر از اقدمات ارزنده ستاد هماهنگی مراسم اربعین استان گفت : به منظور بررسی وضعیت ایمنی ناوگان مسافری استان بازدیدهای مشترک با هماهنگی پلیس راه استان از ناوگان اعزامی به عتبات عالیات اعم باری و مسافری انجام و نکات لازم به رانندگان و مدیران فنی شرکتهای حمل و نقل کالا و مسافر برای رعایت موارد مرتبط با ایمنی و حمل و نقلی قبل از سفر انجام خواهد شد تا زائرین عتبات عالیات با خاطری آسوده مسافرت کنند. مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان افزود : در ایام اربعین سالجاری با توجه به روند سفرهای انجام شده طی سالهای گذشته ، بدلیل تقاضای بالای زائرین در دوره اوج بازگشت و همچنین تعداد مسیرهای محدود بازگشت از مرز مهران بمنظور جلوگیری از بروز بحران و مدیریت سفرهای بازگشت زائرین براساس شیوه نامه ابلاغی خدمات رسانی به زائرین بر اساس طرح پس کرانه اجرا خواهد شد. ایشان ادامه داد : بر این اساس سفر هم استانی های عزیز که مرز مهران را برای بازگشت از تاریخ 24 لغایت 29 مهر ماه انتخاب می کنند ، دو مرحله ای بوده و ابتدا از مرز مهران به شهر کرمانشاه منتقل شده و از آنجا به استان سمنان عزیمت می نمایند . رئیس کمیته حمل و نقل و سوخت ستاد اربعین در ادامه گفت : بمنظور ارائه خدمات بهینه به زائرین تمامی مجتمع های خدماتی رفاهی در محور های استان آماده ارائه خدمات به هموطنان خواهند بود و عملکرد آنها توسط تیم های نظارتی اداره کل بررسی و بازدید خواهد شد. وی در ادامه افزود : تمامی امکانات حوزه راهداری شامل ، ماشین آلات سبک و سنگین ، راهدارخانه ها ی موجود در محورهای استان آماده ارائه خدمات به زائرین حرم حسینی خواهند بود . منصورکیایی در پایان گفت : سامانه پیامکی ۳۰۰۰۱۴۳ آماده دریافت نظرات، انتقادات، پیشنهادها و شکایات مردمی و سامانه پیامکی 30007070 آماده دریافت انتقادات و شکایتهای مسافرین از وضعیت نمازخانه ها ، مساجد و مجتمع های خدماتی رفاهی است . همچنین مسافرین محترم می توانند هرگونه شکایت خود را از طریق سامانه ۱۴۱ به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای اطلاع دهند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۵۵۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۲ برابری حجم طرح‌های راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای یزد

ایسنا/یزد مدیر کل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان یزد اعلام کرد: در حالی میزان قراردادهای این مجموعه در سال ۱۴۰۰ حدود ۲۰۰ میلیارد تومان بوده که این رقم در پایان اسفند ماه ۱۴۰۲ به حدود ۲۵۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.

«محمد رستگاری» به همراه معاونین این اداره کل در دیدار با آیت‌الله «محمدرضا ناصری» نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌ جمعه یزد، ضمن ارائه گزارش مختصری از اقدامات راهداری طی دو سال گذشته، اظهار کرد: در سال‌های اخیر مجموعه راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای تلاش‌های گسترده‌ای را در حوزه ایجاد راه‌های روستایی، حفظ زیرساخت‌های راه، اصلاح رویه راه‌ها، حمل‌ و نقل کالا و مسافر به کار گرفته است تا بهترین خدمات را به مردم ارائه کند.

وی افزود: بخشی از این تلاش‌ها را می‌توان در حجم قراردادهای منعقد شده جهت انجام طرح‌های متعدد مشاهده کرد که در سال ۱۴۰۰ میزان ریالی این قراردادها ۲۰۰ میلیارد تومان بوده ولی با افزایش حدود ۱۲ برابری در سال ۱۴۰۲ به ۲۵۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

رستگاری با بیان این که پیگیری‌های متعددی جهت جذب اعتبارات ملی از کانال‌های مختلف صورت گرفته است، ادامه داد: در سال ۱۴۰۰ قریب به ۲۸ هزار تن آسفالت در شبکه جاده‌ای استان پخش شد که این عدد با افزایش ۱۰ برابری در سال ۱۴۰۲ به ۳۰۴ هزار تن رسید.

وی همچنین به افزایش میزان خط‌کشی‌های انجام شده در بازه زمانی فوق از یک هزار و ۳۰۰ کیلومتر به شش هزار کیلومتر اشاره کرد و گفت: در حوزه حمل‌ و نقل مسافر که به صورت مستقیم با مردم ارتباط دارد علاوه بر مشکلات مربوط به ضعف ناوگان و کمبود آن، عدم‌ کفایت نیروی انسانی بسیار واضح احساس می‌شود تا جایی که کل مجموعه حمل‌ و نقل مسافر استان باید تنها با دو نفر نیرو مدیریت و نظارت شود.

مدیر کل راهداری استان به اقدامات انجام شده در حوزه مناسب‌سازی نرخ حمل‌ و نقل مسافر نیز اشاره و اضافه کرد: در سال ۱۴۰۳ مناسب‌سازی قیمت با هدف افزایش کیفیت خدمات ناوگان حمل‌ و نقل در دستور کار قرار دارد که با این برنامه انشاالله خدمات ارائه شده در ناوگان مسافربری، موجبات رضایت مردم را فراهم کند.

رستگاری در ادامه موضوع رفع نقاط حادثه‌خیز را مطرح کرد و افزود: بر اساس پایش های انجام شده تا پایان سال ۱۴۰۱ طی دو مرحله پایش حدود ۱۷۰ نقطه پرحادثه در استان شناخته شده بود که با تلاش راهداران، این تعداد به ۱۵ مورد کاهش یافته و موارد باقی‌مانده نیز در حال تکمیل جهت اصلاح است.

وی در ادامه به سیر کاهشی تصادفات در طرح نوروزی اشاره کرد و گفت: عمده تصادفات ناشی از عوامل انسانی از جمله سرعت غیرمجاز، خواب‌آلودگی و بی‌احتیاطی کاربران است که از ائمه جمعه و جماعات درخواست می‌شود جهت اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی مردم در این زمینه با مجموعه راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای همکاری ویژه داشته باشند تا در آینده بتوانیم آمار تلفات و حوادث جاده‌ای را به حداقل ممکن برسانیم.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی راهداری یزد، آیت‌الله ناصری نماینده ولی‌فقیه در استان نیز در ادامه به کمبودهای موجود در حوزه حمل‌ونقل کالا و مسافر اشاره کرد و گفت: با گسترش حمل‌ونقل ریلی و هوایی و کاهش حجم تردد خودروهای سنگین در جاده‌ها می‌توان علاوه بر حفظ زیرساخت‌ها، گامی بلند در زمینه حفظ جان انسان‌ها و کاهش هزینه‌ها، برداشت.

وی همچنین بر اهمیت اطلاع‌رسانی تأکید کرد و گفت: کاربران جاده برای جان خود و دیگران ارزش قائل بوده و برای حفظ آن نکات ایمنی را رعایت کنند.

ناصری در پایان تأکید کرد: مجموعه راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تلاش دارد تا بسترهای لازم جهت حفظ جان انسان‌ها را فراهم کند که این مهم خدمت بزرگ به جامعه و ملت شریف ایران است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ضرورت آمادگی برای میزبانی شایسته در سالگرد حماسه «بازی دراز»
  • آماده باش راهداران جنوب سیستان و بلوچستان برای مقابله با سیلاب‌های احتمالی
  • دستور استاندار سیستان و بلوچستان بر بسیج امکانات و آمادگی کامل مدیریت بحران
  • ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای برای سفرهای اربعین توسعه می یابد
  • ۱۶ مجتمع خدماتی رفاهی در راه‌های بوشهر در حال ساخت
  • احداث ۱۶ مجتمع خدماتی رفاهی در راه‌های استان بوشهر
  • آمادگی جهاد دانشگاهی فارس برای ارائه خدمات تحقیقاتی و درمانی پزشکی بازساختی
  • آمادگی جهاددانشگاهی فارس برای ارائه خدمات تحقیقاتی و درمانی پزشکی بازساختی
  • افزایش ۱۲ برابری حجم طرح‌های راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای یزد
  • نیروهای مسلح ما در آمادگی کامل به سر می‌برند