Web Analytics Made Easy - Statcounter

روزنامه گاردین روز دوشنبه در گزارشی در این زمینه نوشت: این اقدام ماهها پس از آنکه یک سفید پوست نژادپرست علیه مسلمانان دو مسجد در کرایست چرچ نیوزیلند اقدام به حمله تروریستی و مسلحانه کرد، اجرایی می شود. این حمله در ۱۵ ماه مارس  سال جاری میلادی منجر به کشته شدن ۵۱ نمازگزار مسلمان و مجروح شدن دستکم ۵۰ نفر دیگر شد و ویدئو فیلم این کشتار وحشیانه در فیس بوک به صورت زنده به نمایش گذاشته شد و علاوه بر آن در دیگر شبکه های اجتماعی مانند توییتر، یوتیوب و برنامه های متعلق به فیس بوک واتساپ و اینستاگرام به اشتراک گذاشته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«برنتون ترنت» متهم ۲۸ ساله  این حمله تروریستی، تبعه استرالیاست که به جرم کشتار و مجروح ساختن دهها نفر از مسلمانان در زندان به ‌سر می‌برد.

جیسیندا آردرن نخست وزیر نیوزیلند روز دوشنبه اعلام کرد که دولت برای پشتیبانی بیشتر از اقدامات علیه تروریست ها در فضای مجازی این سرمایه گذاری ۱۷ میلیون دلاری(نیوزیلند) -۱۴.۵ میلیون دلار آمریکا-  را به مدت ۴ سال انجام می دهد و این برنامه توانایی این کشور در یافتن، متوقف کردن و حذف محتوای تروریستی و خشونت آمیز افراطی آنلاین تقویت می کند.

وی در یک کنفرانس مطبوعاتی در ولینگتون پایتخت این کشور اعلام کرد: این سرمایه گذاری برای دو برابر کردن کارهای پژوهشی، تحقیقاتی، امور مربوط به پزشکی قانونی، اطلاعاتی و پیشگیری در وزارت امور داخلی مورد استفاده قرار می گیرد.

آردرن تاکید کرد که دولت در برنامه های جدید خود یک گروه ۱۷ نفره جدید از متخصصان حوزه سایبری را برای مقابله با محتواهای خشونت بار، نژادپرستانه و تروریستی به کار گمارده است.

خانم آردرن تاکید کرد:  از دنیای آنلاین باید در امور خیر استفاده شود، این فضا  جایی باشد تا ایده های خوب و صحیح در آن به اشتراک گذاشته شود، فناوری رشد کند، آزادی های مدنی حفظ شود. بنابراین از مردم نیوزیلند درقبال محتواهای خشونت بار  آنلاین  و هر گونه اقدامات تروریستی محافظت می کنیم.

وی اذعان کرد که  برنامه مقابله با افراط گرایی خشونت بار آنلاین  بخش مهمی از پاسخ ما به حملات تروریستی ۱۵ مارس است.

نخست وزیرنیوزیلند پس از حمله تروریستی علیه مسلمانان، مقابله با فضای خشونت بار آنلاین و کاهش میزان اسلحه دردست مردم دراین کشور را در اولویت برنامه های دولت قرار داده است.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرایست چرچ نیوزیلند افراط گرایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۵۵۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمیته امنیت روانی استان اردبیل در دادستانی تشکیل می‌شود

ایسنا/اردبیل دادستان مرکز استان اردبیل در تشریح برنامه‌های عملیاتی دادسرا در سال جدید، از تشکیل کمیته امنیت روانی خبر داد.

جلال آفاقی با اعلام این که شناسایی بسترهای فسادزا و عوامل نارضایتی مردم از دستگاه‌ها و مقابله با آنها به عنوان شعار سال دادستانی اردبیل انتخاب شده است، برنامه‌های عملیاتی سال جدید دادسراهای استان را تشریح کرد و افزود: امور نظارت بر ضابطین و زندان‌ها، مبارزه با قاچاق و جرایم سازمان‌یافته جزو اولویت اقدامات خواهد بود.

وی هم چنین به اهمیت موضوع حقوق عامه اشاره کرده و اظهار داشت: پیشگیری از وقوع جرایم و آسیب‌های اجتماعی، امور حسبی، امور فرهنگی و اجتماعی، امنیت انسانی و سلامت، صیانت از حقوق بیت‌المال و کنترل مجرمان حرفه‌ای و سابقه‌دار به عنوان بخشی از برنامه‌های عملیاتی سال جاری درسطح استان مدنظر قرار گرفته است.

آفاقی، صیانت از حریم امنیت در تمام ابعاد آن را رسالت خطیر دادستانی دانسته، از تشکیل کمیته امنیت روانی استان ظرف چند روز آتی در دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان خبر داد.

به گزارش ایسنا و به نقل از مرکز رسانه دادستانی اردبیل، دادستان مرکز استان با اشاره مجدد به شعار سال دادستانی اردبیل مبنی بر شناسایی بسترهای فسادزا و عوامل نارضایتی مردم از دستگاه‌ها و مقابله با آن، افزود: در سال جدید نظارت بر عملکرد دستگاه‌ها و ارزیابی و رصد مستمر تکالیف از حیث ترک با جدیت و بیش از پیش، دنبال می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ایران: جهان با ماجراجویی خطرناک اسرائیل مقابله کند
  • حمله اسرائیل به سوریه
  • مقابله پدافند هوایی سوریه با اهداف متخاصم
  • وضعیت عجیب 4 متهم حمله تروریستی مسکو در دادگاه + عکس ها
  • کرملین خواستار توجه بیشتر تلگرام به سوء استفاده گروه‌های تروریستی شد
  • دولت روسیه به تلگرام: فیلترت نمی کنیم، ولی دقت کن تروریست ها هم ازت استفاده میکنن!
  • تعیین کلان پروژه‌های هوش مصنوعی در کشور/جزئیات ۵ طرح پایش مبتنی بر فناوری روز دنیا
  • مسجد مقدس جمکران به برنامه‌ریزی کلان نیاز دارد
  • کمیته امنیت روانی استان اردبیل در دادستانی تشکیل می‌شود
  • اندونزی در آماده باش مقابله با حملات تروریستی پس از تیراندازی در روسیه