Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-18@13:45:16 GMT

خوردنی های روزهای آلودگی هوا/بهترین ساعت خواب شبانه

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۵۵۴۶۰

خوردنی های روزهای آلودگی هوا/بهترین ساعت خواب شبانه

به گزارش خبرگزاری مهر، شهپر کاوه، به اصول ۶ گانه تندرستی در طب سنتی پرداخت و با اشاره به افزایش آلودگی هوا در زمستان در تهران، تاکید کرد: در ایام آلودگی هوا باید از مصرف غذاهای سرخ کردنی، بادمجان، گوشت و عدس و...، که باعث افزایش سودا می شود، پرهیز شود.

وی، خوردن سیب شیرین، انار ملس، پرتقال شیرین، سالاد کاهو و هویج با روغن زیتون را در شرایط آلودگی هوا مناسب دانست و بر پرهیز از مواد یبوست آور، آرایش سنگین، حمام طولانی، ورزش سنگین و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. توصیه کرد.

کاوه با اشاره به مزاج فصول مختلف سال، خاطرنشان کرد: در هر فصلی از سال متناسب با طبیعت آن شاهد افزایش بیماری ها هستیم.

به گفته وی، در فصل زمستان دستگاه گوارش انسان در بهترین حالت عملکردی قرار دارد و به همین دلیل برخی از غذاها نظیر آش رشته، کله پاچه، حلیم و...، را بهتر هضم می کند.

کاوه، خوب جویدن و برداشتن لقمه های کوچک را در کاهش بیماری ها و حفظ سلامتی موثر دانست و افزود: حذف شام به عنوان وعده غذایی بسیار مهم، ممنوع است. 

وی ادامه داد: شام وعده بسیار مهمی است به شرط آنکه دو سه ساعت قبل از خواب صرف شود. در هنگام خواب بخش زیادی از جریان خون به سمت سیستم گوارش می رود تا به هضم غذا بپردازد در صورتی که معده خالی باشد به سمت هضم مواد بدن می رود و این موضوع باعث آسیب بسیار بر سلامتی می شود.

عضو هیئت علمی دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، هر گونه افراط و تفریط غذایی را ناشایست برشمرد و بر رعایت اعتدال و پرهیز از پرخوری یا گرسنگی شدید تاکید کرد.

کاوه افزود: بهترین خواب قبل از نیمه شب و بهترین زمان آن از ساعت ۲۲ تا سحر است و خواب روز، به جز خواب قیلیوله(قبل از ظهر شرعی) مضر است.

اصول صحیح آب خوردن، مصرف میوه ها در فصل خود، پرهیز از ورزشی که فرد پس از آن احساس ضعف کند، ورزش کردن در زمان اعتدال هوا در فصول مختلف، حالت صحیح بدن هنگام خوابیدن و...، از دیگر توصیه های این متخصص طب سنتی است.

کد خبر 4746244 حبیب احسنی پور

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی طب سنتی وزارت بهداشت اجلاس وزرای بهداشت اربعین 98 دندانپزشکی سرطان سعید نمکی آلزایمر تجهیزات پزشکی سرطان پستان بهداشت دهان و دندان ایدز چاقی سالمندی روماتولوژی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۵۵۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش دمای تهران طی روزهای پایانی هفته

به گزارش خبرگزاری مهر، اداره کل هواشناسی استان تهران اعلام کرد: بر اساس بررسی نقشه‌های پیش‌یابی و تحلیل الگوهای همدیدی، وضعیت جوی استان تهران طی پنج روز آینده آسمان صاف تا قسمتی ابری، گاهی همراه با وزش باد و در ساعات بعد از ظهر همراه با افزایش ابر و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

طی این مدت در بخش‌های شمالی و ارتفاعات استان در بعضی ساعات رگبار باران، وزش باد و احتمال رعد و برق، در ارتفاعات بالادست گاهی رگبار برف مورد انتظار است.

از روز جمعه (۳۱ فروردین) در بخش‌هایی از استان به‌ویژه بخش‌های جنوبی و غربی وزش باد نسبتاً شدید تا شدید پیش‌بینی می‌شود.

در روزهای پنجشنبه (۳۰ فروردین) و جمعه (۳۱ فروردین) افزایش نسبی دما و در روز شنبه کاهش دما مورد انتظار است.

بر اساس این گزارش، آسمان تهران فردا (۳۰ فروردین) صاف تا کمی ابری، گاهی وزش باد با حداقل دمای ۱۷ و حداکثر دمای ۲۵ درجه سانتیگراد و در روز جمعه (۳۱ فروردین) صاف، در بعدازظهر افزایش ابر، گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۷ و حداکثر دمای ۲۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

طبق اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ایستگاه ورامین با بیشینه دمای ۲۵ درجه سانتیگراد، گرم‌ترین ایستگاه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

کد خبر 6081075

دیگر خبرها

  • افزایش تدریجی دما در آذربایجان غربی در روزهای آتی
  • زنان کمتر می‌خوابند و استرس بیشتری دارند
  • زرد، آبی، بی‌خوابی/ چگونه تلفن هوشمند چرخه زیستی را مختل می‌کند؟
  • توصیه به پرهیز از توقف در بستر رودخانه زاینده رود
  • افزایش دمای تهران طی روزهای پایانی هفته
  • تعطیلی پنجشنبه‌ها از کی اجرا می‌شود؟
  • خطوط قرمز بهترین شهرداران دنیا
  • برگزاری مانور امداد و نجات در کوهستان شبانه به همت هلال احمر آذربایجان غربی
  • زرد، آبی، بی‌خوابی/ تلفن هوشمند چگونه چرخه زیستی را مختل می‌کند؟
  • نگاهی به فیلم سینمایی رمانتیسم عماد و طوبی