Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-24@05:12:11 GMT

اعزام روزانه ۸۰ اتوبوس از همدان به مرز مهران

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۵۵۴۸۷

اعزام روزانه ۸۰ اتوبوس از همدان به مرز مهران

صادقی گفت: با توجه به افزایش سفر زائران به عتبات عالیات مقرر شده است که جابه‌جایی زائران در دو مرحله انجام شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان، به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان «جعفر صادقی» با بیان اینکه روزانه حدود 70 تا 80 اتوبوس زائران اربعین حسینی را از همدان به مرز مهران منتقل می‌کنند، گفت:  قرار است ابتدا زائران از مرزهای چهارگانه به پس‌کرانه همدان، کرمانشاه و اندیمشک انتقال یابند و زائران از این استان‌ها به شهرهای خود بازگردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون اداره‌ کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان با اشاره به اینکه همدان پس‌کرانه 6 استان خواهد بود، اظهار داشت: زائران استان‌های قم، گلستان، مازندران، خراسان رضوی، خراسان شمالی و مرکزی قرار است از مرزها به همدان انتقال یافته و از همدان به شهرهای خود بازگردند.

 

وی با بیان اینکه اکنون روزانه حدود 70 تا 80 اتوبوس برای انتقال زائران به مهران در نظر گرفته شده است گفت: از 24 مهرماه که بازگشت زائران افزایش می‌یابد، 600 دستگاه اتوبوس از مرزها به سمت همدان حرکت می‌کنند و به طور میانگین 800 اتوبوس جابه‌جایی زائران از همدان به سایر استان‌ها را خواهند داشت.

 

صادقی با بیان اینکه اتوبوس‌های 6 استان فوق که همدان پس‌کرانه آنهاست، برای انتقال زائران در همدان هستند گفت: این اتوبوس‌ها طبق شیفت‌بندی مسافران خود را ساماندهی کرده و جابه جا خواهند کرد.

 

پایان پیام/89

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی زائران اربعین حسینی اربعین پیاده روی اربعین حب الحسین یجمعنا اربعین ۹۸ مرز بین المللی شلمچه مسجد کانون های مساجد شیراز اتوبوسرانی استان همدان اعزام زائران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۵۵۴۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ازسرگیری عمره پس از ۹ سال

ایران از سال ۱۳۹۴ به دنبال وقایعی که برای برخی زائران در فرودگاه جده رخ داد، عمره را تعلیق کرد. با ازسرگیری روابط دیپلماتیک ایران و عربستان، دو کشور برای بازگشت زائران ایرانی به عمره توافق کردند. قرار بود نیمه دوم سال ۱۴۰۲ با اعزام حدود ۷۰ هزار نفر، عمره بار دیگر برای زائران ایرانی برقرار شود، که طبق اعلام سازمان هواپیمایی به دلیل صادر نشدن مجوز‌های پرواز و وجود برخی مشکلات فنی، این سفر به تعویق افتاد. تا آن زمان حدود ۴۱ هزار و ۲۰۰ نفر برای سفر عمره ثبت‌نام و هزینه را واریز کرده بودند، که با تعلیق عمره، سازمان حج و زیارت با حفظ اولویت اعزام، پول این زائران را برگرداند.

به گزارش ایسنا، در فروردین‌ماه ۱۴۰۳ و پس از پایان ماه رمضان، سازمان هواپیمایی از صدور مجوز پرواز‌های عمره از سوی عربستان خبر داد. سازمان حج و زیارت نیز اعلام کرد کاروان‌ها از سوم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ آغاز می‌شود و براساس ثبت‌نام‌های قبلی، آن‌هایی که به لحاظ زمانی زودتر ثبت‌نام و پول را واریز کرده بودند، در اولویت اعزام هستند.

کاروان‌های عمره حدودا ۸۵ نفره خواهد بود و پیش‌بینی سازمان حج و زیارت، اعزام حدود پنج‌هزار نفر در قالب ۶۰ کاروان بود، که اکنون گفته می‌شود جمع کمتری اعزام می‌شوند.

برای اعزام کاروان‌های عمره یک بازه زمانی ۱۰ روزه درنظر گرفته شده است، که پرواز‌های آن از بامداد دوشنبه سوم اردیبهشت‌ماه با اعزام روزانه دو کاروان آغاز می‌شود و آخرین پرواز رفت عمره ۱۳ اردیبهشت‌ماه خواهد بود. نخستین پرواز‌ها از بامداد دوشنبه و از دو فرودگاه تهران و مشهد انجام می‌شود و از آنجا که اعزام کاروان‌های حج تمتع از ۲۴ اردیبهشت‌ماه آغاز خواهد شد، بازگشت عمره‌گزاران ایرانی به کشور، پیش از آن تاریخ برنامه‌ریزی شده است.

دیگر خبرها

  • اعزام زائران حج عمره سیستان وبلوچستان به سرزمین وحی
  • پذیرایی نجم‌الدین شریعتی از زائران در چایخانه حرم مطهر رضوی
  • اعزام یک کاروان ۸۵ نفره از گلستان به سفر حج عمره
  • اعزام ۲۶۰ زائر از استان اصفهان به سرزمین وحی
  • تصاویر آغاز اعزام ایرانی‌ها به عمره پس از ۹ سال + فیلم
  • اعزام زائران خانه خدا به سرزمین وحی از امروز
  • زائران خانه خدا اراهی سرزمین وحی می‌شوند
  • ازسرگیری عمره پس از ۹ سال
  • اعزام روزانه ۵۰۰ زائر به سرزمین وحی در عملیات حج عمره ۱۴۰۳
  • ◄ استفاده ۸ هزار دانش آموز قروینی از اتوبوس رایگان در اردوی عملی آمادگی دفاعی