Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، آکو جوانمردی مسئول امور معادن مهاباد گفت: ۱۲ نوع ماده معدنی در این شهرستان استحصال می‌شود که مهمترین و بیشترین سنگ‌های استخراج شده به ترتیب شامل سنگ لاشه آهکی به میزان ۵۲ هزار تن، سنگ آهن با ۳۰ هزار تن و سنگ پوکه معدنی با ۱۱ هزار تن است.

او مهاباد را یکی از قطب‌های اصلی استخراج سنگ باریت در کشور دانست و افزود: نیمه نخست امسال ۱۰ هزار و ۹۴۰ تن سنگ باریت که ماده موثر در صنعت نفت نیز به شمار می‌آید از معادن این شهرستان استخراج شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: از سنگ باریت در خنک و روان کردن مته‌های حفاری، پوشش درونی چاه‌های نفت، انتقال مواد ناشی از حفاری به داخل زمین و کنترل فشار‌های غیرعادی درون چاه‌های نفت و گاز استفاده می‌شود.

مسئول امور معادن مهاباد شمار معادن فعال این شهرستان را ۳۱ مورد عنوان کرد و گفت: ۲۵ معدن نیز به دلیل نبود بازار فروش، کاهش ساخت‌وساز و افزایش قیمت تمام شده مواد معدنی استخراج شده و هم‌اکنون غیرفعال است.

جوانمردی اضافه کرد: در سال جاری هم سه پرونده اکتشاف پس از تکمیل مراحل آن برای صدور پروانه بهره‌برداری به مرکز استان ارسال شده است.

او با بیان اینکه هم‌اکنون ۱۸ واحد فناوری مواد معدنی در این شهرستان فعال است، گفت: در زمان حاضر ۴۰ درصد کل مواد استخراجی در این شهرستان فرآوری و بقیه به علت کمبود ماشین‌آلات به تبریز و اصفهان ارسال می‌شود.

برخی از فرآورده‌های معدنی این شهرستان از جمله سنگ‌های تزئینی، تراورتن، مرمریت و گرانیت نیز به کشور‌های همسایه مثل ترکیه، افغانستان، عراق و جمهوری آذربایجان صادر می‌شود.

انتهای پیام/ج

افزایش ۳۳ درصدی استخراج از معادن مهاباد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: معدن صادرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۵۵۷۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارگیری محموله ۸۲ هزار تنی مواد معدنی در بندر امام خمینی

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان با اشاره به مزایای حاصل از بهره‌گیری از شناور‌های بزرگ در کاهش هزینه‌ها و گنجایش فراوان در حمل محموله‌ها که همواره از سوی صاحبان کالا مورد استقبال قرار می‌گیرد، گفت: این موضوع یکی از دغدغه‌های بنادر در جذب و ارائه خدمات به این گونه شناور‌ها بوده است که حاکی از رشد و توسعه بندر و ثبت توانایی‌های عملیاتی آن در رقابت با سایر بنادر است.   داود چگنی افزود: برای نخستین بار در منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی در حوزه صادرات مواد معدنی یک فروند شناور خارجی به ظرفیت بارگیری ۸۲ هزار تن پهلودهی شد که پس از بارگیری محموله کنسانتره سنگ آهن به میزان یاد شده، این شناور در هفته اخیر این بندر امام خمینی را به مقصد چین ترک کرد.   وی می‌گوید: به دنبال افزایش ترافیک کالا در بخش مواد معدنی، زمینه برای ساخت پایانه مکانیزه مواد معدنی با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این بندر بزرگ تجاری با هدف افزایش خدمات‌رسانی به صاحبان کالا و ایجاد بازار‌های جدید با انعقاد قرارداد ساخت پایانه مکانیزه مواد معدنی به ارزش ٢۴ هزار میلیارد فراهم شد که مراحل اجرایی آن امسال آغاز می‌شود.

دیگر خبرها

  • کشف، ضبط و معدوم سازی حدود ۱۹ تن انواع مواد خام دامی
  • بارگیری محموله ۸۲ هزار تنی مواد معدنی در بندر امام خمینی
  • رشد ۱۸ درصدی میزان وصول حقوق دولتی معادن در کردستان
  • در حادثه معدن لیبریا ۷ نفر کشته شدند
  • زمینه اشتغال ۷۰۰ نفر به صورت مستقیم در اردستان فراهم می‌شود
  • زمینه اشغال ۷۰۰ نفر به صورت مستقیم در اردستان فراهم می‌شود
  • ۷ نفر در حادثه معدن در لیبریا کشته شدند
  • اجرای طرح ارتقا امنیت اجتماعی نوروزی در شهرستان تویسرکان
  • کشف، ضبط و معدوم سازی ۱۹ تن مواد خام دامی در نهاوند
  • کشف و معدوم‌سازی ۱۹ تن انواع مواد خام دامی در نهاوند