Web Analytics Made Easy - Statcounter

 متن بیانیه نمانیدگان مجلس شورای اسلامی در محکومیت حمله نظامی ترکیه به کردهای سوریه را به شرح زیر است:

اخبار سیاسی- «امروز فریاد مظلومیت کردهای سوریه بر اثر تجاوز دولت ترکیه بلند است. در دنیایی که حاکمان آن دم از برادری،‌ عدالت و حمایت از مظلوم سر می‌دهند، سکوت ننگین سازمان‌های بین المللی در تاریخ مثل همیشه ثبت خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سکوت سیاسی دولت‌های مدعی حقوق بشر و سازمان ملل در تاریخ خواهد ماند. ریاست محترم مجلس شورای اسلامی  در اعتراض به حمله نظامی ترکیه به مردم بی‌دفاع سوریه سفر خود به ترکیه را لغو می‌نماید و این قابل تقدیر و تشکر است.

ما نمایندگان مجلس شورای اسلامی بر خود  لازم می‌دانیم که از مظلومان کُرد سوریه دفاع و حمایت کرده و انتظار داریم که دولت جمهوری اسلامی ایران که حامی مظلومان است، از طرق مختلف حمایت خود را از مطلومان کرد سوریه اعلام کند.»

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی ترکیه سوریه حقوق بشر سازمان ملل شورای اسلامی نمایندگان مجلس شورای دولت جمهوری اسلامی سوریه بیانیه حمله نظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۵۵۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه: هیچ همکاری نظامی با اسرائیل نداریم

سازمان صنایع دفاعی ترکیه و وزارت دفاع این کشور در بیانیه‌های جداگانه هرگونه همکاری در حوزه صنایع نظامی با رژیم صهیونیستی را تکذیب کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، وزارت دفاع ترکیه شامگاه سه شنبه هرگونه همکاری نظامی با رژیم اسرائیل از جمله آموزش نظامی یا همکاری در زمینه صنایع دفاعی را تکذیب کرد.

به نوشته الجزیره، این وزارتخانه در بیانیه‌ای گفت: «اسرائیل به اقدامات خشونت‌آمیز خود ادامه می‌دهد و به شکل بی هدف بیمارستان‌ها، مدارس، اماکن مذهبی، اردوگاه‌های آوارگان و غیرنظامیان را در نوار غزه هدف قرار می‌دهد، ترکیه همواره در کنار فلسطین است و نمی‌تواند در هیچ فعالیتی که به فلسطینی‌ها آسیب می‌زند، شرکت کند».

در ادامه این بیانیه آمده است: « این وزارتخانه هیچ گونه فعالیتی از جمله آموزش نظامی یا همکاری در زمینه صنایع دفاعی با اسرائیل ندارد».

سازمان صنایع دفاعی ترکیه نیز در بیانیه‌ای گفت که هیچ‌گونه همکاری در حوزه صنایع نظامی با رژیم صهیونیستی ندارد.

این تکذیبیه‌ها پس از آن صادر می‌شود که آخرین گزارش منتشر شده توسط اداره آمار ترکیه در مورد صادرات ترکیه به رژیم صهیونیستی، جنجال برانگیز شده است.

در میان صدها مطلب فاش شده در این گزارش، موارد 93، 28، 36 و 88 مورد توجه رسانه‌های ترکیه قرار گرفته، چرا که مربوط به صادرات باروت، مواد منفجره، قطعات اسلحه و مواد شیمیایی مختلف به ارزش حدود 50 میلیون لیره ترکیه (1.5 میلیون دلار) به اسرائیل است.

اما در مقابل وزارت بازرگانی ترکیه در بیانیه‌ای که در پاسخ به گزارش اداره آمار منتشر شد، تصریح کرد که بند 36 این گزارش به محصولات آتش بازی، کبریت، مواد قابل اشتعال و گاز فندک‌های شخصی اشاره دارد. این وزارتخانه همچنین منظور از صادرات سلاح را لوازم شکار و صید عنوان کرده است.

انتهای پیام

 

دیگر خبرها

  • روایت محمدجواد ظریف از آغاز روند آستانه درباره سوریه/ از دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی دستور دادند دکتر دهقان در نشست ها با روسیه و ترکیه شرکت نکند/ بخش نظامی ما از ابتکاری که ایران آغاز کرد، کنار گذاشته شد
  • فلسفه ملاقات وضیافت نمایندگان مجلس با ابراهیم رضایی در ژنو چه بوده است؟
  • تشییع پیکر شهید بهروز واحدی در حرم حضرت رقیه (س)
  • مروری بر مهم‌ترین تحولات سیاسی «آبان ماه» سال گذشته
  • مروری بر مهمترین تحولات سیاسی «آبان ماه» سال گذشته
  • ترکیه: هیچ همکاری نظامی با اسرائیل نداریم
  • دستاوردهای تعامل سازنده دولت سیزدهم با مجلس
  • بیانیه ارتش سوریه درباره حمله هوایی آمریکا به دیرالزور
  • بیانیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در محکومیت جنایت رژیم غاصب صهیونیستی در بیمارستان غزه
  • بیانیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در محکومیت جنایت هولناک رژیم غاصب صهیونیستی در بیمارستان شفا غزه