Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@11:39:26 GMT

معرفی شهدای فارس در کربلا

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۵۵۹۲۰

معرفی شهدای فارس در کربلا

مسئول کمیته فرهنگی موکب احمدبن موسی(ع) مستقر در کربلای معلی ضمن تشریح برنامه‌های فرهنگی این موکب گفت: یکی از برنامه‌های فرهنگی پرده‌خوانی است که طی آن هر شب یکی از شهدای استان فارس معرفی خواهد شد.

به گزارش ایسنا، صادق دهقانی دوشنبه ۲۲ مهر در جمع خبرنگاران حاضر در موکب احمدبن موسی(ع)، گفت: فعالیت‌های فرهنگی موکب در ۴ بخش نماز، قرآن، احکام و مهدویت اجرا و نمازهای سه وعده به جماعت و با حضور گسترده زائران به‌صورت روزانه در این موکب اقامه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به پیش‌بینی برنامه‌هایی بعد از اقامه هر نماز، گفت: بعد از اقامه نماز صبح دعای عهد و زیارت عاشورا قرائت می‌شود و بعد از نماز ظهر و عصر نیز احکام شرعی توسط امام جماعت بیان شده و سپس تلاوت قرآن انجام می‌شود و بعد از نماز مغرب و عشاء نیزهر شب برنامه «شمیم انتظار» با موضوع مهدویت و فرهنگ انتظار اجرا خواهد شد.

برپایی مراسم شبی با قرآن

دهقانی از برپایی مراسم شبی با قرآن با تلاوت قاریان استان فارس در این موکب خبر داد و افزود: همچنین به‌صورت روزانه جزءخوانی قرآن و ختم قرآن در این موکب انجام می‌شود به طوری که روزانه حداقل ۲ یا ۳ بار کل قرآن در این موکب ختم می‌شود.

مسئول کمیته فرهنگی موکب احمدبن موسی(ع) با بیان اینکه برنامه‌های فرهنگی موکب با محوریت فرهنگ انتظار اجرا می‌شود، گفت: معمولاً بعد از نمازهای مغرب و عشاء از سخنرانان و مداحان مطرح کشوری استفاده می‌کنیم.

وی، اجرای برنامه نمایشگاهی «اربعین بستر ظهور» در گام دوم انقلاب را از دیگر برنامه‌های اجرا شده در این موکب عنوان کرد و گفت: برنامه‌های فرهنگی در ۴ چادر بزرگ با جمعیت بیش از ۱۰۰۰ نفر و چادرهای کوچک با جمعیت ۴۰۰ نفر اجرا می‌شود.

دهقانی، اجرای مسابقات فرهنگی برای جوانان و نوجوانان و کودکان؛ پرده‌خوانی شهدا، اربعین، عاشورا و محرم و ارائه خدماتی در ۴ محور خیاطی، کفشدوزی، پیرایشگری و خطاطی را از دیگر برنامه‌های فرهنگی موکب احمدبن موسی اعلام کرد.

مسئول کمیته فرهنگی موکب احمدبن موسی(ع) با بیان اینکه غرفه‌ای در محوطه موکب با حضور علما و روحانیان به‌منظور پاسخگویی به شبهات اعتقادی و دینی برپا شده است، گفت: در این ایام از ۵ روحانی ثابت و ۱۵ روحانی سیار برای تمام چادرهای موکب استفاده می‌کنیم.

دهقانی با بیان اینکه در بخش بانوان نیز ویژه برنامه‌هایی با حضور مبلغان و سخنرانان اعزامی از بعثه مقام معظم هبری اجرا می‌شود که از جمله آن می‌توان به سخنرانی و مداحی و اقامه نمازهای جماعت اشاره کرد.

شب شعر عاشورا

مسئول کمیته فرهنگی موکب احمدبن موسی(ع) همچنین از برپایی شب شعر عاشورایی در این موکب خبر داد و گفت: به یاری خدا فردا شب این برنامه اجرا خواهد شد که در آن از پیرغلامان استان فارس نیز تجلیل می‌شود.

دهقانی با بیان اینکه یک پارک کودک با نام قاسم‌بن الحسن(ع) نیز برای کودکان در محوطه موکب برپا شده است، گفت: علاوه بر اینها یکسری هدایا از طریق خیران به کودکان و نوجوانان و همچنین معلولان و جانبازانی که مسیر نجف تا کربلا را پیاده طی کرده‌اند، اهدا خواهد شد.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری اربعین ۹۸ شهدا موکب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۵۵۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی جزییات برنامه های هفته فرهنگی اصفهان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛معاون فرهنگی شهردار اصفهان گفت:در این هفته برنامه‌های متنوع هنری، ادبی، فرهنگی و ورزشی شامل ۳۵۰ برنامه در مناطق و ۷۰ برنامه شهری تدارک دیده شده است.
کمال حیدری افزود: اصفهان پایتخت ورزش‌های زورخانه‌ای است که در همین راستا در میدان امام (ره) برنامه‌ریزی شده است.
دبیر هفته فرهنگی اصفهان نیز با بیان هدف این برنامه مبنی بر ارائه شاخص‌های هویتی اصفهان و آگاه بخشی به مسافران و شهروندان گفت: این برنامه‌ها با چند محور مکتب موسیقی اصفهان، تئاتر‌های خیابانی، تاریخ شفاهی کسبه قدیمی چهارباغ، هفته فیلم اصفهان، برنامه‌های اندیشه، فکری و فلسفه محور، نماد‌ها و اسطوره‌ها و … برپا می‌شود.
میثم بکتاشیان با اشاره به برنامه بین‌المللی سومین جشنواره و مسابقه پوپک افزود: در این دوره ۹ هزارو ۳۳۲ نفر شرکت و هزار و ۲۱۱ اثر از ۲۸ کشور دنیا ارسال شده است.
وی گفت: ۲۵۰ تئاتر خیابانی و پرده خوانی اجرا و در کنار آنها نمایش خیمه شب‌بازی در مدارس اصفهان، بازی‌های بومی و محلی در چهارباغ، استند مشاهیر و شهدا و … برگزار می‌شود.
ویژه‌برنامه‌های هفته فرهنگی اصفهان در مناطق مختلف و نقاط مرکزی شهر اصفهان را اینجا ببینید.
هفته فرهنگی اصفهان هر سال از سوم تا نهم اردیبهشت مقارن با تولد شیخ بهایی برگزار می‌شود؛ شعار این هفته امسال (اصفهان؛ شهر زنده، شهر زندگی) است.

طرح نامگذاری هفته اصفهان آبان ۱۳۸۴ در جلسه علنی شورای اسلامی این شهر به تصویب رسید.

شیخ بهاالدین محمد العاملی مشهور به شیخ بهایی یکی از چهره‌های ملی و بین المللی است، او علاوه بر علوم شرعی در ریاضیات، فیزیک، هندسه، مکانیک و نجوم هم تبحر داشت.

شیخ بهایی در سال ۱۰۳۰ هجری قمری در اصفهان رحلت کرد و بنا به وصیتش در مشهد مقدس به خاک سپرده شد.

دیگر خبرها

  • آغاز بزرگترین رویداد فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد
  • کنگره ۲ هزار شهید؛ بزرگترین رویداد فرهنگی کهگیلویه وبویراحمد
  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان
  • اینفوگرافیک/ تو را است معجزه در کف / مواردی که در قرآن معجزه عصای حضرت موسی
  • ۲۸۵ برنامه به مناسبت دهه کرامت در کهگیلویه و بویراحمد اجرا می‌شود
  • معرفی جزییات برنامه های هفته فرهنگی اصفهان
  • «زیر چتر اصفهان» در منطقه ۹ اصفهان اجرا می‌شود
  • نشست کمیته فضای مجازی و فرهنگی کنگره شهدای استان فارس برگزار شد
  • ساخت بیش از دو هزار برنامه فرهنگی و هنری ذیل کنگره ملی شهدای کهگیلویه و بویراحمد
  • ساخت بیش از دو هزار برنامه فرهنگی و هنری ذیل کنگره ملی شهدای استان