Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-25@00:56:57 GMT

سهام هپکو بصورت موقت به خصوصی سازی بازگشته است

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۵۶۰۹۹

سهام هپکو بصورت موقت به خصوصی سازی بازگشته است

استاندار مرکزی با بیان اینکه برخی رسانه‌ها برداشت نادرستی از موضوع واگذاری هپکو داشته اند، گفت: سهام هپکو بصورت موقت به خصوصی سازی بازگشته است.

به گزارش ایسنا، سیدعلی آقازاده در جمع خبرنگاران در مورد خبری که شب گذشته درخصوص بازگشت هپکو به دولت در فضای مجازی منتشر شد، گفت: برداشت نادرستی از موضوع واگذاری سهام هپکو در برخی رسانه‌ها صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در این خصوص اظهار کرد: بنده درخواستی از رییس جمهور داشتم مبنی بر اینکه قرارداد سهامدار عمده هپکو با خصوصی سازی فسخ شود تا راه برای واگذاری این سهام به یک گروه صالح‌تر هموار شود.

وی افزود: بدنبال این درخواست، رییس جمهور دستور لازم را صادر کرد و در نهایت بعد از یک پروسه ۲۰ روزه فسخ قرارداد انجام شد و به صورت طبیعی، قانونی و حقوقی با این اتفاق، سهام به صورت خودکار به فروشنده که سازمان خصوصی سازی است برمی گردد که البته این بازگشت به معنی بازگشت سهام به دولت نیست. این سهام به صورت موقت به خصوصی سازی به عنوان متولی سهم ۶۰ درصدی و نماینده دولت برگشته، چراکه قرارداد فسخ شده است.

وی افزود: در حال حاضر زمینه‌های مناسب و مطلوب واگذاری این سهم به افراد، گروه‌ها و شرکت‌هایی که صلاحیت دارند آماده می‌شود که این پروسه نیز ممکن است حدود ۴ ماه زمان ببرد.

آقازاده گفت: در این مدت مدت متولی سهام، سازمان خصوصی سازی است که با مکانیسم‌های دقیقی که در حال انجام است امید است یک گروه، شرکت، کنسرسیوم یا فردی که بتواند هپکو را با توجه به ظرفیت‌های بالای هپکو و نیاز‌های کشور به محصولات این شرکت اداره کند، برای واگذاری سهام این شرکت تعیین شود.

به گفته وی، واگذاری سهام به سهامدار جدید پس از مراحل گزینش و استعلام‌های لازم انجام خواهد شد وشورای تامین استان براساس مصوبه کارگروه ملی در تعیین سهامدار جدید نقش دارد و نظر استان در این خصوص اخذ می‌شود.

استاندار مرکزی درخصوص آذرآب نیز گفت: همچنان صحبت‌ها و رایزنی‌ها درخصوص این شرکت ادامه دارد. دو روز پیش با سهامدار عمده آذراب که بانک کشاورزی است جلسه داشتیم و مکانیسم ها، راهکار‌ها و شرایطی که سهامدار جدید آذرآب در موضوع خرید و تملک سهام می‌تواند داشته باشد را بررسی کرده و به چارچوب مناسبی رسیدیم که به تایید شورای تامین استان رسیده و شرایط نسبتا خوبی است.

آقازاده اظهار کرد: اگر با این شرایط هر متقاضی اعلام آمادگی کند من اینجا قول می‌دهم که آذرآب حتی بهتر از زمانی که در اختیار دولت بود اداره شود، اما این شرایط باید پروسه حدود دو ماهه را طی کند و پس از تایید بورس به صورت آگهی مزایده در بورس ارائه می‌شود. اگر متقاضی سهام آذراب با پذیرش این شرایط که بورس آنرا اعلام خواهد کرد، سهامداری این شرکت را بپذیرد، انشاءلله مشکل این شرکت حل خواهد شد.

وی درخصوص واگن پارس نیز گفت: براساس توافق انجام شده، این شرکت به مپنا واگذار می‌شود. در حال حاضر مذاکراتی بین نمایندگان ایدور با مپنا در حال انجام است و آخرین اختلاف نظر بین این دو ارگان در مورد قیمت است که ما به این حوزه ورود کرده و مشکل کارشناسی قیمت را حل می‌کنیم. بر این اساس در آینده نه چندان دور شاهد واگذاری واگن پارس به گروه مپنا خواهیم بود.

آقازاده در خصوص ماشین سازی نیز گفت: این شرکت در حال حاضر سفارشات خوبی دارد و کادر مدیریت و هیات مدیره در تلاش برای اخذ سفارش‌های مناسب هستند. این شرکت از ظرفیت بسیار خوبی برخوردار است و نیاز صنایع سنگین کشور به تولیدات این شرکت بسیار بالاست. اگر آذرآب و ماشین سازی مدیریت‌های خوب و فعالی داشته باشند هیچ مشکلی در سفارش و فروش محصولات نخواهیم داشت.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: هپکو دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۵۶۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پای فدراسیون فوتبال به خصوصی‌سازی رسمی استقلال و پرسپولیس باز شد

معاون واگذاری سهام و دارایی ها با ارسال نامه ای به مهدی تاج، رییس فدراسیون عرضه سهام باشگاههای پرسپولیس و استقلال را اعلام کرد.

طرفداری | معاون واگذاری سهام و دارایی ها سازمان خصوصی سازی با ارسال نامه ای به رییس فدراسیون از اطلاع رسانی عرضه سهام باشگاه های پرسپولیس و استقلال خبر داد.

محمود قامت، معاون واگذاری سهام و دارایی ها با ارسال نامه ای به مهدی تاج، رییس فدراسیون عرضه سهام باشگاههای پرسپولیس و استقلال را اعلام کرد.

در این نامه آمده است:این سازمان به استناد قانون اجرای سیاست های کلی اصل (44) قانون اساسی، مصوبات هیات واگذاری و سایر قوانین و مقررات مربوطه، نسبت به عرضه سهام شرکت ها با رعایت «دستورالعمل اجرایی روش انتخاب مشتریان راهبردی (استراتژیک) و احراز و پایش اهلیت مدیریتی در واگذاری ها» از طریق فرابورس اقدام کرده است.

در این راستا آگهی عرضه عمومی سهام در پایگاه اینترنتی این سازمان به نشانی www.ipo.ir (بخش آگهی های عرضه (اصل 44)) درج و خلاصه آگهی نیز در تاریخ های 26 فروردین ماه (نوبت اول) و 27 فروردین ماه (نوبت دوم) در روزنامه های ایران و سازندگی منتشر می شود.

از دست ندهید ????????????????????????

باخت دیوید تیلور، دردسر تازه برای حسن یزدانی تصاویر سه‌بعدی علیه ژاوی: توپ یامال گل نشده بود! باورنکردنی؛ لالیگا تکنولوژی خط دروازه ندارد کامنت تمسخرآمیز وینیسیوس؛ فکر کردی بلینگامی؟

دیگر خبرها

  • آیین واگذاری «استقلال» و «پرسپولیس» آغاز شد
  • اقتصاد فوتبال ایران رونق می‌گیرد؟
  • معاون وزیر اقتصاد: استقلال و پرسپولیس رسما واگذار شدند
  • راه خصوصی‌ سازی ایران‌ خودرو و سایپا باز می‌ شود؟
  • با حضور وزرای اقتصاد و ورزش؛ آیین رسمی واگذاری سرخابی ها فردا برگزار می شود
  • پایان دو دهه پرحاشیه استقلال و پرسپولیس/ منتظر «هندوانه دربسته»
  • ارسال نامه سازمان خصوصی سازی به رئیس فدراسیون فوتبال +تصویر
  • ارسال نامه سازمان خصوصی سازی به رئیس فدراسیون فوتبال
  • پای فدراسیون فوتبال به خصوصی‌سازی رسمی استقلال و پرسپولیس باز شد
  • نامه سازمان خصوصی‌سازی به فدراسیون برای واگذاری استقلال وپرسپولیس