Web Analytics Made Easy - Statcounter

با توجه به راهپیمایی میلیونی زائران اربعین حسینی (ع) از اقصی نقاط کشور به سمت کشور عراق، پلیس پیشگیری توصیه‌هایی برای حفظ امنیت عمومی مسافران صادر کرد. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، با توجه به راهپیمایی میلیونی زائران اربعین حسینی (ع) از اقصی نقاط کشور به سمت کشور عراق، پلیس پیشگیری توصیه‌هایی برای حفظ امنیت عمومی مسافرانی که قصد پیاده روی در محور‌های مواصلاتی منتهی به مرز‌های چهارگانه و ورود و خروج از مرز‌ها را دارند صادر نمود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس متن این توصیه‌ها به شرح ذیل است:

الحُسین یَجمُعنا

توجه به هشدار‌های پلیس و همکاری با خادمان نظم و امنیت ضامن ارتقاء امنیت عمومی مسافران در این حرکت عظیم معنوی است لذا از زائران خواهشمند است با رعایت نظم و انضباط و توجه به توصیه‌های پلیس در برقراری نظم و امنیت سهیم باشند.
۱ـ ایستگاه‌های بازرسی پلیس مستقر در محور‌های مواصلاتی

در هنگام عبور از محل ایستگاه‌های بازرسی پلیس خواهشمند است ضمن صبر و حوصله از وقفه احتمالی که ممکن است در سفر شما ایجاد شود نکات ذیل را رعایت فرمایید:

ـ. ضمن کاهش سرعت خودرو در زمان نزدیک شدن به ایستگاه بازرسی از سبقت و تغییر مسیر به چپ یا راست خودداری شود.

ـ. همکاری با مأموران مستقر در ایستگاه بازرسی در زمان بازدید خودرو و عمل به وظایف قانونی توسط پلیس مورد تاکید است.

ـ. آماده نمودن مدارک شناسایی خود و همراهان و مدارک خودرو قبل از شروع بازرسی توسط مأمور ایستگاه بازرسی و پاسخگویی به سوالات مأموران با صبر و حوصله به منظور تسریع در شد آمد.

ـ. پرهیز از نور بالا کردن چراغ خودرو در شب و هنگام نزدیک شدن به ایستگاه بازرسی پلیس.

۲ـ توقفگاه‌های زائران

از زائران محترم و گرامی که قصد استراحت در توقفگاه‌های مجاز ستاد برگزاری اربعین را دارند خواهشمندیم برای جلوگیری از بروز مشکلات احتمالی و ارتقاء امنیت ضمن همکاری با متولیان امر نکات ذیل را رعایت نمایند:

ـ. از توقف و استراحت در توقفگاه‌های غیر مجاز خودداری و از مجاز بودن توقفگاه که توسط ستاد برگزاری مراسم اربعین دایر شده است اطمینان حاصل نمایید.

ـ. اگر قصد استراحت در توقفگاه‌ها را دارید، در صورت به همراه داشتن پول و اشیاء قیمتی، محل مناسب و مطمئنی را برای حفظ و حراست آن‌ها نزد خود انتخاب کنید و از نگهداری آن‌ها در خودرو پرهیز نمایید.

ـ. اگر قصد استراحت در توقفگاه‌ها را دارید، درصورت سفربا خودروی شخصی از پارک خودرو در محل امن و قفل بودن درب خودرو اطمینان حاصل نمایید.

ـ. در صورت مشاهده رفت و آمد افراد با رفتار‌های مشکوک موضوع را سریعا به مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ یا به کارکنان پلیس حاضر در محل اطلاع داده و همکاری لازم را تا برطرف شدن موضوع با عوامل انتظامی داشته باشید.

۳ـ پارکینگ‌های پیش بینی شده برای خودرو‌های زائران

جهت رفاه حال زائرانی که با خودروی شخصی تا شهر‌های مرزی عزیمت می‌کنند پارکینگ‌هایی در جوار توقفگاه‌ها و پایانه‌های مرزی احداث شده است، از زائران محترم خواهشمند است برای برقراری نظم و امنیت و جلوگیری از حوادث و مشکلات ترافیکی و تحمیل خسارات مالی به رعایت نکات ذیل اهتمام ورزند:

ـ. جهت پارک خودروی خود در پارکینگ حتما اقدام به اخذ قبض از متصدیان پارکینگ نموده و تا زمان مراجعت قبض را نزد خود نگه دارید.

ـ. از نگهداری پول و اشیاء قیمتی در خودرو اکیدا خودداری نمایید.

ـ. از نگهداری مواد اشتغال زا در خودرو پرهیز نمایید.

ـ. از قفل بودن درب خودرو اطمینان حاصل کنید و در نگهداری کلید خودروی خود کوشا باشید.

ـ. هرگاه متوجه رفتار مشکوک و یا به همراه داشتن وسایل نامتعارف برخی مسافران شدید موضوع را سریعا به نیرو‌های پلیس مستقر در پارکینگ یا به ۱۱۰ اطلاع دهید.

ـ. از رفت و آمد‌های غیر ضروری در محوطه پارکینگ خودداری و سعی کنید یک مکان مشخص برای انتظار همسفران انتخاب کرده و تا زمان حرکت از جابه جایی پرهیز نمایید.

ـ. هنگام قرار گرفتن در ازدحام جمعیت مراقب جیب و وسا یل همراه خود بوده و از قابل دسترس بودن و رها نبودن آن‌ها اطمینان حاصل نمایید.

۴ـ جلوگیری از آسیب‌های ناشی از ازدحام جمعیت

ـ. در گیت‌های خروجی و ورودی پایانه‌های مرزی از عجله نمودن برای عبور از گیت‌ها خودداری نمایید.

ـ. در انتخاب گیت‌های خروجی به تذکرات و هشدار‌های متولیان امر توجه و همکاری لازم را با پلیس به عمل آورید.

ـ. در صورتی که فاقد گذرنامه و سایر مدراک مورد نیاز هستید به باجه‌های پلیس گذرنامه تعیین شده جهت رفع مشکل مراجعه نمایید.

ـ. قبل از آغاز سفر سعی شود در البسه و یا وسایل همراه افراد ناتوان، کهنسال و خردسال اطلاعات ضروری شامل (مشخصات فردی، آدرس، شماره تلفن و در صورت اعزام با کاروان مشخصات کاروان) الصاق شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: زائران اربعین پلیس پیشگیری توصیه های پلیس اربعین 98

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۵۶۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرقت‌ها در استان بوشهر ۷ درصد کاهش یافت

به گزارش خبرنگار مهر، عمار شهنیایی صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تأمین امنیت جامعه خط قرمز دستگاه قضائی است اظهار کرد: بر اساس سند تحول قضائی نیاز است اقدامات پیشگیرانه و قاطعانه در مورد افرادی که نظم و امنیت جامعه را بر هم زده‌اند در دستور کار قرار گیرد.

دادستان دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان بوشهر، درباره برنامه راهبردی استان بوشهر برای پیشگیری و مقابله با بزه سرقت در سطح استان بوشهر گفت: سرقت از جمله جرایمی است که بالای ۷۰ درصد جرایم کیفری استان را به خود اختصاص داده و برای کنترل و کاهش وقوع این دسته از جرایم نیاز به برنامه ریزی برای تقویت پیشگیری وضعی، اجتماعی، رسانه‌ای و کیفری وجود دارد.

اجرای اقدامات پیشگیرانه و قاطعانه

وی با بیان اینکه در موضوع مهم پیشگیری از وقوع سرقت، حداقل ۲۷ دستگاه به استناد دستورالعمل صادره دارای شرح وظایف مصرح و مشخص است، گفت: تأمین امنیت جامعه خط قرمز دستگاه قضائی بوده و بر اساس سند تحول قضائی نیاز است اقدامات پیشگیرانه و قاطعانه در مورد افرادی که نظم و امنیت جامعه را بر هم زده‌اند و به اموال مردم خسارت وارده می‌کنند با هدف کاهش جامعه آمار کیفری باید در دستور کار قرار گیرد.

شهنیایی اضافه کرد: در همین راستا، قرارگاه پیشگیری و مقابله با سرقت در دستگاه قضائی استان به صورت ماهیانه با هدف و رویکرد مطالبه‌گری و استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و فرصت‌هایی که وجود دارد برگزار شد که خوشبختانه در کاهش بسترهای وقوع جرم و افزایش فرصت کشف با روش علمی و کارآگاهی مؤثر بوده است.

مقابله هدفمند و مؤثر با بزه سرقت

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان بوشهر گفت: بر اساس آمار، میزان سرقت در سال جاری تا این لحظه در استان بوشهر نسبت به مدت مشابه در سال گذشته کاهش ۷ درصد کاهش داشته است.

وی تصریح کرد: همچنین دستگاه قضائی استان مأموریت پیشگیری و مقابله هدفمند و مؤثر با بزه سرقت را با همکاری و مشارکت شهروندان و هم‌افزایی و هم‌‎پوشانی سایر دستگاه‌ها تا پایان سال با جدیت دنبال خواهد کرد.

کد خبر 6080875

دیگر خبرها

  • احداث پارکینگ با ظرفیت پذیرش ۱۰ هزار خودور زائران اربعین در پایانه مرزی مهران
  • ایجاد پارکینگ با ظرفیت ۱۰ هزار خودرو در مرز مهران
  • نیازهای حمل و نقل سفر زوار اربعین در مریوان تامین شود
  • کردستان برای سومین سال میزبان زائران اربعین شد
  • توقیف خودرو قاچاق ۱۰۰ میلیاردی در مشهد
  • سرقت‌ها در استان بوشهر ۷ درصد کاهش یافت
  • نقش مدیریت مردم در پیاده روی اربعین پر رنگ از پیش شود
  • استفاده از تمامی ظرفیتها برای میزبانی از بزرگترین پیاده روی جهان
  • کشف ۱۲ هزار قوطی اکتان بنزین در جنوب تهران
  • کشف انبار کالای قاچاق در جنوب تهران