Web Analytics Made Easy - Statcounter

قربانعلی محمدپور روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: پروژه هایی مانند بازگشایی آبراهه‌های تالاب از جمله پلنگ ور ، رودخانه کلسر و همچنین احیاء تله رسوبگیر سیاه درویشان که با هدف برقراری تبادل هیدرولیکی بالادست و پایین دست منطقه انجام شده از جمله اقداماتی است که از وارد آمدن خسارت ناشی از سیلاب، جلوگیری کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر لزوم ادامه اجرای این طرح ها افزود: این گونه حوادث زنگ خطری است تا اجرای پروژ های احیاء و مدیریت منابع آبی با سرعت بیشتری انجام تا در بارش های شدید آینده از خسارت های سیل جلوگیری شود.

احیاء کلاس آبی ترکستان اسپند، احیاء آبراهه منطقه حفاظت شده سیاه کشیم و اسپند که منجر به هدایت و خروج سیلاب از جاده و مناطق مسکونی بالادست در چند روز اخیر شد؛ از دیگر اقداماتی بود که مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان به آنها اشاره کرد.

محمدپور یادآور شد: جمیع این اقدامات سبب شد تا بخشی از صومعه سرا ، کسماء و ازگم و همچنین روستاهای کلسر ، اسپند ، اسلام آباد ، قاضیانده و میانده که به طور مستقیم در معرض خطر سیل و آبگرفتگی قرار داشتند از حوادث احتمالی نجات یافتند.

طی سال های اخیر به واسطه نزولات جوی و بارش های مکرر شاهد وقوع سیل و تخریب مناطق در سطح استان بوده ایم که بر همین اساس اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان اجرای پروژه هایی را در درستور کار قرار داد تا با مدیریت منابع آبی و تعدیل کننده اکولوژیکی از خسارات احتمالی سیلاب جلوگیری به عمل آورد.

طبق اعلام اداره کل هواشناسی گیلان، سامانه بارشی از عصر دیروز (یکشنبه) تضعیف شده و شاهد کاهش ناپایداری های جوی و ابر هستیم و افزایش دما تا پایان هفته مورد انتظار است. بر همین اساس آسمان امروز در  استان صاف تا نیمه ابری، افزایش دما، گاهی افزایش ابر و وزش باد، احتمال بارش پراکنده پیش بینی شده است.

بیشترین میزان بارش در شهرستان املش با ۲۳۷ میلیمتر ، رودسر با ۲۰۰ میلیمتر و در غرب استان نیز رضوانشهر ۱۲۷میلیمتر و تالش با ۱۲۰ میلیمتر بوده که در مدت کمتر از ۲۴ ساعت گزارش شده است.

۷۲۹۶/۲۰۰۷/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محیط زیست رشت خسارت سیل گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۵۶۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث تقاطع‌های غیر همسطح رشت با سرعت در حال اجرا است

استاندار گیلان گفت: طبق بررسی‌های به عمل آمده روند احداث تقاطع‌های غیر همسطح رشت طبق برنامه زمان‌بندی شده با سرعت بسیار خوبی در حال اجرا و پیشرفت است و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان، اسدالله عباسی امروز_سه‌شنبه چهارم اردیبهشت_ در حاشیه بازدید از چهار پروژه تقاطع غیر همسطح در دست احداث رشت، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه یکی از درخواست‌های مردم در کلان‌شهر رشت رفع موانع ترافیکی در تقاطع‌ها است، اظهار کرد: یکی از معضلات مهم شهر رشت مسئله ترافیک بود و هدف دولت سیزدهم نیز کاهش بار ترافیکی در این شهر است به همین منظور از سال گذشته اقدامات عمرانی در قالب طرح میثاق در شهر رشت آغاز شده است که به کاهش بار ترافیکی در سطح شهر رشت کمک می‌کند.

وی افزود: با بررسی‌های به عمل آمده روند احداث تقاطع‌های غیر همسطح رشت طبق برنامه زمان‌بندی شده با سرعت بسیار خوبی در حال اجرا و پیشرفت است و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

استاندار گیلان با بیان اینکه احداث تقاطع‌های غیر همسطح در پنج نقطه شهر رشت در حال انجام است، خاطرنشان کرد: این پنج تقاطع غیر همسطح در میدان امام حسین، نیروی دریایی، باهنر، رودباری و حمیدیان در انجام است و پیمانکاران با قدرت در حال انجام وظایف محوله به خود هستند و امیدواریم چهار تقاطع را تا پایان سال آماده بهره‌برداری کنیم.

عباسی با بیان اینکه توجه به مشکلات زیست محیطی و فاضلاب شهر رشت لازم و ضروری است، تصریح کرد: برخی از اقدامات از سال ۱۴۰۰ در شهر رشت و در حوزه پسماند، فاضلاب و آب‌های زیرزمینی انجام شده و هیچ مشکلی در این خصوص انجام شده است.

کد خبر 747339

دیگر خبرها

  • احداث تقاطع‌های غیر همسطح رشت با سرعت در حال اجرا است
  • همه پروژه‌های فرهنگی-هنری دارای شناسنامه ملی می‌شوند
  • پروژه‌های طرح میثاق رشت پیشرفت قابل قبولی دارد
  • احداث مدارس خیر ساز نسبت به مدارس دولتی از سرعت عمل بیشتری برخوردار است
  • پروژه فیبر‌نوری منازل و کسب‌وکارها؛ بزرگترین پروژه تاریخ ارتباطات آذربایجان غربی
  • شرکت طرح‌های مدیریت صنعتی به حوزه‌های جدید اقتصادی وارد می شوند
  • با وجود بارش های اخیر؛ البرز همچنان عطش دارد
  • تعویض شیرآلات خط اصلی آبرسانی غرب قم
  • نهالکاری مشارکتی با همکاری شهروند طبیعت دوست در شهرستان اشتهارد اجرا شد
  • تکمیل تقاطع غیرهمسطح آذربایجان در دستور کار مدیریت شهری تبریز