Web Analytics Made Easy - Statcounter

با گذشت دو روز از طوفان ویرانگر «هاگیبیس» در ژاپن و برجا ماندن دستکم 35 کشته، ده‌ها هزار امدادگر و نظامی این کشور همچنان در جست‌وجو برای بازماندگان این حادثه هستند.

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، با گذشت دو روز از طوفان ویرانگر «هاگیبیس» در ژاپن که تاکنون دستکم ۳۵ کشته برجای گذاشته است، ده‌ها هزار تن از نیروهای امداد، امروز (دوشنبه) همچنان در جستجوی بازماندگان این حادثه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته خبرگزاری فرانسه، طوفان هاگیبیس شنبه شب، ژاپن را درنوردید و ساعاتی قبل از آن هم بارش‌های سنگینی در این کشور به وقوع پیوست و در پی آن رودخانه‌ها سرریز شدند و رانش زمین رخ داد.

بنا بر این گزارش، بیش از ۱۱۰ هزار امدادگر از جمله ۳۱ هزار نظامی از شب گذشته تا صبح امروز برای یافتن افرادی که در این بلای طبیعی به دام افتاده‌اند، همکاری کرده‌اند.

خبرگزاری «کیودو» گزارش داده است که دستکم ۲۰ نفر هنوز مفقود هستند.

با اینحال، آمار و ارقام یکشنبه شب دولت از میزان کشته‌ها کمتر از تعدادی بود که رسانه‌ها گزارش کردند و توکیو احتمالاً امروز آمار رسمی را به روزرسانی می‌کند.

آمار کشته‌ها روز گذشته (یکشنبه) بعد از آن بالا رفت که اجسادی از درون خانه‌های سیل‌زده و خودروها و ساختمان‌هایی که در رانش زمین محبوس شده بود، بیرون آورده شد.

از قربانیان این حادثه می‌توان به یک کارگر شهرداری اشاره کرد که خودروی وی در سیلاب فرورفته بود و پنج خدمه کشتی اشاره کرد که شنبه شب در توکیو واژگون شد.

بنا بر اعلام مقام‌های محلی، ۵۷ هزار و ۵۰۰ خانوار بدون برق هستند و ۱۲۰ هزار نفر نیز با مشکل قطع آب روبرو شده‌اند.

طوفان هاگیبیس قدرتمندترین طوفانی به حساب می‌آید که در چندین دهه اخیر، توکیو را هدف قرار داده است. این طوفان با بادهایی با سرعت ۲۱۶ کیلومتر در ساعت همزاه بوده و موجب بارش بارندگی‌های شدید، آب گرفتگی و رانش زمین شده و خسارات زیادی برجای گذاشته است.

این طوفان ده‌ها هزار نفر را روانه پناهگاه‌ها کرده است و بسیاری از آنها مطمئن نیستند که دیگر امکان بازگشت به خانه‌هایشان را داشته باشند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: طوفان شديد ژاپن طوفان ژاپن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۵۶۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴ کشته و ۱۰ مفقود در طوفان گوانگدونگ چین

به گزارش قدس آنلاین، مقامات محلی گفتند که در پی بارش شدید باران مداوم در بسیاری از مناطق استان گوانگدونگ در جنوب چین در روزهای اخیر، چهار نفر کشته و ۱۰ نفر دیگر ناپدید شدند.

بر اساس اخباری که دیشب منتشر شده، سه نفر در شهر ژائوکینگ جان باختند و قربانی دیگر نیز یک امدادگر در شهر شائوگوان است.

۱۰ نفر مفقود شده از شهرهایی از جمله شائوگوان و چینگ یوان هستند و عملیات جستجو و نجات همچنان ادامه دارد.

بارندگی شدید اخیر بسیاری از شهرهای جنوب چین را تحت تاثیر قرار داده است که این امر به آسیب دیدن خانه‌ها، مسدود شدن جاده‌ها و رانش زمین منجر شده است.

تاکنون حدود ۱۱۰ هزار نفر از ساکنان شهر گوانگدونگ تخلیه شده اند و ۲۵ هزار و ۸۰۰ نفر به صورت فوری اسکان داده شده اند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • وقوع سیل در کاشان؛ امدادرسانی ادامه دارد
  • وقوع سیل در کاشان/ امدادرسانی ادامه دارد
  • ۴ کشته و ۱۰ مفقود در طوفان گوانگدونگ چین
  • برخورد دو بالگرد نظامی در مالزی ۱۰ کشته برجای گذاشت+ فیلم
  • یک کشته و ۳ مجروح در واژگونی پراید
  • تراژدی در پیست اتومبیلرانی سریلانکا؛ ۷ نفر کشته شدند (+فیلم)
  • ۷ کشته در مسابقه اتوموبیلرانی سریلانکا!
  • سقوط 2 بالگرد نظامی ژاپن/ یک کشته و 7 مفقود
  • ۸ کشته و مفقودی در پی سقوط ۲ بالگرد نظامی در ژاپن
  • سقوط ۲ بالگرد نظامی در ژاپن/ ۸ نفر کشته و ناپدید شدند