Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-29@23:24:21 GMT

عرضه بنزین و گازوئیل در بورس انرژی

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۵۶۴۸۷

عرضه بنزین و گازوئیل در بورس انرژی

فردا در دو نوبت بنزین و در پنج نوبت گازوئیل شرکت ملی پخش فراورده های نفتی ایران در رینگ بین المل بورس انرژی عرضه می شود.

به گزارش ایسنا فردا (سه شنبه) دو نوبت سه هزار تنی بنزین اکتان ۹۵ شرکت ملی پخش فراورده های نفتی ایران در رینگ بین المل عرضه می شود. قیمت پایه هر تن از این محصول به قیمت ۶۵۵ دلار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین سه هزار تن بنزین اکتان ۹۱ شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران نیز در رینگ بین الملل بورس انرژی عرضه خواهد شد که قیمت پایه برای هر تن از این مخصول ۵۷۰ دلار است.

تسویه به صورت اسناد خارج از پایاپای بوده و امکان تسویه نقدی وجود ندارد. واریز ۱۰ درصد پیش پرداخت بابت انجام معامله الزامی است. نرخ تسعیر ارز براساس میانگین نرخ های خرید و فروش نقدی دلار درسامانه نظارت ارز (سنا) متعلق به بانک مرکزی دو روز کاری قبل از عرضه جهت واریز پیش پرداخت و میانگین آخرین نرخ های خرید و فروش روزانه اسکناس دلار سامانه مذکور جهت محاسبه کارمزدها و ارزش معامله قرار خواهد گرفت.

جدا از عرضه بنزین فردا در ۵ نوبت گازوئیل شرکت ملی پخش فراورده های نفتی نیز در رینگ بین الملل عرضه می شو. حجم عرضه این محصول برای هر نوبت ۱۰ هزار تن است و قیمت پایه دلاری آن در نوبت های مختلف به ترتیب ۴۵۹، ۴۵۹، ۴۷۵، ۴۵۹ و ۵۶۷ دلار است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بورس انرژي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۵۶۴۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش واردات بنزین روسیه از بلاروس

روسیه واردات بنزین از بلاروس را در مارس افزایش داده است تا کمبود احتمالی در بازار داخلی به دلیل تعمیرات برنامه ریزی نشده پالایشگاه‌های روسیه پس از حملات پهپادهای اوکراین را رفع کند.

به گزارش ایسنا، روسیه معمولا صادرکننده بزرگ سوخت و تامین کننده بازارهای بین‌المللی است، اما اختلال در فعالیت پالایشگاه‌های نفت، شرکت‌های نفتی روسیه را مجبور به واردات کرده است.

پس از حملات مکرر پهپادهای اوکراینی به پالایشگاه‌های روسیه از ابتدای سال، روسیه صادرات بنزین را از اول مارس ممنوع کرد تا بتواند سوخت کافی برای بازار داخلی خود تامین کند.

روسیه معمولا سوخت بسیار اندکی از بلاروس وارد می‌کند، اما در فاصله اوت تا اکتبر سال گذشته، پس از این که با کمبود سوخت و افزایش سریع قیمت بنزین مواجه شد، به واردات از همسایه خود روی آورد.

منابع آگاه به رویترز گفتند: روسیه امسال، دوباره واردات بنزین از بلاروس را افزایش داده است و میزان وارداتش در نیمه اول مارس، به حدود ۳۰۰۰ تن رسیده است. روسیه در فوریه، ۵۹۰ تن وارد کرد، در حالی که در ژانویه هیچ وارداتی از بلاروس انجام نشد.

دو منبع صنعتی که مایل نبودند نامشان فاش شود، اظهار کردند: بحث درباره واردات بیشتر بین دولت‌ها و شرکت‌های نفتی در حال انجام است. یکی از این منابع آگاه گفت: مذاکرات دشوار بود زیرا بلاروس، صادرات سوخت خود را به بازارهای بین‌المللی، در اولویت قرار داده است. دیگری اظهار کرد: میزان نیاز روسیه به واردات، به زمان تعمیرات پالایشگاه بستگی دارد.

منابع صنعتی گفتند که شرکت‌های نفتی روسیه می‌توانند در ازای دریافت فرآورده های نفتی اضافی برای عرضه به روسیه، عرضه نفت به پالایشگاه‌های بلاروس را افزایش دهند.

بلاروس عموما تحت قراردادهای ترانزیتی بلندمدت بین دولتی، محصولات نفتی خود را از طریق بنادر روسیه در دریای بالتیک، به بازارهای بین‌المللی صادر می‌کند.

بلاروس دو پالایشگاه نفت دارد که یکی، پالایشگاه نفت نفتان در نووپولوتسک و دیگری پالایشگاه نفت موزیر است. ظرفیت تولید سالانه هر کدام از این دو پالایشگاه، ۱۲ میلیون تن (۲۳۰ هزار بشکه در روز) است اما معمولا با ظرفیت پایینتری کار می‌کنند و هر کدام حدود ۹ میلیون تن نفت در سال (حدود ۱۸۰ هزار بشکه در روز) پالایش می‌کنند. هنوز معلوم نیست که بلاروس چه میزان می‌تواند تولید را افزایش دهد و منابع صنعتی گفته اند محدودیت‌های فنی وجود دارد.

بر اساس گزارش رویترز، پالایشگاه‌های بلاروس عمدتا از نفت روسیه به عنوان خوراک استفاده می‌کنند، در حالی که شرکت‌های نفتی روسی که زیرمجموعه‌های بلاروسی دارند، برای تامین جایگاه‌های سوخت بلاروس خود، از این پالایشگاه‌ها بنزین می‌خرند.

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۱ درصدی مصرف سوخت در ۹ فروردین/ توزیع بیش از ۱۲۵ میلیون لیتر بنزین
  • افزایش ۱۱ درصدی مصرف سوخت در ۹ فروردین ۱۴۰۳/ توزیع بیش از ۱۲۵ میلیون لیتر بنزین
  • کیفیت و کمیت بنزین زیرذره بین
  • افزایش واردات بنزین روسیه از بلاروس
  • افزایش ۵ درصدی مصرف بنزین استان قزوین در نوروز ۱۴۰۳
  • قاچاق گازوئیل ایران با ۱۰۰ برابر قیمت بالاتر
  • گازوئیل ایران با ۱۰۰ برابر قیمت بالاتر قاچاق می‌شود
  • معضل بارنامه‌های جعلی/ قاچاق گازوئیل با ۱۰۰ برابر قیمت
  • بیگانی : پیش بینی بازاری داغ برای فعالان بورس در تابستان 1403 / صندوقهای طلا، کالا و بعضی سهامی، برندگان سال 1402 بازار سرمایه / حضور ترامپ در انتخابات تمام بازارهای مالی ایران را تحت تاثیر قرار می دهد
  • فعالیت ۱۵۵ جایگاه سوخت زنجان در ایام نوروز