Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین، هادی شوشتری نماینده قوچان و فاروج، محمود نگهبان سلامی نماینده خواف و رشتخوار، عبدالکریم حسین زاده نماینده نقده و اشنویه، سیدمهدی مقدسی نماینده اراک، کمیجان و خنداب، اصغر مسعودی نماینده نی ریز و استهبان پنج نماینده‌ای بودند که امروز به ایراد نطق در مجلس شورای اسلامی پرداختند. 

نمایندگان فضای مجلس را به دو قطبی ترکی _ کردی تبدیل کرده بودند

عبدالکریم حسین‌زاده در نطق میان دستور جلسه علنی مجلس، با محکوم  کردن حمله ترکیه به کُردهای سوریه، گفت: در پشت تریبون مجلس نمی‌خواهم مظلوم‌نمایی کنم یا ضجه بزنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زبان آدمی در طرح موضوعات ساده ناتوان است چه رسد به این که بخواهد موضوعات درگیر با حوزه انسانی و بشری را بیان کند.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: این روزها هر لحظه به اخبار شبکه های تلویزیونی، کانالهای تلگرامی و فضای مجازی نگریسته می شود با حجم وسیعی از اخبار کشتار و آواره شدن انسانها روبرو می شویم. با زبان عقلانیت، قانون‌ورزی و انسانی می‌خواهم وضعیت امروز سوریه و ترکیه را بیان کنم. دیروز وقتی در مجلس توسط برخی نمایندگان برای محکومیت اقدام ترکیه امضا جمع می‌شد، تعدادی همکاران فضای مجلس را به دو قطبی ترکی – کردی تبدیل کرده بودند. 

وی اقدامات اردوغان را مغایر قوانین بین المللی دانست و افزود: مطابق بند ۴ ماده دو منشور ملل متحد تجاوز به تمامیت ارضی هر کشوری تقبیح شده است. براساس ماده ۵۱ این منشور هر کشوری حق دارد در برابر حمله مسلحانه از خود دفاع کند. براساس بند ۷ ماده دو منشور ملل، هیچ کشوری  مجاز به دخالت در امور داخلی کشور دیگر نیست. علاوه بر آن اقدام ترکیه خلاف بند ۷ ماده منشور است. بر اساس این بند زمانی یک کشور می‌تواند در کشور دیگر حضور پیدا کند که به دعوت کشور میزبان باشد.

حسین‌زاده افزود: متذکر می‌شوم، اردوغان با استقرار بخشی از جمعیت غیر کُرد سوریه در مناطق شمالی در پی ایجاد سپر انسانی در این منطقه است، اگر شرایطش به وجود آمد  آن منطقه جغرافیایی از خاک سوریه را به ترکیه الصاق می‌کند و اگر نشد با استفاده از جان افراد اسکان یافته در آن منطقه برای خود سپر انسانی درست می‌کند. اردوغان ثابت کرده دنبال کشورهای متزلزل از نظر قدرت مرکزی است. کشور بعدی که وی به آن حمله خواهد کرد «عراق» است. مطمئن باشید یک روز این اتفاق خواهد افتاد.

تصمیمات اخیر هپکو لازم اما کافی نیست

هم چنین سید مهدی مقدسی، در نطق میان دستور خود ضمن تسلیت اربعین حسینی گفت: سفر عمران خان نخست وزیر پاکستان به ایران برای میانجیگری است از آن استقبال می‌کنیم. جمهوری اسلامی همواره به دنبال تنش زدایی بوده است. امیدواریم عربستان هم با اتخاذ سیاست تنش زدایی مسیری را پی بگیرد که آرامش به منطقه برگردد.

مقدسی خطاب به معاون پارلمانی دولت گفت: طی چند سال گذشته بنده با اشراف به مسائل حوزه‌ صنعت مشکلات واحدهای تولیدی را بارها مطرح کردم. پیشنهاد منطقی برگشت شرکت‌های هپکو و آذراب به دولت و تعیین تکلیف آنها مطرح شد. همچنین درباره تخلفات گذشته و برخورد با متخلفین تاکید کردیم. به سهامداری که عده‌ای برای آنها فرش قرمز پهن کردند فعلا کاری نداریم و به جای خود رسیدگی می‌کنیم. قدم اول در مورد هپکو آذراب لازم بود اما کافی نیست هپکو و آذراب باید به رونق تولید بازگردند.

بنا به گزارش ایسنا، نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی  ضمن تایید سخنان عبدالکریم حسین زاده نماینده کرد در مجلس، حرکت ترکیه را غیر منطقی و غیر انسانی دانست و گفت: جوامع بین المللی باید به مسیری بروند که جلوی این حرکت‌های خودسرانه را بگیرند.

مقدسی در پایان با استناد به دستورات مقام معظم رهبری در مورد قانونگذاری اظهار کرد: فرآیند قانونگذاری در مجلس فرآیند مناسبی نیست. امیدواریم این فرآیند اصلاح شود تا ما بتوانیم مسیر درست‌تری را انتخاب کنیم. سران سه قوه تصمیمات مناسب و به جای گرفتند باید آنها را سرعت ببخشند مردم تحمل کرده‌اند آنها نیز باید مردم را درک کنند.

لزوم پیگیری حل مشکلات قوچان و فاروج توسط مسئولان اجرایی

هادی شوشتری نیز در نطق میان دستور خود گفت: در آستانه اربعین حسینی(ع) صمیمیانه ترین مراتب ارادت و دلدادگی خود را تقدیم آستان مقدس حضرت امام حسین(ع) می کنیم، آن امام عزیز در آغاز حرکت تاریخی، فلسفی، سیاسی هدف بنیادی نهضت خود را اصلاح در شئون مختلف جامعه اسلامی تبیین کرده اند و فرمودند:" انما خرجت لطلب الاصلاح فی امة جدی"

بنابر گزارش خانه ملت، عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی خطاب به جهانگیری و دبیر دولت، گفت: از معاون اول رئیس جمهوری می خواهم با توجه به تصویب ایجاد بخش های جدید آساک و آبکوه در شهرستان قوچان در کمیسیون سیاسی-دفاعی دولت، موضوع با قید فوریت در دستور هیات وزرات جهت تصویب نهایی قرار گیرد.

نماینده مردم قوچان و فراوج ضمن تذکر به رئیس سازمان بهزیستی کشور برای تکمیل ساختمان مجتمع آروزی شهر قوچان گفت: از وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز کشور برای تعیین تکلیف پروژه گاز رسانی به شهر باجگیران و ۱۲ روستای باقی مانده اقدام کند و به  به مونسان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تذکر می دهم که در خصوص ثبت ملی فاروچ به عنوان پایتخت آجیل کشور، ارتقا نمایندگی شهرستان قوچان به سطح اداره، احداث زیرساخت های مناطق نمونه گردشگری دره یوسف خان اقدام شود.

۲۷۲۱۵

کد خبر 1310539

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: مجلس دهم کردهای سوریه رجب طیب اردوغان ترکیه عمران خان سوریه ترکیه کردهای سوریه اربعین ایالات متحده آمریکا دونالد ترامپ پیاده روی اربعین عمران خان شهرداری تهران باشگاه پرسپولیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۵۶۵۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 توصیف اردوغان از بغداد جنجال به پا کرد + عکس

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از CNN، «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهور ترکیه، پس از پایان سفر خود به عراق در روز دوشنبه، با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی X نوشت: به دعوت برادر عزیزم محمد شیاع السودانی نخست‌وزیر عراق و بعد از مدتی طولانی از دیدن دوباره بغداد، یکی از شهرهای تمدن کهنمان، بسیار خرسند شدم».

اردوغان در ادامه پیام خود به جزئیات مذاکراتش با مقامات عراق و توافقات و تفاهم‌نامه‌های امضاشده میان دو کشور پرداخت.

کد خبر 846944 برچسب‌ها خبر ویژه ترکیه - رجب طیب اردوغان عراق

دیگر خبرها

  • پارلمان اروپا قطعنامه‌ای ضد ایرانی صادر کرد
  • تحقق توسعه پایدار با همدلی و انسجام مجلس و دولت
  • (تصاویر) پریناز ایزدیار همزداش را پیدا کرد؛ شباهت عجیب دو بازیگر زن ایرانی و ترکی!
  • ماجرای عجیب رای به مصوبه جنجالی مجلس یازدهم
  •  توصیف اردوغان از بغداد جنجال به پا کرد + عکس
  • انتقاد نماینده ولی فقیه از دخالت نمایندگان مجلس در انتصابات
  • ردپای خانم بازیگر در پرونده تتلو
  • اولین نتایج سفر اردوغان به عراق/ تشکیل ستاد عملیات مشترک بین آنکارا و بغداد
  • حمله روزنامه دولت به کریمی قدوسی: همین افراد دستمایه ایران هراسی و تحریم می‌شوند
  • تاکید سفیر ایران بر نقش قوای مسلح ایران و ترکیه در حفظ امنیت