Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال از تصمیم آمریکا برای از سرگیری مذاکرات این کشور با طالبان خبر داد. تاریخ انتشار: 12:22 - 22 مهر 1398 - کد خبر: ۵۵۸۵۱۹

به گزارش خبرگزاری میزان،  یک منبع آگاه به روزنامه وال استریت ژورنال گفت: در زمان حضور خلیلزاد در پاکستان وی با هیات طالبان دیدار و در مورد شرایط از سرگیری مذاکرات رایزنی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس این گزارش، نماینده آمریکا در امور صلح افغانستان در مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک با دیپلمات برجسته کشورهای مختلف دیدار و سپس در پاکستان با ملابرادر، معاون سیاسی طالبان دیدار و رایزنی کرده است.

ترامپ ماه گذشته به دلیل آنچه کشته شدن یک سرباز آمریکایی در افغانستان عنوان شد، مذاکرات میان طالبان و آمریکا را بعدها از ماه مذاکرات فشرده برای پایان جنگ در افغانستان را لغو کرده و اعلام کرد که حملات علیه طالبان تشدید خواهد شد.

به نوشته این رسانه آمریکایی، در این دیدار نماینده آمریکا و هیات طالبان برای افزایش اعتماد در مورد کاهش خشونت و همچنین تبادل زندانیان گفتگو کردند.

هفته گذشته اعلام شد که طالبان 3 مهندس هندی زندانی را در عوض 12 فرمانده ارشد این گروه از زندان آمریکایی بگرام معاوضه کرده است.

وال استریت ژورنال اضافه کرد: هفته گذشته ترامپ در یک گردهمایی انتخاباتی پیامهای را برای آغاز مذاکرات ارسال کرد، وی گفت: آمریکا دچار اشتباه فاحشی شده و ما به تلاش داریم با انعقاد یک قرارداد خوب سربازان خود را بازگردانیم.

الگویی اشرف غنی برای پیشنهاد آتش بس در زمان عید فطر و قبول کردن آن از طرف طالبان می تواند به الگوی برای کاهش خشونت در این کشور استفاده شود، هرچند طالبان دیگر هیچگاه حاضر به پذیرش آتش بس از سوی دولت نشد.

براساس نوشته این روزنامه آمریکایی، همچنین این منبع آگاه اضافه کرد: طالبان پیشنهاد داده است که در عوض آزادی «انیس حقانی» که در حال حاضر در اختیار دولت افغانستان قرار دارد، حاضر است دو مهندس آمریکا و استرالیایی را از زندان‌های این کشور آزاد کند.

تاکنون وزارت خارجه آمریکا در مورد محتوای مذاکرات خیلیزاد و طالبان اظهارنظری نکرده است، اما عنوان کرده است که این سفر به منظور آغاز مذاکرات میان آمریکا و طالبان انجام نشده است.

سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان اعلام کرده است که هیچ تغییری در محتوای متن گفتگو شده با آمریکا انجام نخواهد شد و طالبان آماده است که این توافق را امضا کند و در حال حاضر این موضوع به آمریکا بستگی دارد که بخواهد جنگ را ادمه دهد یا اینکه از طریق مسالمت آمیز بحران افغانستان حل شود.

وال استریت ژورنال ادامه داد: براساس پیش نویس قرارداد میان آمریکا و طالبان، 5 هزار نظامی آمریکایی طی 180 روز آینده از افغانستان خارج و مابقی نظامیان نیز طی یکسال آینده در عوض قطع ارتباط طالبان با القاعده و همچنین تضمین عدم تبدیل شدن افغانستان به مکانی برای تروریسم از این کشور خارج می‌شدند.

دیدار خلیلزاد با ملا برادر اولین گفتگوی رسمی آمریکا و طالبان بعد از لغو قرارداد میان دو گروه از سوی ترامپ است.

/انتهای پیام/

منبع: فارس

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان خلیلزاد طالبان وال استریت امریکا جنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۵۶۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) نمایش مین‌های مغناطیسی و بشکه‌ای طالبان

طالبان در نمایشگاه سه روزه محصولات داخلی افغانستان که در شهر چاریکار تحت عنوان «عالیست افغانیست» برگزار شد، مین‌های مغناطیسی و بشکه‌ای را به نمایش گذاشتند.

به گزارش فرارو، جنگجویان طالبان تا پیش از فروپاشی دولت جمهوری، بار‌ها از این مین‌ها برای انفجار دادن پل‌ها، جاده‌ها و هدف قرار دادن خودرو‌های نظامی استفاده‌کردند. مین‌های مغناطیسی و بشکه‌ای طالبان، به عنوان یکی از راهبردی‌ترین سلاح‌های این گروه و همچنین عامل مرگ صد‌ها غیرنظامی در افغانستان دانسته می‌شود.

در اطلاعیه شهرداری طالبان در چاریکار که روز سه‌شنبه، ۲۸ حمل منتشر شد، آمده‌ است که این نمایشگاه برای سه روز برگزار شد و شرکت‌های تولیدی، بازرگانان و کشاورزان از ولایت‌های کاپیسا، پنجشیر، کابل، بامیان و قندهار محصولاتی را که در داخل افغانستان تولید می‌شوند به نمایش گذاشتند.

در اطلاعیه همچنین آمده‌است که لباس‌های دست‌دوز، غذا‌های محلی و صنایع دستی از جمله محصولاتی‌اند که در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شدند.

یکی از غرفه‌های این نمایشگاه به طالبان اختصاص یافته‌است که روی میز آن سه عدد مین‌های مغناطیسی و بشکه‌ای به نمایش گذاشته شده‌ است.

شهرداری طالبان با انتشار عکسی از غرفه مین‌های مغناطیسی و بشکه‌ای نوشت پس از سلطه این گروه بر افغانستان، این نخستین نمایشگاه محصولات داخلی در شهر چاریکار است.

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان: بعد و قبل از عملیات وعده صادق علیه اسرائیل به آمریکایی‌ها پیام دادیم؛ گفتیم به دنبال توسعه تنش نیستیم
  • طالبان گزارش افغانستان اینترنشنال را تکذیب کرد
  • افشاگری وال استریت ژورنال از موضع امارات و عربستان در جریان حمله ایران به اراضی اشغالی
  • متعهد به از بین بردن فساد اداری هستیم
  • افشاگری وال استریت ژورنال از موضع امارات و عربستان در جریان حمله ایران به اسرائیل
  • (عکس) نمایش مین‌های مغناطیسی و بشکه‌ای طالبان
  • افغانستانی های مقیم خارج در بازسازی افغانستان سهیم شوند
  • کابل: افغان‌های مقیم خارج در بازسازی افغانستان سهم بگیرند
  • تهران به دنبال ایجاد تعاملات منطقه‌ای با افغانستان است
  • دیدار مقامات طالبان در ارگ ریاست جمهوری