Web Analytics Made Easy - Statcounter

«فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه گفت در نشست امروز وزیران خارجه این اتحادیه، در مورد احتمال تحریم ترکیه به دلیل اقدام نظامی این کشور در شمال سوریه و همچنین فعالیت‌های حفاری در نزدیکی سواحل قبرس، بحث می‌شود.

 موگرینی که پیش از ورود به محل برگزاری نشست شورای وزیران خارجه اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد، با بیان اینکه دستور کار اصلی نشست امروز عملیات ترکیه در شمال سوریه است، گفت «گیئر پدرسن» نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه هم در این نشست حضور خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: «با او صحبت خواهیم کرد تا ببینیم چطور می‌توانیم با وجود این تشدید دوباره درگیری نظامی، به حراست از روند سیاسی در سوریه کمک کنیم.»

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ادامه داد: «و همانطور که در جریان هستید، کشورهای عضو در این مورد بحث خواهند کرد که درباره برخی از تدابیری که در ارتباط با فعالیت نظامی ترکیه در سوریه و همچنین حفاری‌ها در قبرس روی میز قرار دارند، تا کجا پیش روند.»

پیش از این «ژان ایو لو دریان» وزیر خارجه فرانسه به کشورهای اروپایی توصیه کرده بود در پاسخ به ادامه عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه، تحریم‌هایی را علیه آنکارا در دستور کار قرار دهند.

عملیات نظامی ترکیه در مناطق تحت کنترل شبه نظامیان کرد در شمال سوریه از هفته گذشته و پس از آن آغاز شد که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا بعد از گفت‌وگوی تلفنی با همتای ترکیه‌ای خود اعلام کرد که نیروهای آمریکایی این مناطق را ترک می‌کنند.

آنکارا این عملیات را به بهانه «مبارزه با تروریسم» و ایجاد یک «منطقه امن» با هدف اسکان آوارگان سوری آغاز کرده است. از ابتدای این حمله، ده‌ها غیرنظامی در هر دو سوی مرز، جان خود را از دست داده‌اند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا سازمان ملل متحد درگیری نظامی تحریم ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۵۶۶۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌درخواست «بورل»برای کاهش تنش در منطقه

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، در شرایطی که نوار غزه در سکوت مرگبار جامعه جهانی و محاصره ظالمانه صهیونیستی با حمایت واشنگتن و وضعیت شکننده منطقه با تحریک سران رژیم صهیونیستی روز به روز در آستانه وضعیت فاجعه‌باری قرار داده است، تلاش‌ها برای وضعیت امدادرسانی به ساکنان غزه با وجود مانع تراشی این رژیم ادامه دارد.

در همین ارتباط، شبکه خبری الجزیره گزارش داد که جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز (دوشنبه) در سخنانی پس از نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ در جمع خبرنگاران با اشاره به ادامه وضعیت «فاجعه‌بار انسانی» در نوار غزه هشدار داد که در صورت ادامه درگیری‌ها در منطقه، اوضاع در باریکه غزه آرام نخواهد شد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به وضعیت شکننده منطقه غرب آسیا تاکید کرد که فاجعه انسانی در غزه مادامی که منطقه روی آرامش نبیند و جنگ و خونریزی در منطقه ادامه یابد، فاجعه انسانی در باریکه ادامه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: ما در ۳ موضوع اصلی مرتبط با جنگ غزه شاهد هیچ گونه پیشرفتی نبوده‌ایم. این موضوعات شامل: ۱- آزادی اسرای صهیونیست ۲- استقرار آتش بس و ۳- کاهش بحران بشردوستانه در این باریکه که اکنون در محاصره کامل قرار دارد.

بورل که پس از نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ با خبرنگاران سخن می‌گفت، تاکید کرد: ۳ مسئله است که ما به آن احتیاج داریم. متأسفم که این را می‌گویم، اما در هیچکدام از این ۳ مسئله ما شاهد پیشرفت چشمگیر نبوده‌ایم. هیچ پیشرفتی در آزادی اسرا انجام نشده است، به آتش بس درخواستی قطعنامه شورای امنیت احترام گذاشته نشد، و در نهایت کمیسر اتحادیه اروپا که مسئول ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه است مثال‌هایی از ایجاد موانع در رسیدن کمک‌های بشردوستانه به غزه را مطرح می‌کند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا عنوان کرد: بروکسل خواستار دسترسی بدون مانع به نوار غزه به منظور ارسال و توزیع کمک‌های امدادی و بشردوستانه به این باریکه است. این مسئله روشن است که در روند امدادرسانی مانع ایجاد می‌شود و به همین دلیل نیز بحران بشردوستانه در غزه همچنان ادامه دارد.

با این حال، این مقام اروپایی حاضر به محکوم کردن اسرائیل به دلیل ایجاد مانع در روند امدادرسانی‌ها به غزه و ایجاد قحطی عامدانه در این باریکه نشد.

دیگر خبرها

  • نشست مشترک شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه اروپا با بررسی تحولات غزه
  • ‌درخواست «بورل»برای کاهش تنش در منطقه
  • اتحادیه اروپا تحریم‌های جدید علیه ایران اعمال می‌کند
  • توافق اعضای اتحادیه اروپا برای تحریم‌های بیشتر علیه ایران
  • تشدید تحریم های اتحادیه اروپا علیه ایران
  • تحریم‌های بیشتری باید علیه شهرک نشینان وضع شود
  • بورل: تحریم‌های بیشتری باید علیه شهرک نشینان وضع شود
  • اروپا ایران را در پی حمله به اسرائیل تحریم می کند؟ | اقدام اتحادیه اروپا علیه تولید و صادرات پهپادها و موشکی‌های ایرانی
  • واکنش آنکارا به خبر رهگیری موشک های ایران توسط ترکیه/ هدف قرار دادن ۲ پایگاه نظامی آمریکا در شرق سوریه/  رایزنی شورای اروپا برای تشدید تحریم‌ ها علیه ایران‌/ افزایش بی‌سابقه هزینه‌های نظامی در جهان
  • درس‌­های اقتصادی عملیات وعده صادق