Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-23@20:41:55 GMT

عقاب طلایی وارد فارس شد

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۵۶۶۷۵

عقاب طلایی وارد فارس شد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهرداد انصاری سرپرست اداره کل راه آهن استان فارس اظهار کرد: به منظور توسعه گردشگری ریلی بین المللی، بیست و نهمین قطار گردشگری با نام عقاب طلایی وارد استان فارس شد.

او اضافه کرد: گردشگران قطار گردشگری عقاب طلایی ۶۰ نفر از کشور‌های آمریکا، انگلستان، کانادا، فرانسه، مجارستان، لهستان، نیوزیلند، چین و روسیه هستند و ۴۶ نفر خدمه نیز از کشور‌های روسیه، مجارستان و ترکمنستان این گردشگران را همراهی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انصاری ادامه داد: بیست و نهمین قطار گردشگری در تاریخ ۱۷ مهرماه از طریق مرز ریلی سرخس وارد کشور شد که پس از عبور از شهر‌های مشهد، کرمان، اصفهان در نهایت امروز ساعت ۶ صبح وارد ایستگاه راه آهن سعادتشهر شد.

سرپرست اداره کل راه آهن استان فارس اضافه کرد: گردشگران این تور تحت عنوان راه ابریشم (شمال-جنوب) در مدت هفت روزه از جاذبه‌های توریستی و اماکن تاریخی و فرهنگی کشور در شهر‌های مشهد، یزد، کرمان، اصفهان و شیراز بازدید خواهند کرد.

او گفت: این گروه پس از بازدید از اماکن مذهبی، تاریخی و فرهنگی استان فارس در ساعت ۱۹:۲۰ امروز شیراز را به مقصد تهران ترک کرده و در نهایت در ۲۳ مهر در تهران به سفر خود پایان خواهند داد.

سی امین قطار گردشگری با عنوان راه ابریشم (جنوب-شمال) نیز با ۴۰ گردشگر و ۴۶ خدمه ۲۴ مهرماه وارد استان فارس می‌شود.

انتهای پیام/چ

ورود قطار گردشگری عقاب طلایی به فارس

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: راه آهن جاذبه گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۵۶۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم برگزاری رویداد‌های فرهنگی و گردشگری با محوریت روایتگری در فارس

محمد ثابت اقلیدی درهمایش ادبی گلگشت سعدی با بیان اینکه فارس میزبان ۳۷ درصد از آثار تاریخی و گردشگری کشور است افزود: تمامی تلاشمان این است که بستری فراهم شود تا مردم بتوانند ازتمامی امکاناتی که در حوزه فرهنگ و تمد نی کشور و استان فارس وجود دارد بهره‌مند شوند.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس گفت: یکی از موضوعاتی که می‌تواند به ریشه‌های فرهنگی ما بپردازد و خورده فرهنگ‌ها را از عزلت بیرون کشاند برگزاری رویداد‌ها و جشنواره‌های فرهنگی است که امروز شاهد برگزاری چنین مراسمی هستیم.

 او برگزاری چنین رویدادی که به مناسبت فرا رسیدن یادروز و هفته بزرگداشت شاعرنامی شهرمان سعدی شیرازی دایر شده است مثبت ارزیابی کرد و خواستار تداوم چنین برنامه‌هایی با مشارک مردم فرهنگ دوست ایران زمین شد.

ثابت اقلیدی در بخش دیگری از سخنانش به برخی از ویژگی‌های استاد سخن، شیخ اجل سعدی شیرازی پرداخت و گفت: سعدی علاوه بر اینکه شاعر برجسته و شهیری است در واقع به دلیل علاقه‌ای که به سفر داشته است خود یک گردشگر حرفه‌ای به شمار می‌رود.

او افزود: با اینکه شیخ اجل سعدی به نگارش سفرنامه‌های اقدام نکرده، اما در حکایت‌های گلستان و بوستان آثار سفر‌های خود را در قالب حکایت‌ها، پند و اندرز‌ها آورده است. 

ثابت اقلیدی ادامه داد: آثاری که وقتی مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌گیرند در واقع آموزه‌های انسانی را تبیین می‌کنند و بیانگر این است که ما چگونه به بعد اخلاقیات بپردازیم و کمتر در گیرمسائل دنیوی شویم؛ بنابراین گزارش همایش ادبی گلگشت سعدی به مناسبت روز و هفته بزرگداشت سعدی با همکاری گروه فرهنگی شاهدان شیراز در تالار فرهنگی آرامگاه سعدی برگزار شد. 

این همایش با شعر خوانی، سخنرانی‌های ادبی، اجرای موسیقی سنتی، حکایت خوانی و سعدی خوانی همراه بود و مود استقبال کم نظیر مردم فرهنگ دوست شیراز نیز قرار گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • قطار محلی رامسر به ساری راه‌اندازی شود
  • قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه وارد محدوده ریلی ایران نشده است
  • راه‌آهن: به‌تازگی قطار تجاری از افغانستان وارد ایران نشده است
  • قطار ترانزیتی افغانستان-ترکیه وارد شبکه ریلی راه‌آهن شرق نشده است
  • قطار ترانزیتی افغانستان -ترکیه وارد شبکه ریلی راه‌آهن شرق نشده است
  • قدیمی‌ترین نقشه بازترسیم شده بافت تاریخی شیراز رونمایی شد
  • اطلاعیه روابط عمومی راه آهن؛ هیچ قطار تجاری ترانزیتی از سوی کشور افغانستان وارد محدوده ریلی ایران نشده است
  • قطار ملی مترو در حال طی کردن مراحل آزمایشی برای ورود به ناوگان
  • مژده چمران به تهرانی ها: واگن های قطار جدید و ملی به مترو می آیند
  • لزوم برگزاری رویداد‌های فرهنگی و گردشگری با محوریت روایتگری در فارس