Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-23@06:55:48 GMT

5 هزار هکتار از اراضی رشتخوار زیر کشت محصول گندم

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۵۶۷۲۴

5 هزار هکتار از اراضی رشتخوار زیر کشت محصول گندم

حمیدرضا رضایی گفت: کشت محصول گندم در سطح 5 هزار هکتار از اراضی شهرستان آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود که امسال در برداشت محصول گندم کاهش نداشته باشیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حمیدرضا رضایی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رشتخوار صبح امروز در گفت‎وگو با خبرنگار صبح توس؛ در رابطه با آغاز کاشت محصول گندم در مزارع این شهرستان گفت: کار کاشت گندم در سطح 5 هزار هکتار از اراضی شهرستان رشتخوار هم اکنون آغاز و در حال انجام می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رضایی در ادامه در رابطه با پیش بینی برداشت محصول گندم امسال در سطح این شهرستان گفت: با توجه به امورات فنی داشت و برداشت و وضعیت مطلوب آب و هوایی پیش بینی می شود، برداشت محصول گندم در سطخ این شهرستان نسبت با سال گذشته کاهشی نداشته باشیم.

وی با توجه به اهمیت کشت گندم در توسعه و امنیت غذایی مردم، گفت: امسال با تغییر ارقام و کشت مکانیزه کار کشت کندم در سطح شهرستان رشتخوار با جدیدت بیشتری در حال انجام است.

وی در ادامه میزان گندم تحویلی کشاورزان به سیلوها و کارخنجات آرد در سال زراعی گذشته در سطح این شهرستان را بالغ بر 18 هزار و 510 تن اعلام کرد و افزود: بیش از 90 درصد از کشت گندم شهرستان رشتخوار بصورت کاملا میکانیزه می باشد و همچنین در راستای طرح اقتصاد مقاومتی میزان 2 هزار هکتار تسطیح لیزری در مزارع کشاورزان انجام شده که هدف از اجرای این طرح خود کفایی در تولید و امنیت غذایی است.

رضایی در ادامه در رابطه با نحوه خرید تضمینی محصول تولیدی کشاورزان گندم کار این شهرستان گفت: خرید تضمینی محصول در جهت حمایت از کشاورزان توسط اداره تعاون روستایی و سیلوهای تربت حیدریه، گناباد، و رشتخوار با نرخ تضمینی و مصوب انجام خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رشتخوار همچنین از توزیع 700 تن بذر اصلاح شده و 4500 تن از انواع مودهای شیمیایی بین کشاورزان این شهرستان خبر داد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۵۶۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت گندم در مناطق جنوبی استان ایلام آغاز شد

به گزارش خبرنگار مهر، حشمت عزیزان ظهر یکشنبه در آیین جشن برداشت گندم در دهلران اظهار کرد: از امروز برداشت گندم در مناطق جنوبی استان ایلام آغاز شده است.

وی بیان کرد: امسال در سطح استان ایلام ۶۵ هکتار از اراضی آبی و ۹۲ هکتار از اراضی دیم به کشت گندم اختصاص داده شده است.‌

عزیزان تصریح کرد: پیش بینی ما تولید ۴۰۰ هزار تن گندم در استان است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی ایلام اضافه کرد: تمهیدات لازم برای خرید تضمینی از کشاورزان فراهم شده و اداره کل غله و همکاران تعاون روستایی پای کار هستند.

کد خبر 6084319

دیگر خبرها

  • کشت ۱۵۰ هکتار کلزا در جلگه رخ تربت حیدریه
  • خرید تضمینی گندم از ۲۰ اردیبهشت آغاز می شود
  • آغاز خرید تضمینی گندم از ۲۰ اردیبهشت
  • خرید محصولات پاییزه در خوزستان از ۵۳۶ هزار تن گذشت
  • بیش از ۵۳۰ هزار تن محصولات پاییزه در خوزستان خریداری شد
  • آفت سن وبیماری زنگ تولید گندم در کرمان را تهدید می کند
  • جشن برداشت گندم در دهلران
  • برداشت گندم در مناطق جنوبی استان ایلام آغاز شد
  • پیش بینی تولید بیش از ۸۰۰۰۰ تن محصول گندم از شهر خوشه‌های طلایی
  • ۱۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی «رُخ» تربت‌حیدریه زیر کشت کلزا رفت