Web Analytics Made Easy - Statcounter

یه گزارش ایسنا، به نقل از روسیاالیوم، الکسی باکین، رئیس مرکز آشتی روسیه در سوریه خاطرنشان کرد: در مناطقی که تحت سیطره کردها در مناطق شمال شرق سوریه است، هفت بازداشتگاه شامل حامیان داعش و دست کم هشت اردوگاه برای پناهجویان موقت از جمله زنان و کودکان افراط‌گرایان وجود دارد.

باکین در ادامه افزود: طبق آمار سازمان ملل، حدود ۱۲۰ هزار تن در اردوگاه پناهجویان و بازداشتگاه‌های ویژه تروریست‌ها در مناطق شمال شرقی سوریه بازداشت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین گفت: اکنون یک "تهدید جدی و خطرناک" وجود دارد که بسیاری از غیرنظامیان (در اردوگاه‌های پناهجویان) تحت کنترل نیروهای سوریه دموکراتیک ممکن است در اثر گرسنگی یا بیماری فراگیر جان خود را از دست بدهند.

باکین تصریح کرد: ما تمامی طرف‌ها را به اتخاذ اقدامات فوری جهت ممانعت از بروز فاجعه انسانی در شرق سوریه تشویق می‌کنیم و پرونده نجات پناهجویان و غیرنظامیان نیازمند یک راه حل فوری است.

رئیس مرکز آشتی روسیه در سوریه همچنین عنوان داشت: تهدید جدی این است که تندروهای داعشی از زندان‌های تحت کنترل نیروهای سوریه دموکراتیک خارج شوند؛ امری که احتمالا منجر به وخامت وضعیت امنیتی در تمامی مناطق سوریه می‌شود.

باکین افزود: باید تمامی طرف‌های سوریه اقدامات لازم را جهت ممانعت از اینگونه سناریوها اتخاذ کنند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۵۷۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متهم شدن ۷ تبعه خارجی در آلمان به ارتباط با داعش خراسان

گرچه گروه تروریستی داعش سودای ایجاد خلافت در عراق و سوریه را در سر می‌پروراند، اما در نهایت این گروه تروریستی اکنون تمامی حوزه‌های تسلط خود را از دست داده و هسته‌های مخفی آن به صورت گاه به گاه اقدام به انجام عملیات‌های تروریستی کور می‌کنند. داعش خراسان یکی از شاخه‌های این سازمان تروریستی است که حضور فعالی در افغانستان دارد و تا به حال در این کشور، ایران، و روسیه اقدام به انجام عملیات‌های تروریستی مرگبار کرده است. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، دفتر دادستانی آلمان امروز (چهارشنبه) از متهم شدن ۷ تبعه خارجی به همکاری با سازمان تروریستی داعش خراسان خبر داد.

براساس بیانیه منتشر شده در این زمینه، این افراد متهم هستند به دنبال انجام حمله تروریستی در آلمان به نیابت از داعش خراسان بوده اند. در میان ۷ مظنون دستگیر شده یک تبعه ترکمنستانی و ۶ تبعه تاجیکستانی حضور دارند. این افراد متهم هستند قصد انجام حمله تروریستی مهیب در آلمان و سایر کشور‌های اروپای غربی را داشته اند، اما هنوز در برنامه حمله خود را نهایی نکرده بودند. 

این تروریست‌ها در بهار ۲۰۲۲ پس از آغاز جنگ اوکراین وارد آلمان شده و یک هسته تروریستی دیگر در هلند ایجاد کرده بودند. با این حال، مقامات امنیتی آلمان آنها را در ژوئیه سال گذشته میلادی دستگیر کرد. 

دادستانی آلمان جزئیات بیشتر درباره این هسته تروریستی و زمان محاکمه آنها ارائه نکرد. 

پیش از این شاخه خراسان گروه تروریستی داعش طی حمله تروریستی به کنسرتی در روسیه ۱۳۷ تن را کشتند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • جزئیاتی از حمله به سایت اتمی ایران و کنسولگری ایران در سوریه از زبان دبیر شورای عالی امنیت /۵ پیشنهاد به نشست سن پترزبورگ
  • متهم شدن ۷ تبعه خارجی در آلمان به ارتباط با داعش خراسان
  • باند سرقت مسلحانه در اصفهان منهدم شد
  • درویش و تمامی اعضای هیات مدیره پرسپولیس ماندنی شدند+فیلم
  • (ویدئو) غافلگیری زندانیان هنگام فرار از تونل حفر شده در زندان
  • احتمال احیای داعش در منطقه تا چه حد جدی است؟
  • نابودی ۱۲ تروریست مرتبط با داعش در فیلیپین
  • اعضای دولت به صورت شبانه‌روزی برای حل مشکلات و توسعه کشور می‌کوشند
  • اخراج پناهجویان از بریتانیا
  • اردوگاه دانش‌آموزی در یزد ایجاد شود